BU662
critical mind
Re: 4% av CO's 757-flighter kan ikke nå over Atlanteren uten fuelstopp
Konkurrenten SAS bruker den eneste materiell de har for dette rute... Og ingen sier og disse flygninger isolert i seg tjener faktisk penger i den marked som de er i OSL-EWR.
Det hva du leter etter er 100% drifts-sikkerhet (Tommy, har du tyske roter
, fordi det er en kjent fenomen her nede)
Dersom CO/UA gjör som du vil, sa vil de bruke i 96% av alle avganger en for stort og for tungt og dermed for dyrt fly pa denne rute. Dette er ökonomisk waste. Og faktisk koster det pa langt sikt de passagerer. Fordi til slutt ma de betale CO/UA sine kostander via deres Tickets.
Jeg ser ikke for SK en konkurranse-fordel via a kunne kreve at de flyr 100% uten fuel stopp, men til dels höyre priser. Marked far det folk krever. Og ville det finnes seg nok BIZ reisende som betaler det det faktisk koster, sa ville CO sikkert skape mer rom for dem omboard, og dermed vil de margine for 757 stige.
Jeg har ikke reist BIZ over Atlanteren, derfor vil jeg ikke fastsla hva er verre for en slik reidende. A fly direkt med fuel stopp eller a fly via ... til EWR.
Lost connections kan skje ved alle anledninger. Selv om du flyr direkte uten stopp OSL-EWR, sa finnes det seg ingen 100% garanti at du rekker din connection. Det kan har vaert kansellert, flyet kan bli AOG, eller vaeret tillatter ikke dette flygning. Eller ATC er pa streik. Mange forskjellige mulige grunner. CO har en ansvar for sine pax, og jeg tror dette lever de opp til. Ingen blir staende alene i regn (eller i Terminal ved EWR).
Det er normalt at folk klager at de ikke far best mulig service til minst mulig pris. Men dersom de vil har absolutt sikkerhet, sa ma de via Hubs, og da flyr de "the big jets". Men det blir i mange tilfeller lengre i reisetid og har ogsa potensial a vaere dyrere. AMA logikk gjör sitt beste her...
Igjen, det er ikke de som terminerer paa EWR som er problemet. Det nevnes ett par eksempler i WSJ artiklene, jeg tegnet ett meget realistisk bilde i posten min over og det er i hoeyeste grad compensation due.
Nei, det er ikke daarlig regning av CO. Er fueltanken full saa er den full. Ferdig med det. Fuelstoppen kommer ikke her fordi CO er daarlige aa regne, men fordi de bruker materiell som ikke har rekkevidde i gitte situasjoner til aa fly non-stop.
Jeg har flydd over atlanteren/stillehavet hundrevis av ganger og har aldri hatt ett fuelstopp. Piloter og flyselskaper er i 2012 saapass profesjonelle at slik aldri forekommer med korrekt materiell.
For eksempel, hvor mange fuel stop har konkurrenten OSL/ARN/CPH-EWR hatt paa rutene?
Siden ingen er paa kontoret i dag bortsett fra John og undertegnede, ble det en pils. Prozaken har United PR mer behov for![]()
Konkurrenten SAS bruker den eneste materiell de har for dette rute... Og ingen sier og disse flygninger isolert i seg tjener faktisk penger i den marked som de er i OSL-EWR.
Det hva du leter etter er 100% drifts-sikkerhet (Tommy, har du tyske roter

Jeg ser ikke for SK en konkurranse-fordel via a kunne kreve at de flyr 100% uten fuel stopp, men til dels höyre priser. Marked far det folk krever. Og ville det finnes seg nok BIZ reisende som betaler det det faktisk koster, sa ville CO sikkert skape mer rom for dem omboard, og dermed vil de margine for 757 stige.
Jeg har ikke reist BIZ over Atlanteren, derfor vil jeg ikke fastsla hva er verre for en slik reidende. A fly direkt med fuel stopp eller a fly via ... til EWR.
Lost connections kan skje ved alle anledninger. Selv om du flyr direkte uten stopp OSL-EWR, sa finnes det seg ingen 100% garanti at du rekker din connection. Det kan har vaert kansellert, flyet kan bli AOG, eller vaeret tillatter ikke dette flygning. Eller ATC er pa streik. Mange forskjellige mulige grunner. CO har en ansvar for sine pax, og jeg tror dette lever de opp til. Ingen blir staende alene i regn (eller i Terminal ved EWR).
Det er normalt at folk klager at de ikke far best mulig service til minst mulig pris. Men dersom de vil har absolutt sikkerhet, sa ma de via Hubs, og da flyr de "the big jets". Men det blir i mange tilfeller lengre i reisetid og har ogsa potensial a vaere dyrere. AMA logikk gjör sitt beste her...
Last edited: