Re: 4% av CO's 757ere kan ikke nå over Atlanteren uten fuelstopp
Tommy!
Naa maa du holde deg til saken her.. og jeg faar ta et slag for United/Continental. Snakker vi om et par fuel stops eller snakker vi om kundeservice?
Ser du paa dette i med disse flightene hele aaret saa er dette ikke noe aa hyle over... og det er tull aa si at man ikke leverer et produkt man har betalt betalt for. En bilett er solgt fra ARN til EWR og dette leveres...! Vi snakker ikke om fly-bytte paa Gander her...!
Naar du snakker om et doegn forsinket saa regner jeg med at vi snakker om en connection man ikke rekker pga. lengre enn planlagt flight og er den solgt som en "legal connect" fram skal vel UA betale for overnatting? Dette er noe du kan ta opp med vennene dine i Chicago!
Dag
JOHNSEN! Det tar paa aa vaere borte fra familien??
Vi snakker om artikkelen i WSJ som ser paa hvorfor dette er ett problem, problemet er ikke sikkerheten, problemet er selvsagt at folk misser sine connections og selv om det kun er 40-50 flighter, snakker vi om 3375 personer (dersom halvparten har connection) som blir serioest inconvenienced paa grunn av en "vi tar det som det kommer" paa halvaatte businesstrategi.
Mer om det i WSJ i dag (helside i avisen

)
http://online.wsj.com/article/SB10001424052970203436904577155193427422470.html?mod=googlenews_wsj
Og der har Continental (ikke PMUA) en forferdelig track record med hjelp til aa komme seg videre dersom man misser connection, hotell og kompensasjon. Personlig, valgte jeg aa redusere min business til CO akkurat paa grunn av oppfoelgingen jeg fikk paa 3 caser paa under ett aar (!!) og i tillegg behandlet de moren min som dritt og hun har etter 2 1/2 aar, 4 eposter, 3 brev og 14 samtaler ikke faatt igjen de pengene hun maatte legge ut for hotell i Oslo og bagasjen som ble levert 12 dager etter ankomst EVE. Ja, CO er ett kjempeselskap naar ting gaar som planlagt, men de er det suverent verste flyselskapet jeg har opplevd. Jeg kan gjerne liste opp om noen oensker
Bildet du som flyselskapdirektoer som er med paa aa lage strategiene er dette:
Kunden din har en messe og masse moeter i Las Vegas, kalenderen er full og man vil helst bruke tid sammen med familien i Stockholm enn lengre reisetid. Firmaet man jobber for, kjoeper en 6000USD billett med CO nonstop til EWR deretter videre til LAS. Uken etter ankommer man Arlanda og naar man kommer ombord i flyet og faar "Champagnen" servert, kommer kapteinen paa hornet og forteller at grunnet sterke vinder over atlanteren, maa man stoppe i Gander og vil derfor ankomme EWR halvannen time sent. Sorry for the inconvenience.
Etter iskremen til Andreas er fortaert og man har stoppet for aa speide etter isbjoerner i Gander, lander man paa Newark. Etter aa ha sjekket bagasjen videre til en flight som allerede har avgaatt, er man oppe igjen, ved gaten faar man beskjed om at flyet har gaat og at man maa kontakte CR senteret. Der venter 100 pers foran deg og etter en time i koe er det din tur. Sorry mac, flyet har avgaatt, har dessverre ikke plass paa fly i dag, men i morgen kl 1405 kan du faa plass, ett doegn etter at du skulle avreist. "Kan du booke meg om til noen andre" Sorry, CO booker ikke om til andre utenfor eget selskap. Alle tog er gaatt, "hva med hotell?" Her er en liste med distress rates. Ring selv. Du ringer hotellet fra din norske mobil og tar taxi dit i god tro at CO vil plukke opp regningen. Paa hotellet ringer du og forteller dine kunder du har avtalt moeter med morgenen etter at du dessverre maa kansellere moetene. Har du tid senere i uken? Dessverre, kundens kalender er helt full. Saa du misser flere moeter og blir sett paa av dine kunder som userioes fordi du ikke planla din reise bedre. Hele grunnen til at du betalte en premium paa 6K USD er borte. Alt i alt, bruker du ett par hundre dollar i mobilkost, mat, hotell, taxi etc. Fra Newark til Las Vegas var ikke foersteklassen du hadde betalt for tilgjengelig, saa du havner i ett midtsete langt bak i kabinen i 5-6 timer. Naar du kommer hjem sender du en henvendelse paa nettet til CO, men faar aldri svar. Dersom man er heldig aa faar svar, mottar man en 10% avslag paa neste CO flight voucher som kompensasjon. Og vi snakker om per i dag over 4K personer som har slike opplevelser.
Dag Johnsen -- hvor stor sjanse tror du det er at denne kunden velger Continental neste gang han skal paa forretningsreise til USA??
Uansett hvordan du slicer det, klassiske UA hadde ikke en slik strategi, dette er $misek all the way og det viser seg naa at IAD er utrolig problematisk. Derfor kommer det i avisen. Og PMUA er helt fantastisk paa kundeservice i slike situasjoner, saerlig for premium kunder og Star statuskunder
Dersom jeg kjoeper en business billett og betaler en premium for aa reise NONSTOP og ender opp med samme flytid som om jeg reiser via Stockholm med SAS til en mye lavere pris, leverer dere IKKE varene jeg har betalt for.