300 flyselskaper du ikke bør reise med

Re: 300 flyselskaper du ikke bør reise med

Det undrer mig lidt at Philippines er på denne liste....
At de fleste operatører kommer fra Afrika, sær Angola og Congo kan vel ikke undre, men
at nationale selskaber forbydes at operere er vel ikke godt....for dem....
Iran Air kan vel heller ikke undre, men deres B747SP flyver stadig til Japan, så en der ude i sidste uge..
Det er så andre krav ders skal opfyldes i Asien, eller hvad ??


Hilsen
Ole
 
Re: 300 flyselskaper du ikke bør reise med

Litt av en liste. Ser Busy Bee har "gjenoppstått" i Congo. ;-)
 
Re: 300 flyselskaper du ikke bør reise med

Nå har vel ikke EU akurratt høy terskel for å utestenge flyselskap. Jeg skal vedde på at de fleste av disse selskapene er mye tryggere enn å kjøre bil hvor som helst i Norge. Jeg fløy med One-Two-Go i fjor, som er "banned" fra Europa, men jeg lever enda :D
 
Last edited:
Re: 300 flyselskaper du ikke bør reise med

er det EU som er strengeste av hele verden med å bannlyste tvilsomme flyselskaper ?
 
Re: 300 flyselskaper du ikke bør reise med

Nå har vel ikke EU akurratt høy terskel for å utestenge flyselskap. Jeg skal vedde på at de fleste av disse selskapene er mye tryggere enn å kjøre bil hvor som helst i Norge. Jeg fløy med One-Two-Go i fjor, som er "banned" fra Europa, men jeg lever enda :D

Hva mener du? Hvilken hoey terskel? Siviliserte deler av verden (ikke bare EU) har regler man maa forhaalde seg til og med god grunn

Det aa bagatellisere dette blir idiotisk. Den ene flighten du tok kom frem til destinasjonen, mens selskaper i Afrika og f.eks. Indonesia har ulykker hele tiden, saa er de paa listen er det garantert en god grunn for det ellers ville selskapene gaatt til sak mot EU.

Ett godt eksempel er jo Adam Air. Ja, de floey tusenvis av flighter, men endte i elendighet. http://en.wikipedia.org/wiki/Adam_Air
 
Re: 300 flyselskaper du ikke bør reise med

Hva mener du? Hvilken hoey terskel? Siviliserte deler av verden (ikke bare EU) har regler man maa forhaalde seg til og med god grunn

Det aa bagatellisere dette blir idiotisk. Den ene flighten du tok kom frem til destinasjonen, mens selskaper i Afrika og f.eks. Indonesia har ulykker hele tiden, saa er de paa listen er det garantert en god grunn for det ellers ville selskapene gaatt til sak mot EU.

Ett godt eksempel er jo Adam Air. Ja, de floey tusenvis av flighter, men endte i elendighet. http://en.wikipedia.org/wiki/Adam_Air

Men disse selskapene er vel likevel tryggere enn å kjøre bil? Bør vi forby bilkjøring også?
 
Back
Top