• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

3 nye 737-300 til Norwegian

Det er riktig det ja, en jeg syns at DY kunne hatt noen 73G også :)

Til Someone, den 6/1 er det ikke lengre XL som skal fly deg...

Blir det Winglets på de nye maskinene? De to som de allerede eier, har vel, -eller skal vel få Winglets?

KKX flyr med winglets og har forøvrig en meget flott kabin. KKW er etter det jeg vet klar for montering. Hvordan det blir med de "nye" vet jeg ikke men jeg regner med de også får winglets montert da DY ser store fuelbesparelser med disse.

Alle DY-eide maskiner skal faa winglets. Hvis de nye er DY-eide, blir det wingets paa disse.

Egnede 733'er er hele tiden under vurdering hvis de passer inn .. ingen daarlig investering heller aa kjoepe 'nye' og returnere de dyreste leasingmsskinene ...

Vi vil se classic 737 på rutenettet i mange år enda, jeg har hørt 7-8 år. 800 er simpelthen for stor for noen ruter enda og flere markedsandeler må kapres før de blir lønnsomme på "tynnere" rutesegmenter. Derfor vil vi se at DY kjøper "nyere" 300 og kvitter seg med dyre leasingkontrakter.

Fordi 738 ikke kan brukes på enkelte norske plasser vinterstid ved "rette" værforhold (bl.a. Alta), så er de nødt til å beholde noen 733.

Ble litt overrasket nå ja at de skulle ha enda flere -300. Men DY vet hva de driver med.

Fordi 738 ikke kan brukes på enkelte norske plasser vinterstid ved "rette" værforhold (bl.a. Alta), så er de nødt til å beholde noen 733.

Aldri hoert at 738 har performanceproblemer paa vinterfoere ... :question:

Aldri hoert at 738 har performanceproblemer paa vinterfoere ... :question:

Ikke misforstå, for det er ikke slik at det er et problem for 738 overalt når det er vinterføre. De som kan det har visstnok beregnet seg frem til at det er et spesifikt problem relatert til noen plasser hvor DY opererer, bl.a Alta. Faktorer som spiller inn er høyt omkringliggende terreng under visse vær- og baneforhold. Det er jo en del faktorer som spiller inn når man gjør performance beregninger.

Jeg kjenner ikke til performance på 738 i forhold til 733, men mulig 733 har mulighet til å klatre bedre i første del av climb out?

Back