• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

3 fly tilbake til SAS

Även om nu de två ex-Moskovia maskinerna går tillbaka i SAS-trafik så tror jag inte att de var med i de tre som nämndes i posting #1 från oktober 2010 då man knappast kunde förutse att Moskovia skulle upphöra med sina operations 17 januari 2011.
 
OY - KHU (MD - 87) er også blitt fløyet tilbake til København for å bli satt i trafikk :) Skulle egentlig inn i programmet i dag, men dette skjedde ikke allikevel..
 
SAS må fa seg flere fly, og de må gjøre dette hurtig, fordi ellers vil konkurrentene vokse hurtigere enn SAS og SAS dermed vil ikke være istand i lignende grad å nytte oppturen i bransjen.

Hva hjelper det med flere fly når ikke har folk til å fly de ? :o SAS sliter jo litt om dagen med lack of crew. :8:
 
Hva hjelper det med flere fly når ikke har folk til å fly de ? :o SAS sliter jo litt om dagen med lack of crew. :8:

I følge en tråd på forumet for litt tilbake skal de 67 som ble sagt opp i fjor fått brev om tilbud om å komme tilbake?

Men alle kommer vel neppe tilbake, men det er klart, skal produksjonen økes må det også ansettes flere. Er det flere enn disse 67 som har rett på jobben før de kan begynne med nyansettelser eller er det håp om at SAS kan ansette nye piloter på "laveste" lønnstrinn snart?

OY - KHU (MD - 87) er også blitt fløyet tilbake til København for å bli satt i trafikk :) Skulle egentlig inn i programmet i dag, men dette skjedde ikke allikevel..

De 87erne virker å klamre seg fast og utrolig at de fortsatt ikke er ute av flåten
 
Last edited:
I følge en tråd på forumet for litt tilbake skal de 67 som ble sagt opp i fjor fått brev om tilbud om å komme tilbake?

Men alle kommer vel neppe tilbake, men det er klart, skal produksjonen økes må det også ansettes flere. Er det flere enn disse 67 som har rett på jobben før de kan begynne med nyansettelser eller er det håp om at SAS kan ansette nye piloter på "laveste" lønnstrinn snart?



De 87erne virker å klamre seg fast og utrolig at de fortsatt ikke er ute av flåten

Er det noen som har offisielle tall på hvor mange piloter som har kommet tilbake , og hvor langt man har kommer i skolering av disse .
 
LN-BUF er ute nå, og er nå SP-ENH hos Enter Air. Vet ikke når den ble levert til Enter Air.

LN-BRE kommer vel tilbake med tiden.
 
Back
Top