LN-MEH
ScanFlyer Gold
Re: 28/03 - storbesøk på TOS
Forøvrig meget flotte bilder -KRF!:up:
Nei ikke fra SAS, men vi har A319, 320 og 321 fra diverse charterselskaper året igjennom (mer eller mindre) og der brukes det samme utstyr som på en B737. Men ingen av disse Airbus flyene har sliding carpet i lasterommene.Jeg kan ikke huske å ha sett hverken A319 eller A321 fra SAS i Tromsø. All den tid disse maskinene er lokalisert til SAS DK så gir det vel ikke mening å ha highloader utstyr på TOS (men jeg aner ikke hva dette utstyret koster).
Det var en highloader her oppe før i gamle dager da Fred Olsen sin frakter fløy hit opp.Tja .. en brukt maskin kommer nok på rundt millionen .. og så skal den også vedlikeholdes .. det er heller ikke billig for en så stor og tung maskin. Så for en liten stasjon som kanskje tar inn 100 .. 200 .. 300.000 i året i handlinginntekter for aktuelle maskiner, sier det seg selv at dette er en utgift de ikke klarer.
A319/321 brukes ikke innenriks i Norge og 319 bruker heller ikke containere.
Det var litt cargo i transitt til CPH, stemmer det.Sannsynligvis frakt og post som skulle videre til CPH. Kan også ha vært tomcontainere. Det er ofte behov for å 'balansere' lagrene av containere på utestasjonene.
Forøvrig meget flotte bilder -KRF!:up:
Last edited: