Hvor blir flyene kuttet og hvor vil dette bli mest synlig?
Det er ikke bestemt ennå ifølge Janson på pressekonferansen
Hei
Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.
Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025
Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150krBetalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:
https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025
(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)
De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret
Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat
Hvor blir flyene kuttet og hvor vil dette bli mest synlig?
Det er ikke bestemt ennå ifølge Janson på pressekonferansen
Det er ikke bestemt ennå ifølge Janson på pressekonferansen
Hvis man fjerner de fly som SAS har indlejet fra WDL/atlantic osv osv osv giver det vel en naturlig reduktion på fly ..
Kan det være New Delhi man så alligevel ikke vil flyve eller er det San Fransisco ???
Hilsen
Ole
Gør man det vil man også bl.a. fjerne er high yield destination som LCY.Hvis man fjerner de fly som SAS har indlejet fra WDL/atlantic osv osv osv giver det vel en naturlig reduktion på fly ..
Det samme gælder outsorcing af handling på ikke baser til eksempelvis den lokale lufthavns handling selskab (AAR og AAL springer i øjnene her)
Når snakken falder på AAL og AAR kan jeg snakke med....AAL er ikke i stand
til at handle den omfattende SAS/QI trafik som er deroppe...Kan kun ske hvis de ansætter mange nye.....
AAR handling vil jeg ikke udtale mig om.....Dem har jeg min mening om, og den skal bestemt ikke lægges ud her....Det kan du så opfatte positiv eller negativ, det kan du selv afgøre
Hilsen
Ole
Jeg vil påstå at SAS sitt største problem er eierne. De tre største eierne er trolig ikke villige til å spytte inn penger for å la SAS ekspandere seg ut av problemene.
Da jeg først leste 11 maskiner som skulle kuttes, tenkte jeg på langdistanseflåten. Kanskje et smart trekk siden SAS overhodet ikke klarer å tjene penger langt selv om de er suverent dyrest av alle som flyr over atlanteren....
Så å selge International til LH er vel kanskje et alternativ og å operere som Swiss gjør nå.
En annen måte å si det på er at SAS Norge gikk med 3.000.000 kroner i underskudd pr fly de disponerer.
Norwegian gikk med rundt 10.000.000 kroner underskudd pr fly de disponerer.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.