sarpingen87
ScanFlyer Blue
Dobre Rano ønsker jeg dere alle her fra Residenze Krizikova 28 i Praha på denne 1. juledag hvor været ute foreløpig er med oss.
På lille julaften var jeg ute å fløy med både ett nytt flyselskap og en ny flytype, og endelig kan jeg si at jeg har fløyet med Airbus som har vært drømmen min lenge.
I og med at jeg bor i Sarpsborg, og Wizz Air flyr fra Torp måtte vi starte turen hjemmefra klokken 1600 lille julaften. Med juletrafikken i minnekortet og tanken på kø for å komme med Bastø fergen var vi ute i god tid. Men det gikk faktisk veldig greit, kom med Bastø I som gikk fra Moss klokken 1700.
Så bar det ut på landeveien retning Fokserød, hvor imm skulle hente oss og bringe oss til terminalen på Torp.
Vi ankom Sandefjord lufthavn Torp kl 1830 og innsjekkingen hadde akkurat startet. Det gikk raskt med innsjekkingen også var det å få tak i litt valuta før sikkerhetskontrollen sto for tur. Det var da jeg fant ut at jeg hadde gått litt ned i vekt, for plutselig var ikke buksa på lag. Men det gikk da greit, ingenting mistenkelig verken på meg eller min bedre halvdel, som måtte gjennom rutinekontroll.
Vel inne i utenlandsterminalen hadde vi god tid så vi satte oss ned ved vinduet og så på brøytemannskapet som holdt flyplassen oppe, selv om snøen hadde lavet ned i 1 times tid.
Fem minutter over halv åtte landet Wizz Air maskinen som kom fra Praha og taxet inn til gate 9. Og etter ett kvarter startet ombordstigningen for W6 830. Maskinen som var en Airbus A320, med ukjent registreringsnummer var veldig pen innvendig og heller ikke så trang som jeg hadde fryktet. Man merker at Wizz har satt inn maks med seter, men det var ikke til en stor plage egentlig. Pga de iceing ble take off ett kvarter forsinket, og vi tok av i nordlig retning før vi tok en høyre sving mot København, Malmø, Berlin og i en rett linje mot Praha. Flytiden ble beregnet til 1 time og 40 minutter.
Flyturen foregikk uten de store overraskelsene, besetningen besto av 3 unge kvinner og en ung mann som var veldig serviceinnstilte, og salg av diverse drikke og etende kom i gang cirka 20 minutter ut i flyvningen. Vil anslå at flyet var rundt 75 prosent fullt opp, med passasjerer spredt litt utover i flyet.
Klokken 2200 startet nedflyvningen mot Praha, og 20 minutter senere landet flyet, ganske brutalt, på Praha lufthavn Rozyne. Vi taxet til gate 21, hvor vi ble busset inn til terminalbygningen. Siden vi reiste med håndbagasje kunne vi gå til utgangen med en gang, og der sto sjåføren vår som skulle frakte oss til bydelen Karlin, hvor vi er denne julen.
Dessverre ble det ingen bilder, men jeg lover bilder og en litt mer utfyllende report på hjemturen, da jeg har vært syk i noen dager, men endelig begynner å bli frisk igjen.
På lille julaften var jeg ute å fløy med både ett nytt flyselskap og en ny flytype, og endelig kan jeg si at jeg har fløyet med Airbus som har vært drømmen min lenge.
I og med at jeg bor i Sarpsborg, og Wizz Air flyr fra Torp måtte vi starte turen hjemmefra klokken 1600 lille julaften. Med juletrafikken i minnekortet og tanken på kø for å komme med Bastø fergen var vi ute i god tid. Men det gikk faktisk veldig greit, kom med Bastø I som gikk fra Moss klokken 1700.
Så bar det ut på landeveien retning Fokserød, hvor imm skulle hente oss og bringe oss til terminalen på Torp.
Vi ankom Sandefjord lufthavn Torp kl 1830 og innsjekkingen hadde akkurat startet. Det gikk raskt med innsjekkingen også var det å få tak i litt valuta før sikkerhetskontrollen sto for tur. Det var da jeg fant ut at jeg hadde gått litt ned i vekt, for plutselig var ikke buksa på lag. Men det gikk da greit, ingenting mistenkelig verken på meg eller min bedre halvdel, som måtte gjennom rutinekontroll.
Vel inne i utenlandsterminalen hadde vi god tid så vi satte oss ned ved vinduet og så på brøytemannskapet som holdt flyplassen oppe, selv om snøen hadde lavet ned i 1 times tid.
Fem minutter over halv åtte landet Wizz Air maskinen som kom fra Praha og taxet inn til gate 9. Og etter ett kvarter startet ombordstigningen for W6 830. Maskinen som var en Airbus A320, med ukjent registreringsnummer var veldig pen innvendig og heller ikke så trang som jeg hadde fryktet. Man merker at Wizz har satt inn maks med seter, men det var ikke til en stor plage egentlig. Pga de iceing ble take off ett kvarter forsinket, og vi tok av i nordlig retning før vi tok en høyre sving mot København, Malmø, Berlin og i en rett linje mot Praha. Flytiden ble beregnet til 1 time og 40 minutter.
Flyturen foregikk uten de store overraskelsene, besetningen besto av 3 unge kvinner og en ung mann som var veldig serviceinnstilte, og salg av diverse drikke og etende kom i gang cirka 20 minutter ut i flyvningen. Vil anslå at flyet var rundt 75 prosent fullt opp, med passasjerer spredt litt utover i flyet.
Klokken 2200 startet nedflyvningen mot Praha, og 20 minutter senere landet flyet, ganske brutalt, på Praha lufthavn Rozyne. Vi taxet til gate 21, hvor vi ble busset inn til terminalbygningen. Siden vi reiste med håndbagasje kunne vi gå til utgangen med en gang, og der sto sjåføren vår som skulle frakte oss til bydelen Karlin, hvor vi er denne julen.
Dessverre ble det ingen bilder, men jeg lover bilder og en litt mer utfyllende report på hjemturen, da jeg har vært syk i noen dager, men endelig begynner å bli frisk igjen.