Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
SQ sin nye F er ikke tilgjengelig på poeng enda, sist jeg sjekket. SQ Suites er som nevnt helt ut, og SQ F på 747 ("gamle" F) er fortsatt et produkt som er bedre enn LH sitt F-produkt i luften.
Om du vil på litt lengre tur og se noe nytt så vurder feks HKG med SQ; du får SAS til en Europiesk gateway (FRA), så LH med F-terminal, LH F nedover, via SIN og så SIN på F-klasse til HKG (evt nedbooket i C om det er 380, da C er høyeste bookbare klasse), og så SQ tilbake til SIN, og SQ F-klasse med 747 til FRA/LHR og SAS hjem.
Alternativt, om jeg husker rett, bruk 120k på en Europa-SIN-HKG med SQ/LH, og mens du er i HKG, kjøp en billig billett, se Vietnam eller noe slik på vei tilbake til BKK, og så for 60k poeng book en poengtur i F med TG/SQ med BKK-SIN-NRT t/r, så får du prøvd F-lounge og serivce med TG på veien... for samme summen.
-A
PS: At ikke flere bruker poeng på Sør-Asia -> Nord->Asia i F på EB-poeng skjønner jeg ikke. SIN-NRT med SQ i F (full middag/pysj/toalettbag) begge veier er billig.
Det koster 180K i F fra Europa til uansett hvor i Asia.
http://www.flysas.com/upload/Eurobonus/Star/star_chart_may08.gif
Naar det gjelder SQ gammelF mot LH F er det kun underholdningssystemet til SQ som er bedre enn LH. Ellers synes jeg de er veldig likeverdig baade paa seter og servering