200K EB poeng - What to do?

Molinari

ScanFlyer Silver
Sjekket EB-kontoen min og jammen har jeg ikke passert 200.000 poeng.
Spørsmålet jeg umiddelbart stilte meg selv var: Hvordan få mest mulig moro for disse poengene?

Noen som har gode forslag til hvordan jeg og fruen kan få mest mulig ut av dette??

Vente på 20K tilbud intercont for å sitte bak? mmm skeptisk
Oppgradering på IC-flighter? - tja... been there - done that

Jeg har i underkant av 200.000 EuroBonus-poeng selv - og vil gjerne bruke dem på en eventyrreise i Business Class... Så ja takk til tips!

Vært inne å lett på staralliance.com, men finner ikke all verdens info der.
Skal sjekke litt på EB-bookingsidene....

Dette er vel helst noe en bør gjøre ved telefon til en som kan det hos EB. Så mye med mileage og antall stop..

Foreslår vestover først ( har hatt 4 RTW, men ikke bonusturer ) , stopp i favorittsted i USA eller to. Så LAX er så vidt jeg vet en godt sted å starte NZ videre..( Merk : jeg er ikke oppdatert på dette siden min siste RTW med Star i 2001 )

Når du er ferdig med Kiwi land og Oz, har du SQ til Asia og hjem med stopp på favorittstedene dine. Vil du rett hjem, ta TG BKK-OSL.. Men hvis i dag hadde jeg prøvd India på veien hjem.

Men det er ofte nødvendig med backtracking.. I "gamle" dager kunne man backtracke til en plass du har oppholdt deg tidligere på reisen, under den forutsetning at du bare bytter fly der. ( Ofte BKK og SIN )

Merk, korte sidetrips kan ofte være greit med en LCC som AirAsia og andre istedenfor bruke mileagen.

Dette en kortvariant..:D. Som sagt , er ikke oppdatert med dagens regler..:rolleyes:

ja, det gjelder vel kanskje å bruke poengene på langturene? Og heller kjøpe noen billige billetter på kortere turer intrakontinentalt eller innenriks.

Jorda rundt paa kjiplasse er helsefarlig med dagens pitch, kamerat...

Jeg slutter aldri aa forundre meg over folk som bruker poengene sine paa kjipklassebilletter som koster smaapenger.

Maaten aa faa mest mulig ut av poengene dine er aa reise med skikkelig premiumbilletter man ikke tar seg raad til ellers. Mine poeng brukes paa First Class, til dels paa Business Class.

Bruk 180.000 poeng og fly til Asia eller 145.000 poeng til nord/mellomamerika i First med Lufthansa, Singapore Airlines eller Swiss. Ta som en av veldig faa turen innom First Class terminalen i Frankfurt, bli kjoert til flyet med Mercedes S klasse, drikk Champagne, spis kaviar og alt annet snadder. En slik tur koster fort 60K blanke kroner, saa kan du le av de som bruker 70K EB poeng til nord Amerika eller 90K til Asia for aa faa en gratisbillett som man kan kjoepe for 4000 INKLUDERT skatter og som gir deg stolsetet foran midt i trynet i 11 timer

First med LH er jo en særdeles god ide. Hvor bestiller du slike reiser? Kan SK EBG-Service være behjelplige??

Men hvis en skulle velge First hva ville da gi den beste total opplevelsen? First med Lufthansa eller First med Singapore Airlines? Jeg har også et par hundre tusen poeng som jeg vurderer om jeg skal bruke på en slik tur :-)

Det kommer jo an hvor du vil reise. Til Amerika flyr jo kun LH (minus en flight til JFK med SQ) fra Europa. Suite på 380 er jo ekskludert og bakkeopplevelsen til LH er mye bedre enn SQs ifm lounger, eskorte og eksklusivitet. Det å ankomme med taxi og bli droppa off ved F terminalen i Frankfurt og opplevelsen der, er en av mine beste flyopplevelser igjennom tidene.

Ombord er jo setene til LH litt tilårskomne, det samme med underholdningssystemet, men ett nytt sete kommer jo senere i år. De gangene jeg har flydd LH F har jeg sovet meget godt. Setene er jo helt flate, men ikke så privat som mange av de nye setene. Husk at SQ F også har en rekke gamle seter flyvende rundt der, kun 77W som har den nye typen.

Begge er jo relativt ekslusive ombord uansett. Andre etasjen på LH sin 747 er jo alltid hyggelig, jeg liker best snuta på 747en. Blir jo en smak sak. Kun 8 seter i de andre LH maskinene, så servicen blir jo selvsagt upåklagelig. Det samme har jo SQ. SQ har 12 seter i snuta på 747en.

Hummer, kaviar og dyr Champers er jo essensen.

Skal du til østen kan det jo være greit å ta LH ut så man kan bruke F terminalen og SQ tilbake så får man jo prøvd begge. Å få 77W tilbake med SQ blir jo litt viktig siden det er det nye produktet.

Det er verdt hvert eneste poeng. Å ha ett bekreftet F sete er himmelen for mange

Hei og takk for svaret. Jeg tror at hvis det blir en tur så blir det nok til Asia for å få en lengst mulig tur hehe, Hvis det er mulig å mixe hadde det jo vært kult å prøve SQ business klasse på A380 til Asia og kanskje prøve SQ First class tilbake igjen...vel og merke hvis en finner et fly med den nye first class. Men det er jo også kult hvis man kan mikse flyselskap også og ta LH en vei og SQ tilbake igjen. Jeg må tenke litt på dette ;)

Har sendt en mail til SAS for å sjekke litt nå når det gjelder ledige seter på Lufthansa og Singapore Airlines:p Hvordan pleier tilgjengeligheten på first class seter å være? Kan man med bonusbillett ta et par dagers stopp i London på vei tilbake? (hvis jeg f.eks. flyr SIN-LHR-SVG)

Gard: La oss vite hva de sier.
Poengene mine begynner ikke å gå ut før 2012, så jeg har muligheter til å komme opp i nok poeng for first til Asia og ikke bare til USA.
Blir det USA - Så tenker jeg LH til LAX. 12 timer og 15 minutter flytid....... :-)

Ett stoppover er lov på veien. Ville nok plukket ut en del datoer og ringt enn å sende epost... SAS er ikke akkurat kjapp på foten..

Hei

De svarte idag og skriver:
"Det er i skrivende stund 1 sete ledig i første klasse fra Frankfurt til Singapore 31.august.

Det er ikke ledig for første klasse for retur til London.
Du kan godt kombinere forskjellige flyselskap. Det er kun med reiser på SAS at du kan kombinere klassene - feks ta businessklasse en vei og turistklasse en vei.

Du kan gjøre ett stopp på maksimum 24 timer. Dersom du skal være lenger i London, blir det en ekstra reise. Da vil hele reisen koste minimum 180 000 + 30 000 poeng for London-Oslo."

En kan jo lure på hvorfor det ikke er mulig å kombinere klasser men sånn er reglene ;)

SQ sin nye F er ikke tilgjengelig på poeng enda, sist jeg sjekket. SQ Suites er som nevnt helt ut, og SQ F på 747 ("gamle" F) er fortsatt et produkt som er bedre enn LH sitt F-produkt i luften.

Om du vil på litt lengre tur og se noe nytt så vurder feks HKG med SQ; du får SAS til en Europiesk gateway (FRA), så LH med F-terminal, LH F nedover, via SIN og så SIN på F-klasse til HKG (evt nedbooket i C om det er 380, da C er høyeste bookbare klasse), og så SQ tilbake til SIN, og SQ F-klasse med 747 til FRA/LHR og SAS hjem.

Alternativt, om jeg husker rett, bruk 120k på en Europa-SIN-HKG med SQ/LH, og mens du er i HKG, kjøp en billig billett, se Vietnam eller noe slik på vei tilbake til BKK, og så for 60k poeng book en poengtur i F med TG/SQ med BKK-SIN-NRT t/r, så får du prøvd F-lounge og serivce med TG på veien... for samme summen.

-A

PS: At ikke flere bruker poeng på Sør-Asia -> Nord->Asia i F på EB-poeng skjønner jeg ikke. SIN-NRT med SQ i F (full middag/pysj/toalettbag) begge veier er billig.

Back