2005 - Siste sjanse for Jørgen L.

• Thread starter Thread starter LN-HAT
  • Start date Start date
Re: 2005 - Siste sjanse for Jørgen L.

Originally posted by FBU
Da ble det booket frem i tid etter avtalen forsvant.. siste DY S1 billett på 154 dokument så jeg i desember

Det er nok helt rett.....Gydlig 3mnd etter avtalestopp.........

En ting som slår meg , enkelte tror at man "over natta" kan erstatte en hvilken som helst avtale (med noe bedre) og uten tanke på at ting må henge sammen og at produksjonen hele tiden skal fungere 100%.

Men "han" har jp hatt 2002 , 2003 , 2004 å fixe dette på, hoved problemed var vel litt lite medisinering i begynnelsen kan man si nå etter på ?

Men med all den motstanden man finner i de ulike fagforeninger så ville det pokker ikke være så lett å få dette til noe raskere ?

Radisson SAS har blant bransjens høyeste priser...og crew betaler nesten mindre enn SAS-ansatte på ferie. Med crew så kan du aldri si nei - selv om hotellet er smekkfullt. Har du sagt ja til å være crewhotell og sagt ja til prisene som flyselskapet dikterer (de gjør nesten det!!!)så gjelder prisene hver dag - uansett belegg!

I Danmark bor jo crewet på Radisson SAS - så verden er ike helt sort hvit og hotelmarkedet er ikke likt verden over. Men at SAS går dårlig fordi crewet bor på Rica er blant de beste innleggene så langt...

Skjerp deg EB.. jeg har da heller aldri sagt att det er hovedårsaken til at Sas går dårlig, men deriomt at det er en av mange lignende negative faktorer som stammer fra Lindegård sin model. Dett finnes som sagt flusst av lignende tilfeller!

Att du synes det er god butikk å sette sparepengen i konkurenten sin butikk, gidder jeg ikke å komenter en gang til. Jeg hadde ihvertfall ikke sattset mange kronene på deg:sarc

Så til fakta.
BU crew bor på følgende hoteller:

RICA:
Stjørdal
Alta
Molde

Scandic:
Ålesund
Trondheim city

SAS Radisson:
Tromsø
Bodø
Gardermoen
Stavanger
Kristiansand
Bergen

Nordic:
Harstad

Andre:
Longyearbyen - ukjent
Sandefjord - Comfort hotel
Harstad - Tjeldsundbrua hotell
Bardufoss - Bardufoss hotell

Med andre bor crewene på 6 SAS-hotell og 3 Ricahotell. Med forbehold om LYR. Ser ut som SAS Radisson hotellene brukes klart mest.

:)

Nettopp: takk for enda bedre opplysnig enn jeg klarte DY:thumbup

6 Sas hotell og 9 Hoteller til konkurerende virksomheter på lista di.

Originally posted by FBU

JaJa , man kan jo se det som man vil, men f.eks hvor mange alternativer finnes det ved EVE (uten å kjøre buss i -1- time ) ?....

Og dette har vært vanlig siden lenge før Lindegaard. Både Carlzon, Reinås og Stenberg har ledet SAS mens crew har benyttet andre hotelkjeder... Så Lindegaard følger et godt eksempel - selv om jeg kanskje ikke tror at han legger så mye tid i å bestemme hvor crewet skal sove. Han har faktisk fått ned antall netter på hotell og det gir nok en bedre økonomisk situasjon?

I listen til DY så kommer det ikke frem at de fleste av byene (7 av byene) ikke har et SAS-hotell... Men man kan jo bygge noen - så blir sikkert Lindegaard fredet!!!

Nå synes jeg det skytes spurver med kanoner her.
Hvilket hotell de respektive crewene sover på, er jo knekkende likegyldig for hva som er tema her.
Jørgen Lindegård har hatt en vanskelig oppgave, gitt det som har skjedd i luftfarten de årene han har sittet i sjefsstolen. Personlig kan jeg ikke se at noen andre kunne ha gjort en mye bedre jobb, da alle som en har måttet kjempe mot det samme, nemlig mange mellomledere, fagforeninger, voksende konkurranse, høy oljepris og den endrede verdenssituasjonen ( 911 , krigen mot terror , osv)

La mannen få et par år til på baken , og la Turnaround få gå sin gang. Rom ble ikke bygget på en dag !!!!!

Jeg håper vi i framtiden får se et selskap som opprettholder navnet SAS , og som havner i sunn og frisk konkurranse med Norwegian.

:smokin

LN-FHU.............sofa-CEO

Originally posted by P.A. VIKING
Originally posted by FBU

JaJa , man kan jo se det som man vil, men f.eks hvor mange alternativer finnes det ved EVE (uten å kjøre buss i -1- time ) ?....
Det var da virkelig ikke sakens kjerne.

Men PA og EB. Siden dere er noen slike fantastiske økonomer, kan dere da stå inne for at det er god butikk å kaste penger ut av konsernet istedenfor å beholde de innenfor Sas gruppen?

Synes dere det er Økonomisk forsvarlig at BU ansatte har fløyet på S1 billetter hos DY i 2år?

Jeg mener ikke at det er kun disse tilfellene som er skyld i Sas sin dårlige Økonomi, men det som desverre er sant er at konsernet er gjenomsyret av lignende tilfeller hvor besluttninger ikke blir tatt for konsernets beste. Derimot mer på ett grunnlag som vil sikkre det enkeltes AS best mulig avkastning selv om det går på bekostning av en annen del av virksomheten.

Dere kan være så uenig som dere bare vil. "But thats the fact".

Originally posted by FBU

Det var da virkelig ikke sakens kjerne.

Men PA og EB. Siden dere er noen slike fantastiske økonomer, kan dere da stå inne for at det er god butikk å kaste penger ut av konsernet istedenfor å beholde de innenfor Sas gruppen?

Synes dere det er Økonomisk forsvarlig at BU ansatte har fløyet på S1 billetter hos DY i 2år?

Jeg mener ikke at det er kun disse tilfellene som er skyld i Sas sin dårlige Økonomi, men det som desverre er sant er at konsernet er gjenomsyret av lignende tilfeller hvor besluttninger ikke blir tatt for konsernets beste. Derimot mer på ett grunnlag som vil sikkre det enkeltes AS best mulig avkastning selv om det går på bekostning av en annen del av virksomheten.

Dere kan være så uenig som dere bare vil. "But thats the fact".

Originally posted by FBU

Tja det finnes endel faktisk. I Harstad som er en drøy halvtime fra flyplassen finner en flere hoteller, 2 Nordic hoteller ca240 rom (Rica partners), I Rainbow hotel på ca 150 rom, Quality med ca 80 rom i tillegg til en del mindre hotell jeg antar ikke er aktuelt. I tillegg har en SAS Radisson hotell i Narvik en drøy time unna, Tjeldsundbrua hotell ligger 10-12 min unna flyplassen.
Men tror ikke dette er så nøye. Jeg ønsket bare å komme med fakta siden det virket som om mange trodde crewene hovedsaklig overnatta på Rica-hotell, det stemmer ikke. Var kun ment som FAKTA!:up:

Harstad
Grand Nordic Hotel

Harstad
Viking Nordic Hotel

Harstad
Quality Arcticus Hotel

Harstad Golden Tulip Rainbow Hotel Harstad
Tjeldsundbrua Kro og Hotell

Sandtorg Sandtorgholmen Hotell

http://www.harstadnett.no/nyedestina/index1.php3

Blåruss , nei det skal jeg ikke ha på meg :naughty:

Men, om jeg skal få peke på -1- ting som Jørgen har fått "lide med" så er det f... meg
fagforeningene og den "kommunistiske" treghets tankegangen som endel (alle ? ) pampene har , her er det virkelig noe å ta fatt i og SAS har tapt -1- år i "turnaround" prosessen på dette.

Bort slakting av udugelige mellomledere [i alle AS'ene ] har heller ikke vært så effektiv som man kunne ønske seg, for mye kompiseri og beholding av gammel sjefslønn, selv etter ikke ubetydlige degraderinger i oppgaver og ansvar.

Ja det er nok ikke på bakkeplanet problemene til SAS er.......det er vel endel småkonger rundtomkring...

Originally posted by DY
Ja det er nok ikke på bakkeplanet problemene til SAS er.......det er vel endel småkonger rundtomkring...

Bakkeplan og Bakkeplan..., det er vel -2- forskjellige ting, jo det er på bakkeplanet problemet sitter.;)

Originally posted by DY
Originally posted by FBU

Tja det finnes endel faktisk. I Harstad som er en drøy halvtime fra flyplassen finner en flere hoteller, 2 Nordic hoteller ca240 rom (Rica partners), I Rainbow hotel på ca 150 rom, Quality med ca 80 rom i tillegg til en del mindre hotell jeg antar ikke er aktuelt. I tillegg har en SAS Radisson hotell i Narvik en drøy time unna, Tjeldsundbrua hotell ligger 10-12 min unna flyplassen.
Men tror ikke dette er så nøye. Jeg ønsket bare å komme med fakta siden det virket som om mange trodde crewene hovedsaklig overnatta på Rica-hotell, det stemmer ikke. Var kun ment som FAKTA!:up:

Harstad
Grand Nordic Hotel

Harstad
Viking Nordic Hotel

Harstad
Quality Arcticus Hotel

Harstad Golden Tulip Rainbow Hotel Harstad
Tjeldsundbrua Kro og Hotell

Sandtorg Sandtorgholmen Hotell

http://www.harstadnett.no/nyedestina/index1.php3

Det er ikke noe mål i seg selv å transportere crew lengst mulig bort fra Airport , det er også en kostnad. Før så var jo ofte avtalene til Crew at det "skulle" ligge i byer og ikke på landet. Men her sparer da SAS Braathens 30minutter*6*2= 3 Timer + det transporten faktisk ville ha kostet pr stopover på å legge crewt under brua og ikke i Harstad.

Ja jeg forstår ikke hva som er galt å legge et crew på Tjeldsundbrua istedenfor Harstad sentrum. Det er dessuten siste fly fra Oslo hvor crewet legges på Tjeldsundbrua. Flyet skal gå fra OSL kl 2225 og lande 2359 ifølge rutetabell, men må dessverre en av de rutene med oftest forsinkelse...sammen med flyet fra OSL-TOS-LYR vil jeg anta. At crewet som da har jobbet endel timer vil til hotellet skjønner jeg da godt. Heldigvis har de ikke morgenflyet til Oslo neste dag...eller rettere sagt samme dag. Det ligger altså 2 crew på EVE, 1 i Harstad sentrum som dermed flyr morgenavgangen til OSL.

Men nok om det....nå er vi vel på et lite sidespor for å snakke NSB-termer.

FBU! Jeg er nok heller ingen blåruss...rødt var det beste den gangen. Men i synet på en del fagforeninger kan det ofte bli et blått syn på meg også!

Du kommenterer ikke det faktum at under Lindegaards ledelse så har det blitt laaangt færre hotelovernattinger på crew. Dette betyr mer enn hvilket hotel man bruker - særlig når romprisen som crewet betaler nesten ligger på selvkost.

At det finnes mye rart/grums i SAS er det INGEN tvil om!!! Men det har ikke kommet med Lindegaard - skrekkhistorier om internfakturering (og de er sanne!!!) har jeg mange av - og de går mange mange år tilbake!!!

Originally posted by EB
FBU! Jeg er nok heller ingen blåruss...rødt var det beste den gangen. Men i synet på en del fagforeninger kan det ofte bli et blått syn på meg også!

Du kommenterer ikke det faktum at under Lindegaards ledelse så har det blitt laaangt færre hotelovernattinger på crew. Dette betyr mer enn hvilket hotel man bruker - særlig når romprisen som crewet betaler nesten ligger på selvkost.

At det finnes mye rart/grums i SAS er det INGEN tvil om!!! Men det har ikke kommet med Lindegaard - skrekkhistorier om internfakturering (og de er sanne!!!) har jeg mange av - og de går mange mange år tilbake!!!
Antall crewovernattinger må vel ha blitt kraftig redusert den siste tiden.

Back