2005 - Siste sjanse for Jørgen L.

• Thread starter Thread starter LN-HAT
  • Start date Start date
Re: 2005 - Siste sjanse for Jørgen L.

Ikke bare har hotellovernattingene gått ned, men effektiviteten har gått veldig opp om man ser på timer i lufta mellom checkin-checkout.
Dermed går også dieten ned... :(
Mer slit å være på jobb for å si det slik .....

Ikke rart at mannen møter motstand...;)

Ja sånn kan en også se det, men så har du i allefall en jobb å gå på:) SAS har helt klart snudd seg rundt.

Så legger du på (dvs trekker fra ..) -10% lønnsreduksjon ...

Her har jo ledelsen og foreningene gått sammen om å sikre fremtiden. Two :up: `s up...

Nå er det ikke Lindegaard som bestemmer alt. En god del er delegert nedover i systemet. At noen ikke er så fornøyd med han kan kanskje ha noen underliggende årsaker, for spareprogrammet har nok kostet en del for en del på det personlige plan. Det er noe man ikke kommer vekk fra.

At man har innført business units og etterhvert AS for å gjøre resultatsansvaret og kostnader synligere var påbegynt før JL kom inn i selskapet. Og det er riktig det at ulempene er at man får tilfeller hvor dyrere interne løsninger faktisk blir utkonkurrert. Men det er definitivt ikke noe nytt heller.

Det beste jeg synes han har gått inn for er ROSA, nemlig å fjerne skyen av mellomledere. Nå vil jeg si at mange har gjort det de kan for å beskytte sin posisjon og man kunne kjørt hardere, men det er ikke JL sin feil.

Originally posted by EB
FBU! Jeg er nok heller ingen blåruss...rødt var det beste den gangen. Men i synet på en del fagforeninger kan det ofte bli et blått syn på meg også!

Du kommenterer ikke det faktum at under Lindegaards ledelse så har det blitt laaangt færre hotelovernattinger på crew. Dette betyr mer enn hvilket hotel man bruker - særlig når romprisen som crewet betaler nesten ligger på selvkost.

At det finnes mye rart/grums i SAS er det INGEN tvil om!!! Men det har ikke kommet med Lindegaard - skrekkhistorier om internfakturering (og de er sanne!!!) har jeg mange av - og de går mange mange år tilbake!!!
Du henger deg veldig opp i det med crewet
:)
Splitter man ett konsern opp i mange små enheter, så vil "intenfakturering" forekomme i en mye større grad. Det er noe som kom med Lindegård.
Tiden vil vise om det er det rette for Sas. Frem til nå så har han ikke klart og bevise det.

Internfaktureringen jeg sikter til var i SAS på sent 80-tall og tidlig 90-tall. Lenge før Lindegaard og det hadde ingen ting med crewet å gjøre...som jo egentlig var noe du brakte på bane!

Du forstår hva jeg mener. Jeg brukte ordet ditt, slik at du skulle forstå.

Uansett, så begynner du med den vanlige kveruleringen din for å få siste ord, så jeg setter punktum for min deltagelse for i kveld.

Tror heller du gir deg...greit nok!

Originally posted by FBU
Kast han ut.. jo raskere jo bedre!

JaJa, men du kom da i alle fall ikke med noen dagsaktuelt , og konkret da.....
Alt du kunne peke på var vel egentlig historie nå ? eller

Lindegaard forsvinner så fort skuta er snudd. Da må nytt blod inn for å holde skuta på rett kjøl. Normal prosedyre.

Originally posted by LN-BRK
Lindegaard forsvinner så fort skuta er snudd. Da må nytt blod inn for å holde skuta på rett kjøl. Normal prosedyre.

Det er nok nesten helt sikkert BRK, det er som det pleier.
OG noen ledere er gode på dette med å snu og slanke organisasjoner , de blir sjelden "helter" hos de ansatte , men ofte helter hos aksjonærene.

Og det er helt greit om han forlater SAS...eller om han blir! Men blir det mye fokus i media nå om at "MÅ" bort - er det ikke sikkert at han har tyngden til å fortsette endringsprosessene.

Men er det ikke slik at et selskap får den ledelsen man fortjener og at ledelsen den/de fagforeninger man fortjener...;)

Originally posted by P.A. VIKING
Originally posted by LN-BRK

Det er nok nesten helt sikkert BRK, det er som det pleier.
OG noen ledere er gode på dette med å snu og slanke organisasjoner , de blir sjelden "helter" hos de ansatte , men ofte helter hos aksjonærene.
Puhhh...heldigvis har jeg noen aksjer i SAS. Bare synd jeg kjøpte når de lå på vel 70,-kr:)

Originally posted by DY
Det er dessuten siste fly fra Oslo hvor crewet legges på Tjeldsundbrua. Flyet skal gå fra OSL kl 2225 og lande 2359 ifølge rutetabell, men må dessverre en av de rutene med oftest forsinkelse...sammen med flyet fra OSL-TOS-LYR vil jeg anta.
Og i dag var SK 4418 bare 30 min forsinket;)

Men selv har Lindegaard stor tro påselskapet. Kjøper fortsatt aksjer... Les mer på standby.dk!

Originally posted by EB
Men selv har Lindegaard stor tro påselskapet. Kjøper fortsatt aksjer... Les mer på standby.dk!
Ja han er vel bundet på hendene og føttene....må vel nesten tro det når man er direktør for konsernet. Litt gale signaler å sende ut om han sa han ikke hadde trodd på at SAS kom til å klare seg;)

EB - sjekk skrivefeil før FBU 4EVER ser den.....;) hehe.

Originally posted by FBU
Alt er fordyrende!

Har 2 "godbiter":

Siden alle enheter skal tjene penger skjer det mye rart.

Det ene er bla annet så flyr BU ansatte på service billett hos Norwegian. Fordi denne er billigere enn hos Sas. (dette har sansynligvis forandrett seg, men det pågikk helt frem til 01/01-05)
Vel DY billetten er billigere om man sammenligner Interbelastning med virkelige penger, det som alltid glemmes er at Internbleastning er og forblir "funny money" dvs ingen penger forlater selskapet....

Nettopp derfor er det veldig betenkelig at deler av konsernet sender penger ut istedenfor å beholde dem innenfor.

Back