• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

2 BREIKROPPER PÅ OSL IDAG

• Thread starter Thread starter LN-HAT
  • Start date Start date
L

LN-HAT

Guest
2 BREIKROPPER PÅ OSL IDAG

L-1011 CS-TEB kommer inn ca kl 1515 fra CHQ som BLX302
B747-400 FGTUI kommer inn ca 1930 for å fly LCA, BLX645 som skal gå ca 2115

Re: 2 BREIKROPPER PÅ OSL IDAG

JAAAAAAAAAA.:colgate:

Da blir det tur ikveld for å knipse 744 ihvertfall.:-p

Airbus 330.:-p

Jeg kjenner ei dame vi kan kalle for breikropp.. Vi kaller henne for MS Midnattsol :p

Dvs, jeg må legge ut fendere i sofaen hver gang jeg har henne på besøk :colgate:

Kul betegnelse. :) Jeg ser frem til flere stilige oversettelser til norsk. Kan man f.eks. si at Fly-by-wire er det samme som Linestyring?

Kan man f.eks. si at Fly-by-wire er det samme som Linestyring?

Burde komme veldig nær. Men det er vel hittil brukt på sånne håndholdte modeller, og da trenger den å vurderes nærmere av teknisk kyndige.

Breikropp for widebody er bare helt bænkers. Heisann, dette var moro!

Kanskje idé for en sticky-tråd? Gjerne i f.eks Historisk forum. Mods? :cool: :cool: :cool:

Originally posted by ANX

Kanskje idé for en sticky-tråd? Gjerne i f.eks Historisk forum. Mods? :cool: :cool: :cool:

Emmmmm ... vi faar se .... ^_^

Men ellers er da bredbuksfly allerede godkjent ord for widebody, er det ikke?

Tja. BREDBUK får meg til å tenke på noe med diger mage og mager rygg... ^_^

På mange områder laget man norske ord på moderne fenomener (fjernsyn etc), men ikke i luftfart kanskje fordi engelsk språk ble brukt der.

Ellers hadde det vært innmari moro å leke med oversettelse av flyterminologi her! :lol:

Back