2 AWACS fly over Sarpsborg

Bildene er flotte de Ten-four!
I dag holdt en AWACS på i ca 2 timer. Den dukket opp i det tåka lettet i ettermiddag og forsvant først når sola var gått ned. Svært sjelden de er her og flyr etter solnedgang!

Og "gilera" - det skjer nok at de holder på til kl 16+ også!
Bildet som Ten-Four har tatt av Jubileumsflyet var her i alle fall lenge etter kl 15:30
Der kommer ofte ann på når de kommer seg avgårde hjemmefra. Har hatt den gleden av å være på basen i Geilenkirchen.

De siste to ukene har det, så vidt jeg har registrert, vært 5 fly innom her fra "NATO Airborne Early Warning and Control Force" - Geilenkirchen

Det er vel en sånn en (E-3, altså) som har holdt på med runder der i noen timer nå i ettermiddag. Fikk du noen bilder, eller ble det for mørkt?

Innen jeg fikk mulighet ble det for mørkt. Prøvde, men altfor dårlig resultat til å legge ut her.
Ellers takk for mange fine innspill. Alikevel har ingen kommentert at fly nr.2 så såpass tilgriset under buken. Så da er det vel intet rart ved det,eller:spin

Det er vel en sånn en (E-3, altså) som har holdt på med runder der i noen timer nå i ettermiddag. Fikk du noen bilder, eller ble det for mørkt?
Den begynnte rundt 1830, og da var det såpass mørkt at jeg ikke gadd å ta turen. Men de er her så ofte, gjerne en gang i uka, at man nok får sjansen igjen :)

Okay, stryk "en gang i uka", burde ha vært "omtrent hvert dag" :P

Er en TCA innom igjen i dag, callsign "NATO 16", legger ved et par bilder.

tca-024.jpg

tca-037.jpg

Flott og se bilder av AWACS.

Her i øvre Varteig har jeg sett den flere dager på rad, den blir sendt i passelig høyde rett over huset, absolutt ikke noe og klage på det:)

Back