• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

2 AWACS fly over Sarpsborg

Bildene er flotte de Ten-four!
I dag holdt en AWACS på i ca 2 timer. Den dukket opp i det tåka lettet i ettermiddag og forsvant først når sola var gått ned. Svært sjelden de er her og flyr etter solnedgang!

Og "gilera" - det skjer nok at de holder på til kl 16+ også!
Bildet som Ten-Four har tatt av Jubileumsflyet var her i alle fall lenge etter kl 15:30
Der kommer ofte ann på når de kommer seg avgårde hjemmefra. Har hatt den gleden av å være på basen i Geilenkirchen.

De siste to ukene har det, så vidt jeg har registrert, vært 5 fly innom her fra "NATO Airborne Early Warning and Control Force" - Geilenkirchen

Det er vel en sånn en (E-3, altså) som har holdt på med runder der i noen timer nå i ettermiddag. Fikk du noen bilder, eller ble det for mørkt?

Innen jeg fikk mulighet ble det for mørkt. Prøvde, men altfor dårlig resultat til å legge ut her.
Ellers takk for mange fine innspill. Alikevel har ingen kommentert at fly nr.2 så såpass tilgriset under buken. Så da er det vel intet rart ved det,eller:spin

Det er vel en sånn en (E-3, altså) som har holdt på med runder der i noen timer nå i ettermiddag. Fikk du noen bilder, eller ble det for mørkt?
Den begynnte rundt 1830, og da var det såpass mørkt at jeg ikke gadd å ta turen. Men de er her så ofte, gjerne en gang i uka, at man nok får sjansen igjen :)

Okay, stryk "en gang i uka", burde ha vært "omtrent hvert dag" :P

Er en TCA innom igjen i dag, callsign "NATO 16", legger ved et par bilder.

tca-024.jpg

tca-037.jpg

Flott og se bilder av AWACS.

Her i øvre Varteig har jeg sett den flere dager på rad, den blir sendt i passelig høyde rett over huset, absolutt ikke noe og klage på det:)

Back