Jeg finner noen som het Quisqueyana.
Om de finnes så er de vel i like god stand som MD80ene fra Pawa.Det var det! Takk skal du ha, Hickok.
Under et utdrag fra rutetabellen. I følge Wikipedia var Quisqueyana (På lokalspråket betyr det "person fra Hispaniola" (øya den Dominikanske republikk ligger på)) det siste flyselskapet som opererte Constellation i passasjertrafikk.
Minst en av forumistene her inne har fløyet Constellation med Quisqueyana hvis jeg ikke tar feil. Sammen med en tidligere, nå pensjonert, kollega av Knut og meg.
Og jeg har også snakket med en i SAS cargo som har haiket med Constellations rundt om i Karibien. Man har dessverre nettopp gått bort.
Espen
. Winky" Crawford. Husker det sto mye å lese om han i flybladene rundt 1987 når flyet skulle drive fiskehandel rundt i Asia. Dessverre gikk det jo skitt, og flyet ble impounded i Manila i 1988. Etter 25+ år på plattingen der nede venta vel alle at den skulle bli snurringbokser, men heldigvis kom australierne og reddet flyet slik at det nå er utstilt i Longreach, Queensland.
Jeg husker tilbake i Norsk Metropolitan Klubb tida så var det ett medlem som jobbet i SAS frakt på Fornebu som var over å fløy med Aerochago sin L-749A. Og mer enn en gang så vidt jeg husker. Mulig jeg husker feil, men jeg synes han sa at de signet opp som mekanikere i papirene, og så var alt i skjønneste orden. På en flight var de et dusin "mekanikere". Stort sikrere kan det jo ikke bli.
Synd og skam at man ikke fikk tatt turen innom Santo Domingo før FAA fikk satt ned foten for de gamle "recip" frakterne. De fløy jo også til Miami i mange år.
Trygve
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.