15.Februar. Mye fint...

putzmeister

ScanFlyer Dusty
Litt grått vær i dag, men det kan gjør ikke at fire og en halv time på plattformen blir kjedelig. Var heldig og fikk noen godbiter i dag. Ja, så måtte jeg jo prøve meg i skumringen også. Vel her er noen av i alt ca800 bilder fra i dag.

IMG_2584.jpg

Air Berlin var første tysker ut i dag. D-AGEU

IMG_2592.jpg

D-ACJE var neste..

IMG_2603.jpg

5B-BDZ

IMG_2621.jpg

Antonov AN124 er alltid like imponerende.

IMG_2627.jpg

Den produserer en lokal snøstorm...

IMG_2659.jpg

RA-82068

IMG_2665.jpg

Gammeltårnet er ikke ofte på bilder, den steig ikke fort.

IMG_2672.jpg

KLM med PH-BGD

IMG_2696.jpg

OE-LVH er en vakker maskin.

IMG_2709.jpg

Islendingene kom og reiste igjen med TF-FIR

IMG_2716.jpg

Var litt i tvil om jeg skulle ta med dagens Thai, sist krydde det jo av dem. Dette er vertfal HS-TJR

IMG_2738.jpg

Tredje tysker var D-AILT som er en vakker Airbus

IMG_2763.jpg

Baltic med en vakker 757-W200 i dag også

IMG_2780.jpg

Dette er N127GG

IMG_2787.jpg

Dagens russer er VP-BWA

IMG_2806.jpg

En orginal 737-500 som ikke er stæsjet opp med winglets og tetta takvinduer. Dette er OK-XGD

IMG_2812.jpg

Våre franske venner var her med F-GFKZ i dag.

IMG_2830.jpg

Tyrkerne dro etter tyskerne med TC-JPJ

IMG_2836.jpg

Sola var så vitt gjennom skyene og traff LN-KHC med strålene sine

Fortsetter..

Her er resten fra i dag.:)

IMG_2920.jpg

Nå begynner lyset å bli fraværende og jeg føler vel at jeg er på tynn is her PH-BPB

IMG_2971.jpg

Denne var svært velkommen

IMG_2978.jpg

Dette er vel en Dornier 328 OE-LIR Vakkert fly som ikke er så ofte innom

IMG_3004.jpg

Finnene var på tokt med OH-LKM

IMG_3028.jpg

Får vel ta med SAS for å rettferdigjøre Norwegian flyet. LN-BRO

IMG_3037.jpg

LY-RUN SAAB 340

IMG_3076.jpg

OO-DJO drar hjem til Brussel

IMG_3150.jpg

Velkommen tilbake en annen gang.. og prøv under bedre lysforhold nestegang:old

IMG_3183.jpg

SAS for avslutte for denne gang. Håper bildene faller i smak.

Her var det veldig mye bra. Må si du har tur med mange av turene dine med tanke på hvilke fly som kommer og går :)

Bildene falt i smak. ;)

Hva gjorde Welcome Air på OSL og hvem hadde handling?

Takker for hyggelige tilbakemeldinger. Håper å møte fler av dere på flysamlingen Lørdag 6. mars. Alltid hyggelig å bli kjent med likesinnede:D

Flotte bilder (som vanlig ;) ) Imponerende å se han Antonov AN124.
Håper jeg har flaks en gang å se den her nord. Lurer på om TOS er stor nok ???

Hei, dere hadde jo C-5 på tos -92 eller var det -93 AN-124 er vel ikke så VELDIG mye større. Men det er kanskje andre krav til millitære fly? Den tiden kjørte jeg for Tromsbuss, husker jeg kom fra Futrikelv med rute-1 akkurat da den skulle ta av mot nord. Jeg stoppet bussen og forklarte passasjerene at jeg nok var litt tidlig i rura og måtte vente litt på klokka. Vi ble litt forinka til passeringstida på Kvaløysletta gitt:p

Stemmer det at C-5 var der i 92 (http://forum.scanair.no/showthread.php?t=55908) men jeg innbilte meg at AN-124 var større (må innrømme at jeg ikke har gjort hjemmeleksa og sammenlignet teknisk data :( )
Husker det var sånn trafikkaos grunnet en buss, ha,ha ;)

Kom på at det var et stort "USSR" fly der i forbindelse med "Kursk" (men da bodde ikke jeg der)

Årsaken til buss forsinkelsene i TRO ;) :
0016-2x3-2009.jpg

Stemmer det at C-5 var der i 92 (http://forum.scanair.no/showthread.php?t=55908) men jeg innbilte meg at AN-124 var større (må innrømme at jeg ikke har gjort hjemmeleksa og sammenlignet teknisk data :( )
Husker det var sånn trafikkaos grunnet en buss, ha,ha ;)

Kom på at det var et stort "USSR" fly der i forbindelse med "Kursk" (men da bodde ikke jeg der)

Joda, vi hadde Volga-Dnepr Airlines på besøk med en An-124-100 ifm. "Kursk" tragedien. Den kom etter det jeg husker i fra Værnes med noe utstyr som skulle lastes på en båt som lå i Breivika og som skulle brukes i bergningsoperasjonen. Flyet var her på besøk 18/8-2000, og jeg hadde ferie og var utenbys...:angry:
Må ellers bare si at det var flott serie fra OSL, hr Putzmeister!:up:

Back