• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

15.Februar. Mye fint...

putzmeister

ScanFlyer Dusty
Litt grått vær i dag, men det kan gjør ikke at fire og en halv time på plattformen blir kjedelig. Var heldig og fikk noen godbiter i dag. Ja, så måtte jeg jo prøve meg i skumringen også. Vel her er noen av i alt ca800 bilder fra i dag.

IMG_2584.jpg

Air Berlin var første tysker ut i dag. D-AGEU

IMG_2592.jpg

D-ACJE var neste..

IMG_2603.jpg

5B-BDZ

IMG_2621.jpg

Antonov AN124 er alltid like imponerende.

IMG_2627.jpg

Den produserer en lokal snøstorm...

IMG_2659.jpg

RA-82068

IMG_2665.jpg

Gammeltårnet er ikke ofte på bilder, den steig ikke fort.

IMG_2672.jpg

KLM med PH-BGD

IMG_2696.jpg

OE-LVH er en vakker maskin.

IMG_2709.jpg

Islendingene kom og reiste igjen med TF-FIR

IMG_2716.jpg

Var litt i tvil om jeg skulle ta med dagens Thai, sist krydde det jo av dem. Dette er vertfal HS-TJR

IMG_2738.jpg

Tredje tysker var D-AILT som er en vakker Airbus

IMG_2763.jpg

Baltic med en vakker 757-W200 i dag også

IMG_2780.jpg

Dette er N127GG

IMG_2787.jpg

Dagens russer er VP-BWA

IMG_2806.jpg

En orginal 737-500 som ikke er stæsjet opp med winglets og tetta takvinduer. Dette er OK-XGD

IMG_2812.jpg

Våre franske venner var her med F-GFKZ i dag.

IMG_2830.jpg

Tyrkerne dro etter tyskerne med TC-JPJ

IMG_2836.jpg

Sola var så vitt gjennom skyene og traff LN-KHC med strålene sine

Fortsetter..

Her er resten fra i dag.:)

IMG_2920.jpg

Nå begynner lyset å bli fraværende og jeg føler vel at jeg er på tynn is her PH-BPB

IMG_2971.jpg

Denne var svært velkommen

IMG_2978.jpg

Dette er vel en Dornier 328 OE-LIR Vakkert fly som ikke er så ofte innom

IMG_3004.jpg

Finnene var på tokt med OH-LKM

IMG_3028.jpg

Får vel ta med SAS for å rettferdigjøre Norwegian flyet. LN-BRO

IMG_3037.jpg

LY-RUN SAAB 340

IMG_3076.jpg

OO-DJO drar hjem til Brussel

IMG_3150.jpg

Velkommen tilbake en annen gang.. og prøv under bedre lysforhold nestegang:old

IMG_3183.jpg

SAS for avslutte for denne gang. Håper bildene faller i smak.

Her var det veldig mye bra. Må si du har tur med mange av turene dine med tanke på hvilke fly som kommer og går :)

Bildene falt i smak. ;)

Hva gjorde Welcome Air på OSL og hvem hadde handling?

Takker for hyggelige tilbakemeldinger. Håper å møte fler av dere på flysamlingen Lørdag 6. mars. Alltid hyggelig å bli kjent med likesinnede:D

Flotte bilder (som vanlig ;) ) Imponerende å se han Antonov AN124.
Håper jeg har flaks en gang å se den her nord. Lurer på om TOS er stor nok ???

Hei, dere hadde jo C-5 på tos -92 eller var det -93 AN-124 er vel ikke så VELDIG mye større. Men det er kanskje andre krav til millitære fly? Den tiden kjørte jeg for Tromsbuss, husker jeg kom fra Futrikelv med rute-1 akkurat da den skulle ta av mot nord. Jeg stoppet bussen og forklarte passasjerene at jeg nok var litt tidlig i rura og måtte vente litt på klokka. Vi ble litt forinka til passeringstida på Kvaløysletta gitt:p

Stemmer det at C-5 var der i 92 (http://forum.scanair.no/showthread.php?t=55908) men jeg innbilte meg at AN-124 var større (må innrømme at jeg ikke har gjort hjemmeleksa og sammenlignet teknisk data :( )
Husker det var sånn trafikkaos grunnet en buss, ha,ha ;)

Kom på at det var et stort "USSR" fly der i forbindelse med "Kursk" (men da bodde ikke jeg der)

Årsaken til buss forsinkelsene i TRO ;) :
0016-2x3-2009.jpg

Stemmer det at C-5 var der i 92 (http://forum.scanair.no/showthread.php?t=55908) men jeg innbilte meg at AN-124 var større (må innrømme at jeg ikke har gjort hjemmeleksa og sammenlignet teknisk data :( )
Husker det var sånn trafikkaos grunnet en buss, ha,ha ;)

Kom på at det var et stort "USSR" fly der i forbindelse med "Kursk" (men da bodde ikke jeg der)

Joda, vi hadde Volga-Dnepr Airlines på besøk med en An-124-100 ifm. "Kursk" tragedien. Den kom etter det jeg husker i fra Værnes med noe utstyr som skulle lastes på en båt som lå i Breivika og som skulle brukes i bergningsoperasjonen. Flyet var her på besøk 18/8-2000, og jeg hadde ferie og var utenbys...:angry:
Må ellers bare si at det var flott serie fra OSL, hr Putzmeister!:up:

Back