• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

14 Mars 2008 er den dagen jeg offisielt ble bitt av basillen

Tom McNikon

ScanFlyer Silver
Jeg har blitt mast på helt siden 2006 om å bli med ut, men på denne dagen ble jeg omsider med ut på ENZV for å prøve ut flyfoto..
Interessen har igrunn alltid vært der, men hadde aldri tiltaket å få kroppen min ut på flyplassene :)

Etter 14 Mars, da fortsatte det litt utover 2008 og i 2009 tok det av :cool:

Jeg sa at jeg i all fall ville se en KLM da, så da fortet vi oss ut, for å få avgangen, men nei da..
KLM hadde heller sendt Transavia med en B737-700w :colgate:

10597%20PH_XRY.jpg

10599%20PH_XRY.jpg

Senere på dagen fikk jeg en KLM også :)
10611%20PH_BXU.jpg

Kom nok en PH reg'et fly denne dagen, en kritt hvit Fokker 50 PH-JXJ
10686%20PH_JXJ.jpg

Eastern Airways G-CDKA
10694%20G_CDKA.jpg

SAS Braathens som det så fint het i starten
LN-BRH
10707%20SVG.jpg

LN-RNN
10655%20LN_RNN.jpg

Møtte også RRL uten winglets
10638%20LN_RRL.jpg

Atlantic Airways
10671%20OY_RCA.jpg

West Air Europe SE-MAI
10703%20SE_MAI.jpg

Dette var mine første flyfoto ;)
(Tok 2 stk i 2006 også da av en Norwegian til gate på OSL) :wow:

Var i grunn heldig med den dagen der siden det dukket opp litt forskjellig, eller har i
grunn vært heldig med de 3 gangene jeg har vært på ENZV til tanke på at det
Japanske helikopteret dukket sånn opp uten at jeg i hele tatt visste at den var der i vår
(Den du ikke fikk :baeh ) :D

Dette er de 2 aller første flybildene jeg har tatt i 2006 mens jeg venta på boarding
Var forøvrig dette jeg skulle reise med til BGO også :)

02667%20LN_KKR.jpg

Skiflyet med en snowboarder på halen LN-KKR
02763%20LN_KKR.jpg

Japanske helikopteret dukket sånn opp uten at jeg i hele tatt visste at den var der i vår
(Den du ikke fikk :baeh ) :D

Og i Januar kommer enda et helikopter fra Japan:)

Mye flott her:) Tiden går fort, når du ser at det er over 2 år siden Transavia fløy for KLM på ZV..

Tusen takk :)
Både for de flotte bildene, og for at du viste meg en ny plass jeg ikke har tenkt på og stå på før! PH-JXJ har jeg flydd med :drunk:

Takk for bildene! En del fine her!
RRL har nå fått winglets og går fremdeles i *A farger. PH- maskina fløy(/flyr?) for Widerøe pga Q400 utskiftningen ;)

Back