12000 poeng for Diners Club kort

Og her har fremdeles ikke fått poengene. Ringte dem nå, men det var bare forvirring om kampanjer og hvor og når og hvem og 6000 eller 12000 poeng. Godt jeg tok vare på en utskrift av reklamesiden. (Ser at den fremdeles ligger ute også)

Jeg fikk 15.000 poeng og en beklagelse at det hadde tatt så lang tid....Det var i forrige måned!
 
Torsdag morgen kvalifiserte jeg meg til EB Sølv. I dag, to dager etter kom det nytt kort i posten. Diners sover altså ikke i timen. Imponerende!
 
Noen som har opplevd dette her?

Skal kjøpe poeng på tre ulike US Airways kontoer med Diners kortet mitt. $1478 x3. De første to gangene går det bra, mens den tredje gangen får jeg beskjed om at kredittkortet er "rejected".
Er det Diners som har lagt inn noen form for sperre? Er ikke i nærheten av kredittlimiten heller...
 
Skal kjøpe poeng på tre ulike US Airways kontoer med Diners kortet mitt. $1478 x3. De første to gangene går det bra, mens den tredje gangen får jeg beskjed om at kredittkortet er "rejected".
Er det Diners som har lagt inn noen form for sperre? Er ikke i nærheten av kredittlimiten heller...
Kan være det gjør utsalg i en sikkerhetssperre at du kjører flere identiske transaskjoner over nett.

Forrige gang jeg skulle ha mil fikk jeg ikke betalt med Diners i det hele tatt.
 
Ja jeg husker at det ikke gikk forrige gang med Diners hos meg heller...denne gangen gikk det bra, men bare to ganger som sagt. Får prøve igjen litt senere, hvis ikke får jeg ringe dem på mandag.
Kan jo bruke Mastercardet, men det blir jo 400 EB poeng mindre da... :)
 
Kan være det gjør utsalg i en sikkerhetssperre at du kjører flere identiske transaskjoner over nett.

Det er helt normalt at visse betalingsgateways eller udbydere spærrer for flere enslydende transaktioner efter hinanden. Du bliver opfanget af fraud-control filteret, da dit købsmønster kan minde om handelsmønstre som svindlere benytter. Det er sikkert hos US Airways eller i deres betalings gateway at spærringen er og ikke hos Diners.
 
US påstår at det må være kortutsteder, de hadde ingen slike filtre. Så da får jeg ringe Diners på mandag da.
 
US påstår at det må være kortutsteder, de hadde ingen slike filtre. Så da får jeg ringe Diners på mandag da.

De behøver ikke selv være klar over hvordan disse filtre fungerer og en kundeservicenedarbejder er nok ikke. Det er oftest noget deres betalingdgateway styrer. Betalingsgatewayen er "mellemmanden" mellem forretningen og kortudbyder, som tager sig af det tekniske.
 
Er det Diners jeg må snakke med da for å få løst problemet tror du?

Det ville jeg prøve, men jeg er ikke sikker på de kan gøre noget hvis det er betalingsgatewayen der har et fraud filter. Men det kan selvfølgelig være at det er Diners der har et sikkerhedsfilter og så kan de evt fjerne spærringen.
 
Jaja, da er saken løst. Viser seg at endel kort er byttet ut pga kopiering...og mitt ble sperret akkurat før jeg skulle gjøre den siste transaksjonen. Skal ha fått nytt i posten påstår dem, men det er ikke kommet noe. Argh!
 
Jeg har et lite spørsmål i tilknytning til dette kortet. Når man betaler et hotell på forskudd, og får bonuspoengene, men senere finner ut at man vil avbestille hotellet...hva skjer da? Siden man allerede har fått poengene mener jeg?
 
Jeg har et lite spørsmål i tilknytning til dette kortet. Når man betaler et hotell på forskudd, og får bonuspoengene, men senere finner ut at man vil avbestille hotellet...hva skjer da? Siden man allerede har fått poengene mener jeg?

Bonus baserer seg på saldo på faktura, så dvs. "mindre bonus" den måneden det blir tilbakeført (i mitt tilfelle var det hvertfall slik)
 
Back
Top