12 småfly i "formasjon" over Hamar nå

seilfly

Infrequent traveller ;-)
12 småfly i "formasjon" over Hamar nå

Er det noen her som vet i hvilken anledning at 12 småfly kom over Hamar nå? Det var lavvingede ganske strømlinjede fly; ala Lancer / Dynamic (dyn. er mikro).

Re: 12 småfly i "formasjon" over Hamar nå

Var det formasjon-formasjon, eller det jeg kaller nautiske mil-formasjon?

Last edited:

Hehe... 3 av i formasjon... 8 var i urutt-formasjon og 1 kom diltende etter.

Høres ut som noe mikro-greier på tur - de liker å fly i flokk og følge

Det årlige mikrotreffet på Fyresdal har blitt flyttet til Klanten, og går av stabelen denne helgen. Det skulle forklare samlingen med mikrofly....

Årsaken til flyttingen av treffet er at Airparc Fyresdal dessverre er gått konkurs...:(

Hvis de skulle til eller fra Klanten så håper jeg at retningen deres skyldes omflyging rundt dårlig WX :)

Skifteretten ble vel skjebnen for hotell og flyplass

Ahh, det var leit.. Har aldri vært der, men hørt mye bra om det..

Det årlige mikrotreffet på Fyresdal har blitt flyttet til Klanten, og går av stabelen denne helgen. Det skulle forklare samlingen med mikrofly....

Lurer på om han visste det, mikroflygeren som tok av herfra i retning Fyresdal i går.

Hehe kanskje det var de 12 microflygerne som ikke hadde fått med seg denne nyheten...

Skifteretten ble vel skjebnen for hotell og flyplass

Ja, de havner visst i skifteretten i august. Det var Brønnøysundregistrene som sto bak konkurskravet fordi Airparc Fyresdal ikke hadde greid å finne en revisor. Vi får håpe det blir en løsning med flyplassen.

Fikk høre at det kommer en flight med 14 små/mikrofly til Brønnøy imorgen.. Jeg skal også dit med småfly, men jeg tar turen fra Bodø, kan bli spennende..

Back