12.februar en fin dag med 2xThai

putzmeister

ScanFlyer Dusty
Litt kaldt i lufta, men sola varmer litt sammen med kaffen. Det ble "en stund" rundt om ved Osl i dag. Litt overaskelser ble det da også. Her er litt av dagens resultat. Første serien er fra sør enden av østre bane.

IMG_2268.jpg

IMG_2278.jpg

IMG_2311.jpg

IMG_2328.jpg

IMG_2337.jpg

IMG_2356.jpg

En 767 er ikke å forakte. Dette er G-OBYH

Så tok jeg meg en tir til vollen for å få med Thai maskinen

IMG_2365.jpg

Måtte jo bare prøve mot sola først...

IMG_2366.jpg

SÅ over til vollen...

IMG_2372.jpg

Vollen er en populær plass. Der trives også drittungene.

IMG_0926.jpg

IMG_2405.jpg

IMG_2398.jpg

Trodde dette var dagens Thai HS-TJR

IMG_2419.jpg

Litt mye motlys på vollen så da ble det plattformen resten av tiden. Dette er dagens andre Thai HS-TJV

IMG_2437.jpg

Da var det to til Bangkok og denne til Phuket.

IMG_2459.jpg

OE-LVF melte fra om feil med høyre landingshjul og foretar en overflyvning...

IMG_2496.jpg

Før den lander trygt og kan taxe til gate.

Fortsetter...

IMG_0956.jpg

Denne kom og hovret litt før den forsvant igjen.

IMG_0989.jpg

IMG_1010.jpg

Ute og tester...

IMG_1064.jpg

Vinteren er også hvit (fraktern er TF-ARP)

IMG_1092-1.jpg

IMG_1139-1.jpg

IMG_2504.jpg

IMG_2512.jpg

ENDELIG kom det noen Airbuser

IMG_2528.jpg

IMG_2540.jpg

IMG_2545.jpg

IMG_2566.jpg

IMG_2574.jpg

Det var det for i dag. Håper bildene faller i smak

Dette var bare kjempebra :D
Likte bilder bakfra, uvandt vinkel.. også de mot solen fikk en kjempekul effekt :)

Her var det mye bra, for en som bare ser dem mellom fl10-300, så er det herlige bilder. Men si meg, har de ikke såpe og vann i Holland? Flyene er like bedritne nå som for 30 år siden!

Her var det veldig mye bra ja.

Hvordan er fremkommeligheten på østre bane nå vinterstid? Hadde tenkt meg oppover en tur, kanskje imorgen, og jeg liker veldig godt å stå ved østre bane.

Men har aldri vært der vinterstid....

Tips til parkering og ankomst?

På forhånd takk :)

Hei og takk alle sammen for hyggelige tilbakemeldinger. Det varmer i vinterkulda :D Adkomsten til østre bane er heller dårlig, men sørenden er greit(veien mellom Jesshein og Gardermoen) Nå var jeg ikke ved "flishauen" men det er sikkert muligheter der. Husk gode vinterfotøy siden det blir litt gåieng i snø. Østsiden er det vel mulighet fra motorbanen, men da må du nok bruke ski. Ja så er det vel mulighet for å møte på elg som beiter på furuskogen der, har ikke sett elg der men det er svert mye elgbærsj der om sommeren vertfall.

Takk for tilbakemelding!

Jeg har vært der mye på sommer og høst, og heller aldri sett elgen - men det ser ut til å være ganske mye elg i området der, både fra ekskrementer, slitte furutrær etc.

Ved normalt føre har jeg bare kjørt inn den lille (og veldig hullete/humpete) grusveien som går inn midt i svingen fra hovedveien og gått langs gjerdet sørover, men er usikker på om det i det hele tatt er mulig å parkere/kjøre inn der nå.

Skal sjekke litt hvis det blir tur oppover i morgen, og da skal jeg også sjekke den veien du nevner - den har jeg ikke prøvd før :)

Kjempefine bilder :D Disse likte jeg veldig godt. Klare, fine og skarpe bilder!

Er det godt brøytet frem til vollen nå på vintern? Har bare en primera, men planlegger å ta en tur nå til uka, med full oppakning, kamera, stativ, 70-200 objektiv, varm kakao på termosen : ))

Noen som har lyst å joine til et litt sosialt treff midt i uka, onsdag i 11-tiden f.eks? Jeg og Kim Ruben planlegger å dra dit.

Jeg har faktisk bare vært på vollen to ganger før og er ganske ny på flyspotting, men har tatt litt bilder i andre sammenhenger så jeg er veldig spent å se hva jeg også kan klare å få til : )

Disse bildene i denne tråden likte jeg kjempegodt!

Du har virkelig hatt en begivenhetsrik dag med mange flotte blinkskudd. Synes det første bildet med "luftbremsene" ute var litt stilig.

Hvor mange fotoplasser med adkomst for bil har dere rundt flyplassen ?
Har fått med meg at det på vinteren kan være litt vær-avhengig, men at det av og til dukker opp en og annen grei brøytesjåfør ;)

Var på Vollen igår. Kjempefine forhold. Bedre å kjøre nå enn om sommeren (snøen jevner ut hullene). En kan kjøre helt opp...

Dette var kjempebra!

Hadde håpet noen hadde fått til et bilde av de to thaiene sammen på OSL. Det ville vært et heller sjeldent bilde!

BF:cool2

Back