100 000 billetter fra 199.- fra Norwegian

Originally posted by LN-MOW

Originally posted by CK

og det skulle vel kunne gi en indikasjon på at salget på Rygge ikke akkuratt er noen stor suksess for DY?

Jeg tror innenlandsmarkedet fra Rygge er like begrenset som det er fra Torp. Jeg ville anse det som et mirakel om RYG-BGO selger godt flere maaneder foer oppstart ...
Ruta er nok mest for flyrotering og feed.

Godt poeng. De færreste bestiller turer til Oslo og Bergen mange måneder i forveien, med mindre det er jul, påske eller liknende. Rundt påsketider har det gått bra med billetter på nevnte rute, f.eks.

Salget fra Rygge har gått bedre enn hva som ble forventet, man har til og med gått ut med salgstall, så jeg tror ikke det er grunn til å være så veldig negative. Det er først etter jul at salget kan gi tydelige indikasjoner på hvordan tilbudet har blitt tatt i mot.

Originally posted by ATC-flyradar

Litt OT begynner denne tråden å bli.

Jan
tromso_bibliotek.jpg

rock.gif

Nytter ikke å holde seg en troverdig tråd, noen må kødde det til - noen greier ikke å holde seg til en sak, men da bør vedkommende holde seg unna tråden for godt.

Jan

Nytter ikke å holde seg en troverdig tråd, noen må kødde det til - noen greier ikke å holde seg til en sak, men da bør vedkommende holde seg unna tråden for godt.

Jan

Hvem tenker du på nå?

Originally posted by Someone

Nå var det DY som la ut email og ikke Ryan air - så nå var lurepriser fra Norges største lavprisselskap :p

Jan

Dette var overhodet ikke lurepriser. Riktignok kunne man ikke få slike priser på de mest attraktive avgangene, men det ville vært galskap av Norwegian å tilby. Itillegg er det faktisk mulig å reise for de oppgitte prisene (selv om man må legge på 25kr skal man ha med bagasje, men det trengs normalt ikke for en helgetur, samt jeg valgte å betale 25kr til for å få nødutgang) og billettprisen blir ikke mangedoblet pga skatter, avgifter og gebyrer. Men Norwegian sitt hovedmål er faktisk ikke å skaffe folk billige flybilletter og dreve veldedighet, men å tjene mest mulig penger på å fly folk fra A til B

Norwegian sa at de la ut 100.000 billetter i denne prisklassen og det er akkurat det de har gjort. Jeg klarte selv å få tak i billetter til gode tidspunkter mellom OSL og CPH i denne kampanjen. Fikk til og med sikret med 3 stykker 2x CPH-OSL og 1x OSL-CPH. Norwegian sin kampanje her har faktisk vært 100% hederlig og ærlig

(Og dette kommer faktisk fra en som normalt foretrekker SAS;) )

Hallooooo - jeg ser dette fra min side som kunde og ikke som aksjonær i DY :cool:

Det er lureri når man sier A = billetter fra kr. 194 og at du må reise hjem med samme selskap til (retur) en langt høyere pris. En tur som blir meget dyr, når man legger i sammen tur/retur :D

Så også på langhelg t/r til London fra OSL, billig fra OSL og dritdyrt retur = dyr langhelg.

Så Espen du for støtte opp om aksjonærene når bestiller neste gang :colgate:

Jan Støkkebo

Kan vel ikke kalles lureri nå de reklamerer med "billige biletter TIL London, København, Stockholm etc". De sier ingenting om returen i kommunikasjonen, og da mener jeg har DY sitt på det tørre. Du må også tenke på at du får utreisen mye billigere enn det du ellers ville ha gjort :)

Det blir vanskeligere og vanskeligere å finne billige billetter med DY.
Som regel blir BA billigere t/r London. For et år siden var de nesten alltid billigst, når er de det nesten aldri lenger.
Hvorfor fly Norwegian når man får billigere billett og langt bedre service med BA? Og så slipper man å lande på Stansted.
En annen ting er at BA flyr Airbus, og det i seg selv er grunn god nok til å velge de, spør du meg. ;)

Synes nå at Norwegian som "lavpris" flyselskap skyter seg inn på skiva til forskjelige tilsyn.

Nå har jeg prøvd så mye fra OSL til mange byer, billig ut - dyrt hjem = Dyrt.

Nå må Kjos og resten skerpe seg litt. Begynn med at turen fra deg billig og hjemturen meget dyrt, så kan folk gi blaffen i bruke mye tid på slike tullball.

Jan

Ja det beste hadde jo vært om de hadde solgt alle 148 setene på hvert fly til 199 kroner. Garantert 100% belegg og garantert konk innen kort tid. Hvis du ikke er fornøyd med 199 kr en av veiene, får du heller kjøpe fullpris begge veiene da vettu ^_^

Originally posted by Balle Chlorin

Synes nå at Norwegian som "lavpris" flyselskap skyter seg inn på skiva til forskjelige tilsyn.

Nå må Kjos og resten skerpe seg litt. Begynn med at turen fra deg billig og hjemturen meget dyrt, så kan folk gi blaffen i bruke mye tid på slike tullball.

Jan

Ja det beste hadde jo vært om de hadde solgt alle 148 setene på hvert fly til 199 kroner. Garantert 100% belegg og garantert konk innen kort tid. Hvis du ikke er fornøyd med 199 kr en av veiene, får du heller kjøpe fullpris begge veiene da vettu ^_^

Dette var seriøst svar :o

Det er ikke det det er snakk om, det er måten for å få familier til å gå inn med forhåpninger på billige turer, men det er ikke billige turer, men billig envei. Da er vi vel enig.

Og til dere som har aksjer i DY - så er den på nå passert kr. 140.- etter siste analyse og for at det er estimert at DY skal gå med et overskudd i 2008 på omlag 320 millioner kroner. Så kjøp ikke aksjer nå - vent til den detter ned til mellom 105 - 110 kr.

Og til deg som jobber i DY - ikke ta deg nær av at noen sier noe negativt om DY - da bør du skifte jobb :p

Jan

Og til dere som har aksjer i DY - så er den på nå passert kr. 140.- etter siste analyse og for at det er estimert at DY skal gå med et overskudd i 2008 på omlag 320 millioner kroner. Så kjøp ikke aksjer nå - vent til den detter ned til mellom 105 - 110 kr.

Jeg har ikke fulgt Norwegian-aksjen spesielt nøye i det siste... men hvis analytikerne er enige om at det skal gå oppover, og store overskudd ventes om kort tid - hvor stor tror du da sjansen er for at den faller helt ned til 105-110 fra dagens kurs? :)

Morten.

Originally posted by Enhanced

Jeg har ikke fulgt Norwegian-aksjen spesielt nøye i det siste... men hvis analytikerne er enige om at det skal gå oppover, og store overskudd ventes om kort tid - hvor stor tror du da sjansen er for at den faller helt ned til 105-110 fra dagens kurs? :)

Morten.

Bare fordi at det kan skje mye fram mot utgangen av 2008.

Jan

Billige turer i desember:

Utreise
Oslo - Algarve-Faro
Lørdag 15. des 2007 kl. 14:15
Rute DY1782 - Lavpris
1 Voksen 349 kr
Retur
Algarve-Faro - Oslo
Lørdag 22. des 2007 kl. 18:30
Rute DY1783 - Lavpris
1 Voksen 183 kr
Totalt å betale inkl
skatter og avgifter 532 kr

Oslo - Malaga
Tirsdag 11. des 2007 kl. 14:00
Rute DY1804 - Lavpris
1 Voksen 199 kr
Retur
Malaga - Oslo
Tirsdag 18. des 2007 kl. 19:15
Rute DY1805 - Lavpris
1 Voksen 289 kr
Totalt å betale inkl
skatter og avgifter 488 kr

Oslo - Alicante-Murcia
Lørdag 15. des 2007 kl. 14:00
Rute DY1702 - Lavpris
1 Voksen 349 kr
Retur
Alicante-Murcia - Oslo
Lørdag 22. des 2007 kl. 19:15
Rute DY1703 - Lavpris
1 Voksen 289 kr
Totalt å betale inkl
skatter og avgifter 638 kr

Oslo - Roma-Fiumicino
Søndag 9. des 2007 kl. 07:30
Rute DY1870 - Lavpris
1 Voksen 199 kr
Retur
Roma-Fiumicino - Oslo
Onsdag 12. des 2007 kl. 13:30
Rute DY1873 - Lavpris
1 Voksen 356 kr
Totalt å betale inkl
skatter og avgifter 555 kr

Oslo - Berlin-Schönefeld
Lørdag 8. des 2007 kl. 07:15
Rute DY1104 - Lavpris
1 Voksen 199 kr
Retur
Berlin-Schönefeld - Oslo
Onsdag 12. des 2007 kl. 11:35
Rute DY1107 - Lavpris
1 Voksen 308 kr
Totalt å betale inkl
skatter og avgifter 507 kr

Jeg føler meg i allefall ikke lurt, fikk en reise til Stavanger i julen for 367,- ut og 199,- tilbake. Norwegian har vel ikke lovet "199,- hver vei på alle peak time flyvninger" såvidt jeg kan se, så om man evner og har mulighet til å være fleksibel er det penger å spare.

Originally posted by Cedlind

tromso_bibliotek.jpg

Vårt flotte bibliotek, som tidligere huset kinoen i Tromsø, som selv Høyre nå synes å mene at ble bra (selv om de strittet voldsomt mot det i sin tid).

Når det gjelder temaet i tråden så ser det jo helt klart ut til at man kan finne billige billetter både ut og tilbake, jfr. Flightdeck sine tall ovenfor. Man kan vel knapt forlange at et selskap skal garantere at hvem som helst som søker/booker billetter vil finne billetter til laveste annonserte pris. Stort sett all reklame om billige flybilletter skriver priser FRA x kr. Det er selvsagt en måte å lokke kunder til seg, og har du først begynt å lete etter billetter så er man ofte villige til å punge ut med noen hundrelapper mer per billett om man ser at de billigste billettene ikke er tilgjengelige.

Originally posted by Balle Chlorin

Jan

Dette var seriøst svar :o

Det er ikke det det er snakk om, det er måten for å få familier til å gå inn med forhåpninger på billige turer, men det er ikke billige turer, men billig envei. Da er vi vel enig.

Og til deg som jobber i DY - ikke ta deg nær av at noen sier noe negativt om DY - da bør du skifte jobb :p

Jan

Så hvis en butikk har halv pris på bukser, så er ikke du fornøyd med det, men forlanger at de da i tillegg må selge gensere og jakker til halv pris også?

Dessuten å hevde billettene ikke finnes i begge retninger er feil så det holder. Har de siste dagene bestilt tilsammen 2 tur-retur CPH-OSL. 3 leg fikk jeg 199 og 1 måtte jeg opp i hele 219^_^

Uansett så tjener ikke Norwegian spesielt mye på det her. Når de selger en billett til 199 OSL-CPH sitter Norwegian igjen med 90kr etter OSL, Avinor og Staten har tatt sitt. Da hjelper det heller ikke veldig mye at jeg har reservert sete på samtlige og skal ha sende bagasje på 2 av dem. Men hvis de ønsker å bruke sine markedsføringskostnader (for det er det dette er) på å gi meg ekstremt billige billetter så greit for meg:wow:

Balle Chlorin - greit nok dine forsøk på morsomheter, men det er jo markedsføringen vi snakker om - kan eller ikke forstå -da er det ingen vits å diskutere.

Og til deg Someone - det er det generelle i markeksføringen til DY som jeg påpekte på.

Dette gjelder selvsakt IKKE bare DY, men alle som markedsfører påkanten av stupet.

Jan

Men uppriktigt sagt ATC-flygradar: vad är det du har problem med? Jag förstår inte det och jag har förstått att de flesta andra här på forumet inte heller förstår vad du menar. Det förekommer väl i alla branscher, d.v.s. lock-/extrapriser, ingenting märkvärdigt med det! Take it or leave it, as simple as that! Du säger inledningsvis att billigt+dyrt=dyrt men dyrt+dyrt är väl ännu dyrare? Som LN-MOW säger: det är väl ingen, i det här fallet DY, som tvingar någon att flyga dyrt tillbaka? Och vad är det generella i marknadsföringen hos DY du tycker är så fel? Jag har sagt det tidigare och säger det igen: jag tror man gör sig skyldig till en mycket grov underskattning av människors, i det här fallet passagerarnas , förmåga att själva ta reda på vad total-/slutpriset blir och utifrån egna behov och önskemål själva välja vad som passar.

Spørsmålet er vel hvor grensen går for "villedende" eller "irriterende" Hadde f.eks. DY annonsert med 10 kr ut og 2.000 kr tilbake på samtlige reiser, ville de fleste synes det var villedende, i hvert fall irriterende.

Men personlig synes jeg at det var såpass mange brukbare tilbud her, spesielt på enkelte strekninger, at det ikke er mer enn man må forvente. Og det er jo relativt kjapt å finne ut den reelle prisen hos DY da, i motsetning til en blågul konkurrent fra den grønne øya.

Balle Chlorin - greit nok dine forsøk på morsomheter, men det er jo markedsføringen vi snakker om - kan eller ikke forstå -da er det ingen vits å diskutere.

Og til deg Someone - det er det generelle i markeksføringen til DY som jeg påpekte på.

Dette gjelder selvsakt IKKE bare DY, men alle som markedsfører påkanten av stupet.

Jan

Ingen av mine innlegg var ment som morsomheter. Jeg skjønner bare ikke helt hva som er problemet ditt i denne saken. Hvis du skal fra A til B og tilbake igjen, må det vel være bra om du er så heldig å skaffe deg en billett for kr 199 den ene veien, selvom du må betale litt mer tilbake. Billig en vei må vel være bedre enn dyrt begge veiene?? Dessuten står man da vel fritt til å velge andre enn DY hjem igjen, hvis man finner billigere billetter hos andre? Når du trekker inn barnefamilier som leter etter billetter i den tro at de skal komme seg til alle destinasjoner og hjem for kr 398, tror jeg du stigmatiserer og undervurderer barnefamilier grovt. De, som de fleste andre, skjønner at ingen flyselskaper kan selge alle setene sine for kr 199. SAS, BA KLM/AF og alle andre flyselskaper reklamerer da med FRA-priser. Når så du sist LH annonserte med at "Vi selger billetter til Bangkok og tilbake for 45000 kr"?? Men selvfølgelig, har man stått opp med feil fot en dag, og bestemt seg for at man skal misforstå en annonse, så er det også fullt mulig.......

Back