100 000 billetter fra 199.- fra Norwegian

ATC-flyradar

Traveler
Medlem
Drittlei disse billigsalgene - fra OSL - BGO osv fra Kr. 199.- men returen koseter deretter.

I weekend - møkka dyrt.

LURESALG ;)

Jan
 
Synes nå at Norwegian som "lavpris" flyselskap skyter seg inn på skiva til forskjelige tilsyn.

Nå har jeg prøvd så mye fra OSL til mange byer, billig ut - dyrt hjem = Dyrt.

Nå må Kjos og resten skerpe seg litt. Begynn med at turen fra deg billig og hjemturen meget dyrt, så kan folk gi blaffen i bruke mye tid på slike tullball.

Jan
 
Originally posted by ATC-flyradar

Drittlei disse billigsalgene - fra OSL - BGO osv fra Kr. 199.- men returen koseter deretter.

I weekend - møkka dyrt.

LURESALG ;)

Jan

Ttanken med kampanjer er vel å selge de setene som man vanligvis ikke får solgt. Derfor blir de minst attraktive avgangene solgt til spottpris, mens prisen på peak-avgangene holdes høye.

Hvis weekend til storby selges billig begge veier vil resultatet av en kampanje være at disse avgangene selges til en mye lavere pris enn man kunne solgt dem for uten kampanjen, mens de setene man egentlig ville selge forblir usolgte fordi folk heller reiser weekend.
 
Tja, jeg benyttet meg ihvertfall av det og fikk det jeg var ute etter:colgate:

OSL-CPH + bagasje + setereservasjon (endelig ble det mulig fra CPH)
214 + 25 + 25 = 264 -----> Råbillig!



Ha ha, blir bedre, retur med det samme i Januar endte på 249kr :colgate:

Brukbare tider var det også, enten tidlig ettermiddag eller kveld

999.998 igjen:p
 
Ikke lurepriser i det hele tatt .. det dreier seg kun om tilbud og etterspoersel. Kan man vaere fleksibel med reisetiden, er det gode deals aa finne. Hvis man maa reise paa de mest populaere tidene, saa maa man ogsaa regne med aa maatte betale deretter.

Flyselskapene driver ogsaa butikk.
 
Som MOW sier, dette dreier seg kun om tilbud og etterspørsel. Som at jeg gjerne betaler et par hundringser ekstra for å slippe å fly kl 0650 men tar 0830 i stedet. Min erfaring er at DY og SK er billigst sånn ca annenhver gang, og slett ikke alltid "i takt". Selvsgat vil DY markedsføre seg som billigst, det er en del av forretningsideen, men hvem tror på reklame?
 
Her går det unna ja.
DY (og andre LCC) er dannet med ett styrende prinsipp på billettsalget. Enveis priser. Et av problemene med den gamle prissettingen var alle restriksjonene på billettkjøp. Minipris og week-end priser var belemret med at man måtte være borte over natt til, ha mor på sykehus og over 39 i skostørrelse. Med enveisprising ble alle disse restriksjonene borte og alt ble enklere. for selskapene var det bare laveste pris som var styrende til enhver tid, og siden det for hver rute kan regnes et ruteregnskap uten masse knyttninger er det en fordel der og. For kunden er det jo som kjent en himmelvid forskjell. Kjøp heller billettene tidligere og få de billigste setene.:wow:
 
Originally posted by Captain Caveades

Det er jo sløkket at den billige turen tilbake går 30 min etter ankomst.. Herregud.

Sløkket? Bra uttrykk det, ja. Skal DY og andre LCCer kunne tilby lave priser bør vel flyene være i luften mest mulig, og ikke ved gate ventende på at du skal komme deg billig hjem samme dag?
 
Utrorlig hvor dumme folk er :colgate:

Men søk på RYG - BGO så for du tur kr. 194 og retur kr. 194 totalt Kr. 388.-

Myndighetspålagte
skatter og avgifter utgjør
170 kr

Det var billig - så det er bare å planlegge utenom de såkalte fra kr. kampanjene.

Jan
 
Egentlig er det ikke noe å klage på her. Alle selskaper driver med "lurepriser", sånn er det bare. Men vet ikke helt hvorfor det klages, det finnes langt verre selskaper enn DY tross alt. Og prisene her er rett frem, ikke noe dill dall ekstra ditt gebyr for datt osv osv ala' Ryanair.....
:-p
 
Originally posted by sirpjalle

Egentlig er det ikke noe å klage på her. Alle selskaper driver med "lurepriser", sånn er det bare. Men vet ikke helt hvorfor det klages, det finnes langt verre selskaper enn DY tross alt. Og prisene her er rett frem, ikke noe dill dall ekstra ditt gebyr for datt osv osv ala' Ryanair.....
:-p

Nå var det DY som la ut email og ikke Ryan air - så nå var lurepriser fra Norges største lavprisselskap :p


Jan
 
Originally posted by ATC-flyradar

Utrorlig hvor dumme folk er :colgate:

Men søk på RYG - BGO så for du tur kr. 194 og retur kr. 194 totalt Kr. 388.-

Myndighetspålagte
skatter og avgifter utgjør
170 kr

Det var billig - så det er bare å planlegge utenom de såkalte fra kr. kampanjene.

Jan

og det skulle vel kunne gi en indikasjon på at salget på Rygge ikke akkuratt er noen stor suksess for DY?
 
Originally posted by ATC-flyradar

Nå var det DY som la ut email og ikke Ryan air - så nå var lurepriser fra Norges største lavprisselskap :p

Jan

Dette var overhodet ikke lurepriser. Riktignok kunne man ikke få slike priser på de mest attraktive avgangene, men det ville vært galskap av Norwegian å tilby. Itillegg er det faktisk mulig å reise for de oppgitte prisene (selv om man må legge på 25kr skal man ha med bagasje, men det trengs normalt ikke for en helgetur, samt jeg valgte å betale 25kr til for å få nødutgang) og billettprisen blir ikke mangedoblet pga skatter, avgifter og gebyrer. Men Norwegian sitt hovedmål er faktisk ikke å skaffe folk billige flybilletter og dreve veldedighet, men å tjene mest mulig penger på å fly folk fra A til B

Norwegian sa at de la ut 100.000 billetter i denne prisklassen og det er akkurat det de har gjort. Jeg klarte selv å få tak i billetter til gode tidspunkter mellom OSL og CPH i denne kampanjen. Fikk til og med sikret med 3 stykker 2x CPH-OSL og 1x OSL-CPH. Norwegian sin kampanje her har faktisk vært 100% hederlig og ærlig

(Og dette kommer faktisk fra en som normalt foretrekker SAS;) )
 
Originally posted by Someone

Originally posted by ATC-flyradar

Nå var det DY som la ut email og ikke Ryan air - så nå var lurepriser fra Norges største lavprisselskap :p

Jan

Dette var overhodet ikke lurepriser. Riktignok kunne man ikke få slike priser på de mest attraktive avgangene, men det ville vært galskap av Norwegian å tilby. Itillegg er det faktisk mulig å reise for de oppgitte prisene (selv om man må legge på 25kr skal man ha med bagasje, men det trengs normalt ikke for en helgetur, samt jeg valgte å betale 25kr til for å få nødutgang) og billettprisen blir ikke mangedoblet pga skatter, avgifter og gebyrer. Men Norwegian sitt hovedmål er faktisk ikke å skaffe folk billige flybilletter og dreve veldedighet, men å tjene mest mulig penger på å fly folk fra A til B

Norwegian sa at de la ut 100.000 billetter i denne prisklassen og det er akkurat det de har gjort. Jeg klarte selv å få tak i billetter til gode tidspunkter mellom OSL og CPH i denne kampanjen. Fikk til og med sikret med 3 stykker 2x CPH-OSL og 1x OSL-CPH. Norwegian sin kampanje her har faktisk vært 100% hederlig og ærlig

(Og dette kommer faktisk fra en som normalt foretrekker SAS;) )

Hallooooo - jeg ser dette fra min side som kunde og ikke som aksjonær i DY :cool:

Det er lureri når man sier A = billetter fra kr. 194 og at du må reise hjem med samme selskap til (retur) en langt høyere pris. En tur som blir meget dyr, når man legger i sammen tur/retur :D

Så også på langhelg t/r til London fra OSL, billig fra OSL og dritdyrt retur = dyr langhelg.

Så Espen du for støtte opp om aksjonærene når bestiller neste gang :colgate:

Jan Støkkebo
 
Jeg synes dette er bra, jeg. Mange billige utreiser kombinert med ordinære priser på hjemreise. Noe av årsaken til at enkelte destinasjoner er så dyre på vei tilbake, er høye flyplassavgifter - London er et eksempel.

Selv ble det en tur/retur Tromsø på meg i forbindelse med reunion. Betalte 596 kr. tur/retur for en helg!
 
Seating på innland har vært testet ut. Fikk det fra Tromsø forrige uke, men ikke til. Men nå er ny tur til Tromsø bestilt, med betalte 60 kr ekstra for nødutgang. Og det kom på ca 650 kr. Ikke så verst :) Dobbelt så billig som SAS på de samme datoene....
 
Originally posted by ATC-flyradar



Det er lureri når man sier A = billetter fra kr. 194 og at du må reise hjem med samme selskap til (retur) en langt høyere pris.



Nei, det maa du ikke. Som nevnt over, selger DY enveispriser. Dermed kan du like gjerne ta SAS, NSB eller Norway Bussexpress hjem om saa skulle vaere oenskelig. Du er ikke tvunget til aa returnere med DY.


Originally posted by CK

og det skulle vel kunne gi en indikasjon på at salget på Rygge ikke akkuratt er noen stor suksess for DY?

Jeg tror innenlandsmarkedet fra Rygge er like begrenset som det er fra Torp. Jeg ville anse det som et mirakel om RYG-BGO selger godt flere maaneder foer oppstart ...
Ruta er nok mest for flyrotering og feed.
 
Back
Top