1 World - 8 flights

På utreisen var det ikke tid til noe loungebesøk, men det var det derimot på hjemreisen. Concorde Room var det klare valget, navnet burde jo borge for kvalitet og ekslusivitet.

Dagens meny

Dessverre noe uklart bilde, men gode champagner har de i alle fall ( Grand Siecle og Taittinger Prelude)

Hvitvin

Og rødvin

Litt duplikatbilde, men her er dessertvinene også med

Mat

Mer mat

Bordet var dekket slik

Og etter man hadde bestilt fikk man i løpet av noen minutter litt boblevann

Kamskjellene kom etter en god stund, ganske så gode

Dette er vel et andelår. Husker ikke hvordan det smakte, men det jeg derimot huser er at det tok vinter og vår før det ble servert, og rødvinen ble ikke servert før hovedretten var oppspist

Så da ble det rødvin til iskrem, en "perfekt" match

Deretter var det å tusle ut til gaten for å fly hjem til Oslo.
Dette var forresten den dagen Germanvings styrtet, og det var på nyhetene ved gaten.

Turen hjem til Oslo foregikk uten store krumspring. Kort oppsummert
-Utrolig dårlig benplass, selv om man sitter foran gardinen
-Maten så såpass ille ut, at jeg drakk to bokser cola i stedet.

De fleste som har lest denne rapporten, har vel allerede skjønt at jeg ikke er spesielt fornøyd med BA på langdistanse. Jeg hadde ikke så store forventinger på forhånd, men ble likevel skuffet. Produktet på bakken er så håpløst i forhold til konkurrentene og når de også i lufta er på 4. plass av de 4 som tilbyr 1.klasse av europeiske selskap, skal det mye til før jeg gidder å fly med de igjen. Det hjelper liksom ikke med en god vinliste når sete, mat, service, lounge, fast-track/priority er på business-nivå. The Concorde Room var bare en stor skuffelse. Maten var grei nok den, men det er nesten bortkastet når service og timing er totalt fraværende i restaurantdelen. De er så milevis fra Lufthansa, Thai, Swiss, Cathay og Air France på dette området at det hele bare blir litt Fawlty Towers over det hele.
De europeiske konkurrentene til BA er rett og slett mye bedre på det aller meste, selv om de også har elementer som kan forbedres. Så fanklubben til BA skjønner jeg meg ikke på ;)

Leste noen rapporter som SFO777 har skrevet om BA, og jeg må si jeg humret godt av noen av kommentarene hans:
-A tour around the Business Class, um I mean First Class cabin. Call it what you want but 14 pax in the pointy end of a 744 is not First Class.
- As we disembarked, even Mrs. SFO opined that she hated the seat, the cabin, the crew that "behaved like they were doing us a favor by being there" and warned me "don't ever book me on another BA flight."

- What more can I say about BA? They are the most over-rated airline in the world. Why anyone other than flag-waving Brits would willingly buy or even use miles for a First Class ticket on this pathetic excuse for an airline is beyond me.

Slik, da har jeg rantet ferdig ;)

Cathay hadde jeg store forventinger til, og de innfridde på alle punkter i lufta i first, og når det gjelder lounge på bakken. HKG er ikke en veldig bra flyplass når det gjelder stopover, dvs transfer der man forlater termialen, i forhold til f.eks. SIN, BKK eller HND. Regional business til Cathay var derimot ikke superbra, et sted mellom Singapore og Thai.

Når det gjelder hotell så var Fairmont i Singapore en hyggelig opplevelse. Ritz Carlton var bra, men kanskje noe oppskrytt . Tar gjerne en middag der igjen, men bor heller på f.eks. Conrad på andre siden av bukten. Icon var ok, men ikke noe minneverdig. Det er litt for usentralt i mine øyne. Hotellet på HND var perfekt for transfer.

Og med dette er Dividend Miles boka ferdig for min del, med 4 kapittel som inkluderer Thai, Lufthansa, All Nippon, Swiss, Singapore, British Airways og Cathay Pacific. Det har vært artige turer, der nesen hos Cathay, 2. etg med stol+seng hos Lufthansa og de supre måltidene hos Swiss står igjen som høydepunkter.
Her er de 3 andre turene som ble mulig gjennom gunstige kjøp av poeng:
-ANA, Thai, Lufthansa og Swiss i F, Conrad Tokyo, Tower club Lebua Bangkok, Crowne Plaza Kuala Kumpur
http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=87984

-Lufthansa og Swiss I F, Singapore, Thai og Qatar I F, Fairmont Shanghai, Naumi og Pan Pacific Singapore, noe greier på Bali
http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=91814

- Swiss og Thai i F, Conrad Tokyo og Hong Kong
http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=107523

Last edited:
Back