Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club
En liten rapport fra en liten reise fra tidligere i år. Litt dårlig med kommentarer på enkelte ting, mange detaljer har alt forsvunnet fra hukommelsen. Bildekvaliteten er også varierende,
OSL-LHR
A320 - BA761 - 8A
Rask innsjekk på OSL, fikk boardingkort for to flighter. Flight nr 3 måtte jeg få senere. BA har av en eller annen grunn ikke fast-track. Ikke det at det gjør så mye, der er jo køen på 7 minutter om det står 3 personer i køen. Rett opp til loungen for litt frokost. Der så det slik ut:





Helt basic frokost, omtrent på nivå med SAS sin gullstue. Mulig det er litt bedre utvalg i denne loungen, men ikke noe av betydning.
Boarding på tid, her et par bilder av den veldig dårlige benplassen ombord:

Takk og lov for at det er blokkerte midtseter, ellers kunne dette vært riktig ille.
Jeg tror dette må være på nivå med Braathens gamle 735 bak vingen, og milevis bak SAS, Lufthansa og Swiss foran gardinen. Avgang drøyde, de hadde hydraulikklekkasje fra bremsene.
Komfortabel connection på LHR så nå plutselig ganske kort ut:

Dagens frokost ombord, langt fra minneverdig. Spiste ca halvparten. Konkurrentenes frokost pleier å friste mer, selv om det gjerne bare er varme rundstykker med pålegg. Champagnen var noe sur, men sammen med appelsinjus funket det fint.

Ingen tvil om at man har kommet til London

T5 var et nytt bekjentskap, men tror det blir en stund til neste gang. Ny passkontroll og sikkerhetskontroll gjør at T5 er mer slitsom enn f.eks. FRA, MUC og AMS.
Pga sen flight inn fra OSL, ble det ikke noe loungebesøk. Terminalen ser slik ut fra 2. etasje:


Ganske luftig og fin, og ikke overbefolket en formiddag i mars.
OSL-LHR
A320 - BA761 - 8A
Rask innsjekk på OSL, fikk boardingkort for to flighter. Flight nr 3 måtte jeg få senere. BA har av en eller annen grunn ikke fast-track. Ikke det at det gjør så mye, der er jo køen på 7 minutter om det står 3 personer i køen. Rett opp til loungen for litt frokost. Der så det slik ut:





Helt basic frokost, omtrent på nivå med SAS sin gullstue. Mulig det er litt bedre utvalg i denne loungen, men ikke noe av betydning.
Boarding på tid, her et par bilder av den veldig dårlige benplassen ombord:


Takk og lov for at det er blokkerte midtseter, ellers kunne dette vært riktig ille.
Jeg tror dette må være på nivå med Braathens gamle 735 bak vingen, og milevis bak SAS, Lufthansa og Swiss foran gardinen. Avgang drøyde, de hadde hydraulikklekkasje fra bremsene.
Komfortabel connection på LHR så nå plutselig ganske kort ut:

Dagens frokost ombord, langt fra minneverdig. Spiste ca halvparten. Konkurrentenes frokost pleier å friste mer, selv om det gjerne bare er varme rundstykker med pålegg. Champagnen var noe sur, men sammen med appelsinjus funket det fint.

Ingen tvil om at man har kommet til London

T5 var et nytt bekjentskap, men tror det blir en stund til neste gang. Ny passkontroll og sikkerhetskontroll gjør at T5 er mer slitsom enn f.eks. FRA, MUC og AMS.
Pga sen flight inn fra OSL, ble det ikke noe loungebesøk. Terminalen ser slik ut fra 2. etasje:


Ganske luftig og fin, og ikke overbefolket en formiddag i mars.
Last edited: