![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Bare for å få en liten diskusjon, så lurte jeg på hvilken flyseleskap-hjemmeside (flysas.com, jal.com, lufthansa.com, qatarairways.com etc) dere mener er den beste?
Da tenker jeg både funksjonalitet og design. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Personlig synes jeg at Wideroe.no er en av dem beste, Lufthansa er bra deg også!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Front section flyer
|
![]()
THY er det skjeldent det er problemer ,dessuten enkelt å bruke når du skal bestille turer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Tror nok Lufthansa og Widerøe kommer langt opp på listen min. Og British Airways.
Men syntes faktisk siden til Easyjet var ganske enkel å navigere i også. En god del "dialogvinduer" man må gjennom før man kan gjøre bookingen. (bagasje, leiebil, hotell osv.) Men alikevel har den vært enkel å bruke de gangene jeg har brukt den. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Syns Norwegian har oversiktlige sider med et svært brukervennlig bookingsystem. Det eneste som irriterer meg er at kalenderen ikke klarer å endre returdato når man velger en utreisedato fram i tid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Flyklapper
|
![]()
Som Atlantaboer er det Delta som brukes mest, og jeg faar gjort det jeg trenger uten aa involvere hverken India eller Filippinene. Svaert funksjonell enten det.gjelder booking,ombooking, seating, awardreiser eller hva det maatte vaere. Ellers er vaaar webside bra (wideroe), men som andre er vi jo prisgitt Amadeus og det de tilbyr. Men det kommer seg der og.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Må først nevne at jeg ikke er noe fan av typiske nettsider hvor man skal ha så mye tekst og info som mulig synlig på hovedsiden, i tillegg til ting som flasher/krever oppmersomhet.
Gode eksempler på hva jeg ikke liker: JAL, CA, CO og AirEuropa... ![]() En nettside bør være oversiktlig, profesjonelt gjennomført, gjerne en slags rød tråd, minst mulig tekst/info på hovedsiden (men skal være enkelt å finne likevel). Eksempler på en god hjemmeside: FI, EK og AZ og DL ![]() BA og AF er ikke noe å skryte av de heller. De er brukervennlige, men kunne trengt en oppdatering når det gjelder designet. Der scorer btw LH høyt, men når det gjelder den må det nevnes at jeg hater selve booking-sidene... Last edited by Flying-news; 07-07-2011 at 07:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Den er grei som portal for å bestille billetter, men når jeg har sett annonser for billige billetter hos Widerøe og har prød finne dem så er siten helt hjelpeløs.
![]() |
#10 | |
Helgeturekstremist
|
![]() Quote:
De har også endel sider som ikke virker som "News": http://www.flyingbluenews.com/news.html Og "promotions": http://www.flyingbluenews.com/promot...ningmiles.html De har også mange sider som tilsynelatende skal ha samme innhold.
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser. OSL-MUC-CGN-MUC-OSL OSL-DUB-OSL Last edited by robertaas; 07-07-2011 at 12:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Helgeturekstremist
|
![]()
De viser stort sett bare en side med det gameldagse skjemaet for booking uansett hvor man går, ingen hjelp med hvor de faktisk flyr eller hvilke priser de har.
Se for eksempel siden "Local news and offers". http://www.britishairways.com/travel...?link=main_nav Viser ingen fly-tilbud og de fleste linkene er til det gammeldagse bookingskjemaet som allerede er inkludert i den siden.
![]() |
#12 | |
Helgeturekstremist
|
![]() Quote:
http://www.airfrance.no/NO/en/local/...tion_gerer.htm Med masse tulltekst og om man leter på siden så finner man en link "Visit the Manage your reservation area". ![]() Så en flight tilbudt til 2650,- på forsiden igår, gikk systematisk gjennom hele tilbudsperioden og fant ikke flighten til under 6000,-.
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Norwegian sin synes jeg er meget god. Bra respons, enkel å finne fram på, rent design, veldig bra kalenderfunksjon.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Litt overalt
|
![]()
Synst egentig at www.sas.no er ein ganske grei side : )
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=71874 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Må si at jeg liker AA.com sin side godt.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Enkelte skriver bare at de liker en side e.l., hadde vært fint om folk skriver hvorfor også
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Jeg personlig elsker Etihad sin side http://www.etihadairways.com
Jeg like elementene de har brukt for å få siden til å se elegant og flott ut. Det reflekterer flyseleskapet veldig godt. Veldig lite reklamer og rot er det også. Får bare håpe jeg for testet siden en dag med å booke en bilett så jeg får testet brukervenneligheten deres! |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Beste flyselskap på sosiale medier | CK | Flyforum | 18 | 02-10-2010 01:02 |
Beste flyselskap i USA | kristian | Flyforum | 4 | 28-02-2009 15:49 |
Europas beste flyselskap | DonRuud | Flyforum | 22 | 31-10-2008 23:01 |
Beste flyselskap kråret: | Concorde | Flyforum | 7 | 23-04-2007 23:45 |