![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Idag landet mine fire flunkende nye BigBoys!
![]() ![]() Jeg må si jeg ble veldig imponert over byggekvaliteten, jeg trodde de var laget av en lett billigplast, men flyene veier faktisk en del, spesielt A380en, sikkert ikke langt ifra 1KG. Kan de være laget av glassfiber? Det føles ikke som plast hvertfall når man dunker på dem. Jeg likte også at de lignet på de ordentlige flyene, har sett at enkelte andre flymodeller ikke har helt korrekt form. Jeg har en fin DY model som jeg kjøpte på OSL, men den kan ikke sammenlignes. Flyene ble sendt den 25 Februar og kom frem idag, litt over en uke, Fort! Alle flyene er 1:200 og kjøpt fra eBay. Modellene er laget av Risesoon. Jeg er ny når det kommer til å samle på fly og dette er mine første ordentlige samlefly. Dette blir en hobby jeg skal fortsette med! Siden dette er knallgøy ![]() Først ut Godfred Viking (LN-RKF), et kjempeflott fly! Jeg digger SAS sine farger på A343. ![]() Nestemann ut er Emirates sin 777-300 (A6-EMW). Den viser stolt frem nesehjulet sitt som nå er fikset. Har denne GE-90 motorer tro? ![]() Her står A6-ERA å poserer med de store motorene sine ![]() ![]() Gleden blir kortvarig når A6-EDA bretter ut de massive ørnevingene sine, for den har noen gigantiske bøtter! ![]() ![]() ![]() ![]() De andre ble fort litt for små for A380en til Emirates ![]() ![]() Her er de forente Emiratene i hylla, alle Araberene har motorer med spinnende turbiner, tøft! ![]() Godfred Viking poserer på siden av en Mercedes 300SL som er en av mine favoritt klassikere ![]() ![]() Last edited by LN-MOW; 26-06-2010 at 19:43. Reason: brukeroenske |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: May 2009
|
![]()
Lekkert, har samme B773 og A380 selv, er de samme som man får kjøpt i Official Emirates Store, hvor jeg var og kjøpte dem.
Men må innrømme at jeg er litt misunnelig på A340 modellene dine ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Jeg betalte vel rundt 300 kroner for mine to modeller om jeg husker riktig, så sammenlignet med de 250 jeg betalte for en liten A319 i 1:400 så er det en absolutt overkommelig pris.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Virkelig flotte modeller! Likte Godfred Viking best, jeg! Enig med deg, helt nydelige farger på A343'ene til SAS!
![]()
![]() |
#7 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Haha, la merke til at du har samme TWA modell som meg også, like slitt og uten nesehjul ser det ut til
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]() ![]() Vet du hvem som lager dem og hvilken skala det er? Jeg vet ikke det, men tror det er 1:400 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Er Schabak som har laget de og de er 1:600 om jeg ikke tar feil.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Grei oppsummering av nesten alle Schabak flyene mine, men kvitte meg med de? Aldri! De fleste har jeg hatt lenger enn jeg kan huske, og på enkelte av de står det til og med "Made in W.Germany".
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Det er rett og slett en takrenne. For at ikke vann skal renne ned fra flykroppen og inn i flyet eller ned i nakken på de som går ut og inn av dørene.
Mvh, |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Jeg er så sinnsykt forelsket i dette drage liveryet at jeg sterkt vurderer å kjøpe en model av den. Så lurer jeg på, hva er best; Herpa eller Gemini Jets?
Gemini har den kun i 1/400, mens Herpa har den i 1/200. Hvilken av modellene ser mest virkelig ut? Jeg stusset litt over bildet av Herpa modellen, det så ut til fronten hadde en litt annen fasong enn den jeg er vant til på å se på A319 (dette har mye å si for meg faktisk ![]() Er Herpa og Gemini Jets laget av samme materialet, og er det plast eller metal? Håper gjerne på svar fra noen som har modellene ![]() Hvor kan jeg kjøpe modellen billig? |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Ville nok gått for Gemini's 1:400. Sjekk linken, så ser du hva "ekspertisen" sier om Herpa's 1:200.
http://www.400scalehangar.net/forums...ad.php?t=30881
![]() |
#17 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Ja, det er noe veldig galt med Herpa modellene, til og med LN-TUM ser jo helt "herpa" ut
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Enig med Ole.
Gemini sin ser veldig mye bedre ut, og koster heller ikke all verden.
![]() |
#19 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Har begge, holder også en knapp på Gemini som også er laget av mindre kunststoff. Mottok forresten LN TUM idag og tror jeg også så originalen lande på Sola idag, ca kl. 1330. Det vet vel du Lennart ? Hva mener dere er "feil" med modellen ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
må få skyte inn at Norwegian-modellene av -300erne kontra de "nye" av -800erne er ganske stor forskjell på! Liker bedre vingene på -800, men gud hva er det de har gjort med cockpitvinduene?!
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Fredriks flysamlertråd | flyfredrik | Samlerhjørnet | 24 | 09-07-2012 23:47 |