![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jan 2010
Posts: 290
|
![]()
SAS forventer indenfor få måneder at præsentere deres nye flystrategi, som blandt andet betyder max. 4 flytyper, og en tilgang til flåden på 15 fly udover udskiftninger af en del ældre fly.
Samtidig forventer Dueholm at SAS vokser med 20-25 % frem mod 2014, i forhold til idag. http://www.business.dk/transport/sas...nart-paa-plads |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
|
![]()
Han sier fire forskjellige størrelser av fly:
Quote:
Tror som jeg har sagt tidligere at SAS vil leie inn flere mellomdistansefly de neste årene, slik det antydes i artikkelen, samtidig som det gjøres klart for en stor bestilling på ny mellomdistanseflåte. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jan 2010
Posts: 290
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
|
![]() Quote:
Det blir spennende å se hva de velger, og hvordan dagens flåte skal fases ut. Det har vel allerede blitt nevnt av "noen som vet" at A319 skal ut, i tillegg til MD80 og 737CL. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
|
![]() Quote:
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
|
![]() Quote:
Dvs de kan si de har 4 typer, men i virkeligheten har de f.eks 2X C-series, 3X A32Xneo , 3x 737NNG og f.eks 788/789. 4 typer MÅ være 4 typer inkludert sub-varianter. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2004
Location: Copenhagen / Malmö
Posts: 3,975
|
![]() Quote:
![]()
__________________
Founder /Editor: FinalCall travel |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,541
|
![]()
Veldig bra. Ser fram til felleslanseringen Boeing/SAS av 737NEO.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
|
![]() Quote:
![]()
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2004
Location: Copenhagen / Malmö
Posts: 3,975
|
![]()
Ja, jeg krydser ihvertfald fingre for A320NEO
![]() ![]()
__________________
Founder /Editor: FinalCall travel |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Jul 2010
Location: Nøtterøy
Posts: 2,233
|
![]()
Det skulle absolutt ikke overrasket meg om SAS ble European Launch Customer på
A320NEO. Fremtidens flåte kan jo se slik ut: Kort/Mellomdistansefly: A319/A320/A321 NEO Langdistansefly: Airbus A350-900 Last edited by Boeing_fan; 20-01-2011 at 16:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Dec 2009
Location: Göteborg
Posts: 480
|
![]()
fra :
http://e24.no/naeringsliv/article3997829.ece "SAS vil leie 55 nye fly" Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
|
![]() Quote:
Ellers er jeg litt skeptisk til A32X neo, ikke så sikker på om den er ideell på en del av destinasjonene SAS flyr. Tiden får vise ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2004
Location: KRS
Posts: 911
|
![]()
My bet:
CR9 737NG de nyeste/passende individene 737"NEO" 787 Er spennende at man har begynt å kunne tenke fremover i bolaget, håper bare de er tøffe nok til å ta et skippertak på flåtesiden også, og ikke bare snakke om det slik som de har historie for å gjøre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Aug 2010
Location: Hjemme
Posts: 608
|
![]()
Når det gjelder langdistanseflåten til SAS med 330/340 som fortsatt er relativt unge maskiner, men antar at det innad i SAS vurderes hvilke(n) maskin(er) som på sikt er de best egnede til å ta over for disse når de en gang i framtiden bør skiftes ut. Valgetfor SAS vil vel sannsynligvis bli noe ala B787/A350, 747 og A380 er vel litt i største laget for SAS-systemet?
Dersom f.eks. valget skulle bli A350, ville det da være fordelaktig for SAS at mest mulig av den resterende flyflåten også består av Airbus med tanke på kostnader rundt drift vedlikehold, tenker da selvfølgelig på f.eks. kursing av teknisk personell, crew, etc. Dette gjelder selvfølgelig omvendt, dersom det i disse tider besluttes at mellomdistanseflåten hovedsakelig skal bestå av B737NG, vil det da være en fordel for SAS om også den resterende flyparken f.eks for IC-maskinene også er Boeing? |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Jul 2010
Location: Nøtterøy
Posts: 2,233
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS klar med bonusprogram for ansatte | FlyHi | Flyforum | 0 | 19-07-2010 12:43 |
Cimber Air snart klar med Århus rute | Bll spotter | Flyforum | 7 | 15-07-2008 11:12 |
Rygge-avtale snart klar for signering av partene .. | Herlov | Flyforum | 11 | 04-08-2005 15:49 |
Air India og Saudi Arabian snart klar til bestilling av fly! | LN-AFG | Flyforum | 1 | 23-04-2005 06:10 |
SAS snart klar med flysurf | Farmer | Flyforum | 3 | 05-10-2004 09:21 |