![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Biip Biip, Biip Biip... Jeg er "dautrøtt", men våkner av alarmen. Klokken er 06:30 på en onsdag morgen, jeg skal rekke et fly kl 08:50 idag (Flight: SK210) til Oslo, hvor jeg skal besøke kjæresten min. Er i Kristiansand sentrum kl. 07:30, bussen som skal ta meg med til Kjevik har ikke kommet enda, jeg er 15 minutter tidlig ute. Bussen ankommer etter litt venting å jeg hopper inn med kun håndbagasje. Studentpris på bussen er fantastisk så jeg betaler kun 40kr.
Bussen til Oslo står på "gaten" sin, men den ble det ikke idag. ![]() Er på Kjevik ca. 30 minutter senere. Jeg går smertefritt gjennom security og er klar for å fly med SAS sin LN-RPU (737-600 maskin) som nettop landet. Flyet ble levert til SAS i 1999, da med reg OY-KKP. Besetningen på flyet idag var for det meste Svensker, men meget hyggelige. ![]() Jeg var blant de første inn så jeg tok meg tid til å ta knyttneve testen, som strøk med glans! ![]() Mens jeg satt å kikket litt rundt omkring kom det en "liten" Shell lastebil med litt fuel. ![]() Litt etter ankommer et Widerøe fly (trolig fra SVG) med reg. LN-WFT ![]() ![]() Boarding complete at 08:49 og vi pusher back. Få minutter etter er vi i lufta, retning OSL. Været idag var meget flott, jeg valgte å ta noen bilder. ![]() Det tok ikke lang tid før det var tid for servering av frokost (kun på flygninger hos SAS før kl. 09:00). Jeg fikk min boks, men syntes innholdet var litt smått, en liten rundstykke og kansje verdens minste juice boks? Jeg syntes godt de kunne hatt en litt større versjon av rundstykken og spesielt juicen. Men smaken var ikke noe å klage på. Jeg hadde en fordom om at det kom til å være et tørt rundstykke med ost, men jeg tok feil, det var skinke og salat med en liten "dash" italiensk salat. Den var faktisk saftig og god synes jeg. ![]() ![]() Vi nærmet oss Oslo, her fra Oslofjorden. ![]() Det tok ikke lang tid før vi skulle lande, her er 2 bilder under innflygningen. Litt falmet rødfarge på motoren syntes jeg. Kansje på tide å lakkere dem? ![]() ![]() Touchdown ca 09:30. Jeg så det stod noen folk på "Vollen" og vinket, noen som føler seg truffet? ![]() Vi parkerer og jeg ser LN-RPM lengre borte (SAS-fly nummer 2 fra mitt synspunkt) som kjæresten min fløy med til London i sommer, det var artig syntes jeg. ![]() Her er noen bonus bilder Safety on board kort ![]() Scanorama og SAS magasinet (var helt nye idag, 1 september). ![]() ![]() I SAS magasinet lærte jeg forresten at 10% av smaksansen forsvinner i lufta, så SAS har sterke smaker i rettene sine slik at man ikke skal merke noe stor forskjell ![]() ![]() Dette er min første trip-rapport, håper dere likte den. Kom gjerne med kritikk til hvordan jeg kan gjøre det bedre. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Handelsreisende
![]() Join Date: Apr 2008
|
![]()
Syns denne var bra jeg
![]() Takk for at du tok deg tid til å dele.
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Fin rapport, du beskriver turen akkurat som den er, for den har jeg reist en del ganger nå :-P
![]() |
#5 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Takk for en grei rapport fra en kort tur
![]()
![]() |
#6 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Dette var en veldig bra rapport på en kort tur!
Det virker ikke som det er din første, selv om det er det ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Jøss. Den SAS-frokosten blir jo bare mindre og mindre for hver tripreport som legges ut her. Sist jeg fløy med SAS før kl. 09:00, fikk jeg en skikkelig frokostpakke med juice, yoghurt, rundstykker og enda mer. Det var saker, det!
Men SAS' frokost skal ikke få noen innvirkninger på din rapport. Bra start! ![]() Last edited by Hermann SF; 02-09-2010 at 23:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Takk for feedback folkens.
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Takk for fin rapport. Frokosten mellom nord og sør er mer omfattende enn den som serveres i Sør-Norge.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Flott og kort rapport fra SAS
![]()
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Første rapport fra ny Business hos SAS på Flyprat - 11 flygninger med SK og 2 med UA | 737-405 | TripReports | 50 | 26-04-2015 11:19 |
Med SAS fra OSL til KRS - ORD-LHR-OSL:BA | Cecilie | Reiseforum | 12 | 22-03-2013 15:52 |
Bonustur KRS-LYR-KRS med SAS | Fredrik Propell | TripReports | 35 | 01-07-2012 10:45 |
KRS-OSL-FRA-YYC med SAS og Air Canada | mikro | TripReports | 5 | 10-08-2010 12:37 |