![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Tur: TRD-OSL-FCO 22 feb og FCO-OSL-TRD 26 feb
Denne gangen var det Roma som skulle bli destinasjonen! Jeg har tidligere vært i Italia, men bare i alpene, så turen til hovedstaden var noe som virkelig skulle bli spennende! Dette er min første TR, so be gentle ![]() Vekkeklokken var satt til 02:45 denne morgenen, og det var tid for å stå opp! Man kan ikke la dagen gå til spille! Osloflyet sto ved gate-en, og det var en god gammel B733 som skulle ta oss nedover til Oslo. Flyet dro på rutetid, 06:40. Til all overraskelse, var flyet også ganske fullt! Hvem skulle tro at det var flere morgenfugler på en blåmandag? Dessverre glemte jeg å sjekke registreringen i disse morgentimene… ![]() Etter en drøy time var vi nede i hovedstaden, og nå ble kursen satt mot internasjonalt farvann, eller tax free-en om du vil. Innkjøp av M&M´s og testing av fuktighetskrem til 4000kr ble gjort med hell, og da var det bare å sette nesen mot DY1872 og gate 30. LN-NOH var maskinen som skulle ta med oss nedover til Roma, og med fine Recaro-seter, gjorde det meg ingen verdens ting! Flyturen bød på spennende motiver, i form av fly og ikke minst alpene! ![]() Omsider rotet vi oss til en minibuss som sparte på alt annet enn dekkene på vei inn til Roma og hotellet vårt. Ingen fem-stjerners suite denne gangen, men poenget var jo å se byen! Hotel Solis (som vi lå på) lå bare 5 minutter gangavstand fra Colosseum. Legger med noen bilder fra selve oppholdet: ![]() Vespa! ![]() Trevi-fontenen ![]() Pantheon ![]() Colosseum om natten ![]() Fra innsiden ![]() Vatikanstaten Igjen var det dags å rote seg borti minibuss-ekspressen til FCO, og 50-soner ble passert i godt over 100km/t. C10 var gaten, om jeg ikke husker feil, som betydde buss bortover til flyet. LN-NOQ sto klar, dog det enda ble 30min forsinkelse. Turen oppover gikk smooth, som piloten sa selv. Landet på Gardermoen forskinet , men det gjorde ikke så mye, siden det var hele fem timer til flyet til Trondheim. Ble godt tatt imot på OSL av et pressekorps, som var på jakt etter denne karen: ![]() De fem timene på Gardermoen gikk fort med OL på TV, og en stor hamburger i kjeften. Til syvende og sist sto LN-NOI (?) klar til avgang, og mr. Bean ble spilt på TV-ene opp til trønderhovedstaden (stort pluss!!). Under er en film med klipp fra turen. Klarte å kludde til starten, men den er ikke viktig ![]() http://www.youtube.com/watch?v=2_sJW...layer_embedded
Alt i alt leverte Norwegian et helt greit produkt, og Roma skuffet ikke! En by jeg vil absolutt anbefale til alle! Ciao! ![]() Last edited by LN-GAB; 28-02-2010 at 20:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Takk, flott. Lynskarpe bilder ! Skammer meg litt over å ikke ha vært i Roma, men med så gode bilder så er jo det nesten overflødig..
Viser de altså Mr Bean innenriks i Norge? Vel, personlig synes jeg det er nok bilde- og lydstøy i verden, så på korte distanser foretrekker jeg faktisk å ha det flimmerfritt. Men det er meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Takker for en fin rapport! Roma er ett sted man burde ha vært ..
![]()
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Kjempe fin rapport!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Takk for en kort og fin rapport. Roma er en fin by, får sette den på listen til våren.
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Roma er den fineste byen jeg har vært i. Den er som et museum, severdigheter på hvert gatehjørne.
Gleder meg til å reise tilbake i mai. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Veldig bra rapport. Roma er en av mine absolutte favoritter.
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Takk for flott rapport, Roma er en av mine absolutte favoritter i Europa.. Sammen med London ( selvfølgelig ) , München, Praha og Firenze
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
etter noen kjappe søk på libhomeradar så kom jeg frem til at TRD-OSL så fløy du LN-KKU og mellom OSLTRD var det LN-NOI..
![]() Flotte bilder fra en MEGET spennende by som jeg håper å få oppleve en gang! |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Fin rapport med sylskapre bilder!
![]() Flott! ![]()
![]() |
#11 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Flott debut som rapprtforfatter... Heldigvis er det bare noen måneder til jeg igjen er i Roma - i år blir det minst 2 turer til den italienske hovedstaden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Du får mye positive tilbakemeldinger på bildene dine, og jeg kan ikke gjøre annet enn å si meg helt enig i alt som er sagt. Likte spesielt godt bildet av Trevi fontenen - for et lys!
Så også ut som flyturen gikk bra ![]() Jeg frekventerer Roma med jevne (og tette) mellomrom og det er vel den byen i Europa jeg liker best. Utenom de åpenbare historiske severdighetene og shopping er det absolutt anbefalt å kaste seg på utelivet; alt fra øl på en av de mange plassene eller en lengere aften på en bra klubb. Takk for flott rapport!
![]() |
#13 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Velkommen tilbake til DY
![]() ![]()
![]() |
#14 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]()
Kult... nå bruker vi alle denne tråden til å fortelle alle at vi har vært eller skal til Roma..
![]() Veldig fine bilder forøvrig - imponerende. Fantastisk by.... Last edited by SudCaravelle; 03-03-2010 at 20:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Tusen takk,alle sammen!
Ja, Roma er blitt en av favorittbyene mine ![]() Måten byen var lagt opp, både moderne og samtidig er kulturminner godt bevart! Jeg elsker å ta bilder, så derfor ble det noen ekstra bilder på dere, og det er morsomt at de ble så godt tatt imot ![]() Selvfølgelig ødelegger alle turistene noen av bildene, men slik er det i Roma - masse turister som meg selv ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Delicatessen Roma? | SQ 777 | Reiseforum | 0 | 08-10-2011 16:42 |
Hovedtråd: Roma | Harald Oanes | Flyspotting | 0 | 17-09-2011 08:50 |
Hotell i Roma | LN-SSL | Reiseforum | 12 | 09-04-2008 14:23 |
Flymuseum i Roma? | FK27 | Flyhistorisk forum | 7 | 29-03-2008 20:42 |