![]() |
|
![]() |
#1 |
SK*EBD, Skyteam Elite
Join Date: Feb 2009
Location: Oslo
Posts: 74
|
![]()
Ærede forum,
En idé. Det er jo ingen tvil om at SAS burde forandre sitt IC-produkt. Det er jo tydeligvis ikke høyt nok volum for at dagens modell lønner seg, og for at det skal overleve - hadde det ikke vært en idé om de gjorde om hele IC-flåten til all business? Til USA kunne de f.eks. satt ned prisen på Z-klasse betraktelig (8500 kr t/r) og hatt ombookbare billetter til en litt høyere pris (12000) og full fleks til rundt tjue lapper. Vet ikke hvordan det går for f.eks. OpenSkies, men er ikke Skandinavia et lite marked med relativt god råd, der en slik modell kunne gått an? Kjør debatt |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,692
|
![]()
Bare business? Nå når mange får beskjed av arbeidsgiver at de ikke får lov til å fly business, koste hva det koste vil?
Volumet i skandinavia har jo andre stukket av med (eks. CO og US). Eksempelvis har CO ikke dumpet prisene i biz i sommer fordi de greier å fylle opp både foran. Bak fylles det normalt godt opp om sommeren. (I fjor kunne man få OSL-EWR for 10.000 t/r i BusinessFrst, men ikke noe sommertilbud i år) OpenSkies flyr 757, og trenger å fylle færre seter enn en A330 all-biz. De flyr hver dag, men i konkurranse med KLM/AF. Tror de sjelden har fulle fly. LH har vel også kuttet sin all-biz-maskin til EWR? Har du forresten regnet på om en A330/A340 er regningssvarende med kr. 8500 i all-biz-config til EWR/ORD/IAD? Hvor mange seter regner du? Mener du at de bare skal fly all-biz til EWR eller til "alle" de andre IC-destinasjonene også? Dessuten: Politisk ukorrekt å fly i buziness-klasse, dessuten i strid med janteloven, og man vil vel ikke være lovbryter ![]()
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) Last edited by Discus; 05-06-2009 at 23:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
SK*EBD, Skyteam Elite
Join Date: Feb 2009
Location: Oslo
Posts: 74
|
![]()
Det hadde sikkert ikke gått å kalle det all-biz i Gnore nei...
![]() SQ har all-biz A340-500 med 100pax. Si at SAS kjørte 120 pax (SQ har jo så svære seter) - klarer de å fylle opp med "Z-klasse" til 8500NOK, har de tjent inn 700.000NOK på en rundtur når skatter/avgifter er betalt (2.700 pr sete). 200 eco-billetter til rundt 5000NOK tilsvarer 460.000NOK Jeg er sikkert på jordet, men SAS må gjøre noe raskt for å plassere seg selv på IC-kartet igjen. Åpenbart kan de ikke satse på billige billetter med det lave volumet de har... Last edited by LN-KID; 06-06-2009 at 00:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Mar 2008
Location: RDU
Posts: 5,746
|
![]()
Å gjøre om til all-biz ville vel ihvertfall være en sikker måte å legge ned IC på....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Oct 2007
Posts: 918
|
![]()
hehe.... at de som søker oppmerksomhet og får det er jo fint. ;-)
__________________
Upcoming flights; mange! |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 2,250
|
![]() Quote:
En ny strategi må på plass, la oss Forumister stille oss til disp ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Erfaringer på BA biz | Bergern | Reiseforum | 11 | 25-04-2014 19:10 |
QR eller TG i Biz | Hpkris | Reiseforum | 4 | 26-10-2012 06:24 |
SK biz eller TG biz til SIN? | SudCaravelle | Reiseforum | 38 | 08-03-2011 19:28 |
Biz på Turkish | Bizflyer | Reiseforum | 0 | 20-02-2009 21:17 |
MH's nye 1.st og biz | Dag Viking | Flyforum | 4 | 25-03-2005 12:32 |