![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]()
Jeg har et lite reisedilemma – jeg skal til Singapore den 23 februar og står mellom to valg:
OSL-CPH-BKK-SIN med SAS eller OSL-BKK-SIN med Thai. Jeg hadde tenkt til å velge SAS men nå er restricted business billettene borte så Thai og SAS kommer eksakt likt ut på 19.900,- Jeg har jo blitt litt bitt av poengbasillen og hvis jeg forstår det riktig så vil jeg få 15% mer poeng hvis jeg velger SAS? (jeg er på EBS nå noen få poeng fra G) Hva hadde dere valgt? (Opplevelses messig heller jeg mot TG) |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Poengmessig vil du få 25200 (2 x 2 x (5400+900) med TG i biz og 31200 ((1,15 x 2 x 2 (1200 10800)) + 2 x 2 x (900)) med SAS så sant du er EBS
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Tenk at man skal bry seg om disse poengene til den grad.. ![]() Er det verd den speiselt kjipe CPH-OSL om morgenen på vei hjem for disse 5000 poengene? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]() Quote:
2. Velkommen i klubben ![]() 3. Selvfølgelig ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
2.Takk 3. Ahh... viste ikke at det var dusj på CPH.. Vi har jo dusj på jobben da.. ![]() Hvis man blir EBG på vei ut - vil man da kunne brukke gullstue på returen uten at man har fysisk fått de nye kortene? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Så vidt jeg vet, må du vente på kortet. Her får andre korrigere meg hvis jeg tar feil.
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Så snart han har fått nok poeng til å rekke gull status og er over grensen, da får han 25% i tillegg på neste fight. Eneste unntakk er hvis strekningene er på samme kalender dag (For eks OSL-CPH-BKK-CPH-OSL: Selv om han blir Gull etter OSL-CPH får han ikke 25% på CPH-BKK dersom denne strekningen er flyd samme dagen. Han får bare det for BKK-CPH-OSL). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Får forøvrig bekreftet fra flere på kontoret her at lounge vaktene også kan slå opp statusen din før du har fått kortet, men bare SK lounger.
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Hadde helt klart valgt SAS. Deres servicekonsept er mye bedre enn TG sitt, som til tider er sterkt varierende. Ref trip-reports her på forumet. Dessuten synes jeg personlig det er mye bedre å reise på kvelden fra CPH da jeg lettere får sove da, enn at noen TG kjerringer skal fortelle meg at jeg skal legge meg til å sove kl 1600.
God tur! BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Mulig litt OT, men synes 20k for flex biz. høres billig ut. Hva tar SAS for disse når de er restricted? Jeg reiser en del mellom Oslo og Shanghai og Oslo og USA og regner 20k for en god pris på restricted biz. Er det noe jeg ikke har fått med meg her?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
FinalCall.travel/no
|
![]() Quote:
Z kr 18 000 J kr 22 000 D kr "noe midt i mellom" C kr 34 000 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Du får nok enda mer poeng med SAS enn det Someone sa, ettersom du får 25% tillegg så snart du går over til gull. Om du får tilgang til gullstuen er avhengig av hvor fort dine poeng registreres. Så snart systemet er oppdatert, så skal dette være greit, men det kan ta noen dager.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Nå skal de ha ca 17.500 for Z (hvis det er ledig) Så vidt jeg forstår så er prisene for samme distanse mot USA alltid dyrere, mulig fordi de ikke har samme konkurransen fra des store premium selskapene som er østover? 20K er Z til og fullpris hjem. Restricted Z er vel flex - menn ikke full flex? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Last edited by SpotOn; 10-01-2011 at 11:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Feb 2009
|
![]()
Det optimale hadde jo vært å kombinere SAS og Thai. Ut med SAS slik at man slipper å legge seg om ettermiddagen, og retur med Thai slik at man kan stå opp uthvilt i Oslo
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
FinalCall.travel/no
|
![]() Quote:
BF ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Ute på tur
|
![]() Quote:
[KVS Availability Tool 6.0.2/Diamond - Sabre: Fares/DotRes/US] Code:
OSL Oslo Metro / Oslo Gardermoen NO = OSL TRF RYG [ENGM] SIN Singapore Changi SG [WSSS] MON 07 Mar 2011 | TUE 15 Mar 2011 | R/T | Business Carrier From To Fare Cur Fare Basis/TD --------- ------ ---- -------- ---- -------- --- -- ------------- SK OSL SIN 14900 NOK ZNOBIZ SK OSL SIN 19700 NOK JNOBIZ SK OSL SIN 25700 NOK DNOBIZ SK OSL SIN 31700 NOK CNOBIZ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Ute på tur
|
![]() Quote:
Ergo ikke noe tull med "lounge dragons" på CPH, som ikke har noe i mot å "glemme" en regel her og der. Og til BizFlyer, det skal visselig være sagt at man kan oppleve mye rart personale hos SK også, ikke bare Thai. -A |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
QR eller TG i Biz | Hpkris | Reiseforum | 4 | 26-10-2012 06:24 |
LH: London/Stockholm-TLV/ICN/DXB/AUH/ADD/SIN t/r i Biz for 9500-10000 NOK all-in | ex_trd | Reiseforum | 1 | 11-11-2011 13:47 |
Oppe eller nede på UA Boeing 747 (biz) | BårdK | Reiseforum | 15 | 02-02-2011 09:25 |
BA med tilbud. Ekstra poeng hvis du flyr Biz eller First, TP på billigbilleter | Martin | Reiseforum | 32 | 22-08-2009 17:38 |
Debatt: Er ekstra goder i biz GRATIS eller INKLUDERT?? | jcnorway | Flyforum | 31 | 28-09-2008 21:44 |