• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

SAS med tech snag i Paris

Utflyttet

Ute på tur
Som om ikke 7 timer på CDG skulle være straff nok for å ha prøvd Singa sin nye biz class så går det da maks gale. I det vi gir på for å ta av så kutter de til idle og av på første taxiway og tilbake til terminalen. To timer feilsøking og vi blir sendt i land til kaos a la CDG. På toppen av det får SAS-folket problem med billetten min både på den avbryte turen og å hive meg over på SK836 nå i kveld, og alt endte med 13 timer på CDG.

Diagnose av CDG: Europas svar på ulands flyplasser. Komplett håpløs, koblet med en sunn dose fransk arroganse og "je parle bare fransk" fra de og en kontrakts-lounge med null skille mellom røyk og ikke-røyk. Det finnes jo knapt nok noen informative skilt på denne flyplassen, og alt er rundt, opp, bak, rundt, nedenfør og bak en eller annen skranke med en idiot som sier at eticket ikke gjelder på CDG, de skal ha boardingpass for alt.

Landet på OSL 22:30:noe og heldigvis kom min bag ut som nummer 3 og jeg var på hotellet 10 mins etterpå... aldri mer CDG.

-A

PS: Og utenom min rant, det som var problemet var at når de skulle dra til og ta av så kom hele tiden hornet som sier at flyet er feilkonfigurert for takeoff. Bøtter av feilsøking og testing ved gate viste ikke feil på flaps, sensor, og en full reboot (trodde det var bare airbuser som trengte slikt) fant ingen feil. Litt artig å se noe jeg selv har svettet med i PMDG sin 737 sim og bannet over en eller annen detalj som er glemt som løser ut alarmen og høre kapteinen sitte der fremme og si "vi går over alt en gnag til, det må være en jævlig liten detalj som er glemt" :D
 
Originally posted by Bizflyer

Og hvordan var så SQ's nye Bizclass???

BF:question:

Skal grave opp bilder i morgen. Var både godt og vondt med det, men positive er at de har strammet opp cateringen en god del, både selve maten og presentasjonen.

-A
 
Back
Top