![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Rusty
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Da var streiken et faktum. Denne tråden er for reiserelaterte spørsmål og erfaringer i streiketiden.
Selve konflikten kan diskuteres i denne tråden: https://forum.flyprat.no/showthread.php?p=1258341
Upcoming flights: None Last edited by jcnorway; 04-07-2022 at 12:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Håper dette kommer på rett sted. Hvor lenge kan denne streiken holde på før SAS går konkurs? Jeg har en reise med SAS i slutten august som 99 % sikkert flys av SAS og ingen av datterselskapene. Bør jeg allerede nå se på alternativer?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hei
Er det noen som vet on SAS sine Cityjet-flygninger vil påvirkes av streiken? Isåfall, helt eller delvis? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
ScanFlyer Inventory
|
![]() Quote:
https://www.sas.no/traffic-information/message/ Quote:
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
Også må du definere en konkurs, for som man så men Norwegian og veldig mange andre selskaper, så stopper man nødvendigvis ikke fly selv om man er "konkurs" Og det er to måneder til de skal reise, til noe som vel heller ikke er et veldig "vanskelig" reisemål. Så da ser jeg ikke noe grunn til å gjøre noe som helst Har selv en reise med SAS om 4 uker, og sitter helt stille uten å ofre en kalori på å bekymre meg. Enten SAS flyr eller ikke, kommer vi oss alltids avsted |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
ScanFlyer Inventory
|
![]() Quote:
Se forøvrig: https://www.sas.no/traffic-information/message/ Quote:
![]() |
![]() |
#8 | ||
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Vi har billetter med SK4763 Stavanger - Split neste mandag. Antar nå at den flighter ryker om det fortsatt er streik.
Så vi er innstillt på å kjøre ned om vi må. Spørsmålet er om vi kan opprettholde returene om vi tar kontakt med SAS. Skulle alt være tilbake til normalen, så hadde vi evt sendt barna hjem med fly slik at bare jeg og fruen kjørte hjem. Normalen er er vel at turen kanselleres i sin helhet ved no show. Eksempelvis at streiken var over når vi allereda var på veien. Noen som vet hvordan man kan sikre seg returen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Flyklapper
|
![]()
SAS selger vel bare enveisbilletter på den strekningen? Isåfall er den å regne som en selvstendig reise.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
![]() Jeg har kjøpt vi SAS sine sider. Der har du rett i at en betaler en gitt for pris for utreisen, og hjemreisen. Er det det en tenker som separate billetter? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Quote:
Hvis hele reisen er på samme PNR (Bookingkode) så ryker vel returen dersom man ikke møter opp på utreisen? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Flyklapper
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#15 |
Flyer
![]() Join Date: Sep 2011
|
![]()
Jeg skal til USA om 4 uker, og første strekning er OSL - LHR med SAS.
Er det noen som vet om det er SAS eller SAS Connect som flyr denne strekningen? Når jeg søker på https://www.sas.no/traffic-information/message/ står det bare at det er SAS som flyr. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Flyklapper
|
![]()
For det meste Connect som flyr til LHR. Men hvis det fortsatt er streik den 24. flyr nok ingen av dem ….
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Vent til du er litt nærmere - du ser oversikten ganske tydelig her. 4 uker frem i tid så er antagelig ikke systemene for flightstatus oppdatert enda:
https://www.flysas.com/travel/flight...alStation=LHR&
![]() |
#18 |
Newcomer
|
![]()
Charter med SAS rammes jo også midtskips. Ser at både Apollo og Ving nå forsøker å finne andre flyselskaper til sine turer. De står vel neppe i kø i disse tider? Har en tur til Preveza om en liten måned med Apollo og SAS Charter. Har for sikkerhets skyld brent 100K poeng for ruta OSL-LIS-FAO-BRU-OSL med TAP og Brussel Airlines på samme tidsrom, så plan B er rimelig i boks. Og poengene henger vel i en tynn tråd uansett, hvis streiken ikke er avsluttet da.
Og hvis alle likevel plutselig blir venner igjen, og turen går som planlagt, er det fint med en raus avbestillingspolicy på Star Alliance poengbilletter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2007
|
![]()
Har en booking SVG-SPU operert av SAS. Var i kontakt med SAS i går rett før streiken var et faktum. Spurte om de kunne booke meg om til SVG-CPH-DBV da de var operert av Cityjet/Connect. Det kunne de ikke da de ikke kunne endre destinasjon. Rimelig håpløst når jeg som kunde tilbyr et alternativ når det er de som kødder dette til.
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Reiserelaterte spørsmål vedr COVID-19 | Dc-10 | Reiseforum | 342 | 27-03-2023 10:36 |
Condor - erfaringer og spørsmål | Jan | Reiseforum | 10 | 08-01-2023 19:30 |
Status for flytrafikken i Europa (2022) - daglige oppdateringer og spørsmål | Discus | Småprat | 73 | 05-10-2022 14:01 |
Fare for pilotstreik i SAS neste uke (status-tråd) | Cockpitview | Flyforum | 51 | 29-05-2015 09:00 |
Fare for ny pilotstreik i SAS | TG923 | Flyforum | 45 | 02-04-2008 01:15 |