• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Noen med kamera?

svenk

ScanFlyer Blue
1445 lander DY247 fra TOS (LN-KKU), den skal inn på parkering 21. Dette er den siste flyvningen til kaptein Jahr, og brann og redning stiller med vannkanoner!

Stå klar med kameraet!

Er det alltid vannkanoner når kapteinen har sin siste arbeidsdag? Hvem betaler for dette? Brannvesenet eller flyselskapet?

Brannutstyret på flyplassene testes vel hver dag, så om de spruter til skogs eller lager en hyggelig avskjed for en kaptein som går ut på dato har vel lite å si. Noen kapteiner ønsker ikke oppmerksomhet når de går av med pensjon, og det respekteres.

Nå har vi ikke den telexen lenger, men jeg mener bestemt at det var Jahr han het.

Men jeg skal ikke være påståelig, jeg kan jo (selv om det er usansynelig) ta feil :-)

Morsomt med en slik markering... Men det holder vel ikke om det kommer en blåruss inn i Brannvesenet...

Originally posted by EB

Morsomt med en slik markering... Men det holder vel ikke om det kommer en blåruss inn i Brannvesenet...

Den dagen blårussen begynner å regne ROI per utrykning og forlanger at man skal generere inntekter og gå i overskudd har Darwin endelig fått rett...

-A

I dette samfunnet er det ingen ting som forundrer meg...

Originally posted by EB

Er det alltid vannkanoner når kapteinen har sin siste arbeidsdag? Hvem betaler for dette? Brannvesenet eller flyselskapet?

Har snakket med en Avinor Brannmann, som bekrefter BRK. Det koster svært lite å gjøre dette, og utstyret skal testes allikevel. Gjør det som en gest om ønskelig!

Back