• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Norwegian med Dreamliner på Oslo - Nice/Barcelona/Malaga S17

thedude

ScanFlyer Blue
Norwegian med Dreamliner på Oslo - Nice/Barcelona/Malaga S17

Ser på www.norwegian.no at det står 787 Dreamliner på Oslo - Nice, f.eks fredag 7 juli avgangstid 17:10. Har bare sjekket enkelte datoer.
Hva tror folket?

Re: Norwegian setter inn Dreamliner på Oslo - Nice sommer 2017

Fellesferie, kanskje stort antall bookinger allerede eller planlagt vedlikehold av andre fly.

Daglig fra 6. juli til 15 september. (Så langt søkemotoren går fremover)
DY1402 avgang 17:10 fra Oslo med retur DY1407 21:10 fra Nice.

KVSTool støtter bare 10 mnd frem i tid, men fant dette:
Code:
DY         1406    OSL   17:10     NCE   20:05     788  0   ---4--7     02:55       -       1   26 Mar   04 Jun
DY         1406    OSL   17:10     NCE   20:05     789  0   ---4--7     02:55       -       1   08 Jun   15 Jun
DY         1406    OSL   17:10     NCE   20:05     789  0   1--45-7     02:55       -       1   18 Jun   28 Jul

Last edited:

Blir spennende å se hele Dreamliner-programmet ut fra OSL neste sommer!

Utnyttelse av fly som har lang tid til neste avgang? Skal vel ikke være vanskelig å fylle opp denne maskinen uansett :)

Er hvertfall en fin mulighet for folk å prøve Dreamlineren :)

Ser også ut til at det er mulig å velge sete i premium uten ekstra kost, i så fall kan det bli en finfin tur :)

Ser også ut til at det er mulig å velge sete i premium uten ekstra kost, i så fall kan det bli en finfin tur :)

Det var også mulig da jeg fløy med LNA (Sonja Henie) OSL-AGP t/r da den var helt ny i 2013.

Re: Norwegian med Dreamliner på Oslo - Nice S17

Barcelona for også 787-8 3 ganger i uken til sommeren

Slik det ser ut nå vil de starte med 787-8 i starten av mars og de også midt på sommeren vil bruke -9

http://www.routesonline.com/news/38...iles-intra-europe-boeing-787-schedule-in-s17/
Oslo – Barcelona
DY1738 OSL0645 – 1005BCN 788 157
DY1739 BCN1215 – 1540OSL 788 157

Boeing 787-9 scheduled to operate this flight from 09JUN17 to 30JUL17. Reservation for this flight is currently not available.

Oslo – Nice
DY1406 OSL1710 – 2005NCE 788 x23
DY1407 NCE2105 – 2355OSL 788 x23

Boeing 787-9 scheduled to operate this flight from 08JUN17 to 29JUL17. Reservation for Day 47, as well as Day 15 from 19JUN17 to 28JUL17 is available.

Last edited:
Re: Norwegian med Dreamliner på Oslo - Nice/Barcelona S17

Nå blir det også dreamliner på Oslo-Malaga, 3 ganger i uka med 787-8.

Kan vel også være en grei måte å trene opp alle de nye pilotene på sektorer?

Når de skal ha 9 Dreamlinere neste år så må vel disse pilotene ha sektorer...

skulle ønske DY kunne brukt på enkelte innlandsruter og.. :)

skulle ønske DY kunne brukt på enkelte innlandsruter og.. :)

Nei, det vil du ikke da det medfører bruk av utenlandsk mannskap innenriks...

Sent from my iPhone using Tapatalk

Nå blir det også dreamliner på Oslo-Malaga, 3 ganger i uka med 787-8.

Framifrå - har uansett tenkt meg en gjenvisitt til Malaga i mai, så nå blir det Norwegian ned i hvert fall... :D (PS - ellers litt snodig å se prisene hjem etter Kr. Himmelfartsdag - stort sett 2.500 hjem. Reiser man derimot fra Lisboa slipper man unna med vel 500, så er er det flokker av nordmenn enkelte steder, ja.. )

Last edited:

Framifrå - har uansett tenkt meg en gjenvisitt til Malaga i mai, så nå blir det Norwegian ned i hvert fall... :D (PS - ellers litt snodig å se prisene hjem etter Kr. Himmelfartsdag - stort sett 2.500 hjem. Reiser man derimot fra Lisboa slipper man unna med vel 500, så er er det flokker av nordmenn enkelte steder, ja.. )

Bare synd avgangstiden fra OSL går under betegnelsen helvetes tidlig, selv for de av oss som er A-mennesker. Så den utgikk for vår del, derimot har jeg booket returen hjem fra Malaga i mai med 787 da avgangstid derfra er 11:50. Så da får jeg forhåpentligvis omsider krysset av 787 på listen

Re: Norwegian med Dreamliner på Oslo - Nice/Barcelona/Malaga S17

Det poppet opp Norwegian med Dreamliner 28 April til Nice på en reise jeg søkte opp.

Vil dette si at vhsi man booker LowFare+ (som inkluderer setevalg) så får man en gasnke så komfortabel tur?

Vil dette si at vhsi man booker LowFare+ (som inkluderer setevalg) så får man en gasnke så komfortabel tur?

Du må vel booke flex'ish for å få Premium setene slik jeg skjønte da jeg booket. Med LowFare+ så det ut som jeg bare kunne velge de vanlige setene.

Går de bare fra Oslo? Eller fra København og Stockholm også til Barcelona?

Back