![]() |
|
![]() |
#1 |
Star Alliance only.
Join Date: May 2011
Posts: 1,063
|
![]()
Nå har LN-RGC (737-800) gått i norsk produksjon i et par dager. Denne er forøvrig kun 1,5 år gammel. Skal opp til Trondheim og Evenes senere i dag.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Star Alliance only.
Join Date: May 2011
Posts: 1,063
|
![]()
Det har blitt så mange tråder om svenske 737-er i Norge, Airbus innenriks osv. Tenkte at dette kunne være tråden om unormale flybytter innad i SAS og alt rundt det?
I morgen skal SAS i Norge operere med 737-700/800 ut fra København til DUB, FRA og MXP. Det ene flyet kommer nedover i kveld, mens det andre kommer i morgen tidlig. (Begge med flightnr SK6331 OSL-CPH.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Ebeltoft, Denmark
Posts: 5,510
|
![]() Quote:
Hilsen Ole |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,287
|
![]()
Precis som Ole säger. Jag förstår inte vad du menar med "unormale flybytter innad i SAS". Det finns ju mängder av orsaker till att inte en flight flygs exakt med den typ som står i tidtabellen. Planerad/oplanerad maintenance , crew-reasons (sjukdom/omskolningar/crew-schedules) , bokningssiffror då en större eller mindre maskin kan behövas på en specifik linje en viss dag bara för att nämna några orsaker. Ett flexibelt utnyttjande av olika flygplanstyper i flottan är väl bara något positivt och inte att betrakta som onormalt.
Last edited by RolfL; 17-10-2014 at 12:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Mar 2011
Location: Stavanger
Posts: 643
|
![]()
Da alle Airbus A319/320/321 + CRJ i all hovedsak er basert i CPH så er det vel "unormalt" å bruke dem på ruter som ikke går til/fra CPH. Men det er jo ikke noe negativt med dette, i hvertfall ikke for flyentusiaster
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2009
Posts: 202
|
![]()
Det er vel ingenting å ta på vei for. Det er artig når flytyper vi ikke er vant til opererer strekninger vi er vant til.
Som lanorge sier, det er ikke noe negativt med dette. Bare gøy! |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
Join Date: May 2011
Location: Oslo
Posts: 321
|
![]()
I Oslo flyr det jo nesten bare 737, så da er alt annet spennende, gledelig og unormalt
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
Star Alliance only.
Join Date: May 2011
Posts: 1,063
|
![]() Quote:
Quote:
Dere vet da like godt som meg at flyene har "fast" base. Både teknisk og hvor de faktisk flyr. A321/320/319: Flyr "alltid" ut fra Danmark. (Except nattstopp rundt om selvfølgelig). CRJ900: Danmark 736: Sverige og Norge 737: LN-TUx : Norge LN-RRx/RNx/RPx: Norge SE-REx: Sverige 738: 737-883: Norge (minus RRJ og RRH) 737-86N: Sverige (snakker om LN-RGx-serien). 737-85P: Norge (RRE/RRF/RRG). A330/340: Ruleres OSL/ARN/CPH. Eksempel: A321: Den brukes jo kun på ruter til og fra Danmark? Nattestopp i ARN, BGO, AMS - og flyr tilbake til København. Noen dager ser jeg de bruker A321 ut fra GOT til Europa, men da slinges den tilbake til København igjen dagen etter/senere samme kveld for å komme "hjem". Det er "unormalt" at SAS flyr 737 ut fra CPH til Europa i disse dager. Selvfølgelig skjer det i ny og ne, men det er ikke normalt. Jeg mener det kun positivt! ![]() Jeg vil at folk skal bli oppmerksomme hvis det kommer en, feks., A320, innenriks i Norge. Jeg, som flyr mye innenriks, ville heller da valgt den avgangen med A320, for eksempel. Det er formålet med denne tråden. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Dec 2007
Location: ENGK
Posts: 3,799
|
![]()
Hvis det er snakk om en lang innenrikstur, så ville jeg kanskje heller satset på en avgang med 738 og håper på wifi :P
__________________
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,287
|
![]()
Ja, det vet både Ole och jag ! Ovanligt , ja men onormalt , nej !
Last edited by Trdfly; 17-10-2014 at 21:06. Reason: Added [/QUOTE] |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2011
Location: Trondheim
Posts: 342
|
![]()
Du ser selv at dette blir bare dumt? Potet potatis..
__________________
14.12.22: TRD-OSL-MUC-BKK 18.12.22: BKK-UTH 01.01.23: UTH-BKK-TDX 11.01.23: BKK-MUC-OSL-TRD |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Aug 2013
Location: Lidingö
Posts: 286
|
![]()
LN-RGC tillbaka i svensk produktion idag efter att LN-RPN återkommit i trafik.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Star Alliance only.
Join Date: May 2011
Posts: 1,063
|
![]()
Nå er LN-RRR (B736), Torbjörn Viking, i norsk produksjon. Kom i går fra Arlanda.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Aug 2013
Location: Lidingö
Posts: 286
|
![]() Quote:
LN-RRx/RNx/RPx: Norge (minus RNU & RNW) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Aug 2013
Location: Lidingö
Posts: 286
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Jul 2007
Location: Oslo, Norway
Posts: 2,412
|
![]()
LNRRC, LNRRD, OYKKS, SEDOR og SEDNX skulle jo bare fly i Norge ett par måneder, nå er det vel snart over 1 år siden de kom, å har ennda ikke vært tilbake i Sverige siden
![]() Flydd både KKS, DOR, RRC og DNX på Norsk innenriks flere ganger i år ![]() Mye på SVG-BGO-TRD-BOO-TOS-BOO-TRD-BGO-SVG rutene, disse synes jeg har behageligere seter enn de andre ![]() SE-RJS skulle jo også være på NO base for en kort stund, å den har vært i over ett halvt år nå så ![]() Så endringer er det, å vi trenger "nyere" fly inn til OSL base og.. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,923
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Aug 2013
Location: Lidingö
Posts: 286
|
![]() Quote:
Det är exakt ett år sedan som skiftet skedde, när ovanstående maskiner (+RPE, RPS och RPT) fördes över till norsk produktion, och ett antal tidigare OSL-baserade gick över till svensk produktion (RCW, RPF, RPH, RRY, RRZ - och till och från RCU). Senare har ju också RPA och RPB förts över till Norge. Kanske är det dessa som är "utlånade" ett par månader? För övrigt är LN-RRR åter på Arlandabasen. RCU flyger fortsatt i Sverige. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,773
|
![]()
Ser LN-TUA er på vei til OSR som SK9125. Skal den på heavy check?
Har den fortsatt de slitte BU-setene? |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Apr 2011
Posts: 71
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hvilke 737 hos SAS har 2 jumpseats? | Erling | Flyteknisk forum | 1 | 02-05-2016 02:41 |
Rykte: SAS vil bytte ut 737 med A32x | FBI2012 | Flyforum | 105 | 22-09-2015 22:47 |
Hvor mye flyr SAS til Saltzburg i vinter? | vstenhjem | Reiseforum | 2 | 01-12-2013 15:27 |
SAS 737-400 -Hvilke rader har ikke vinduer? | LTH | Flyforum | 6 | 28-09-2008 17:26 |
SAS og Braathens Boeing 737-700 flyr ikke like fort... | LTH | Flyforum | 7 | 07-02-2005 10:01 |