Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 11-04-2013, 19:57   #1
DHC8-103
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jan 2010
Posts: 142
SAS SK 737-600 konfigurasjon i Norsk vs Svensk produksjon

Var så heldig her om dagen å få en tur med LN-RRD, en -600 som fly i Svensk produksjon.
Denne maskinen, og da regner jeg med dette også gjelder flere eller alle av-600 som ikke flyr Norsk produksjon til vanlig, var konfigurert mer likt de orginale SK -700'ene (RNN,RRN,RNO osv)

Samme setetype (de med bevegelig hodestøtte), samme toalett konfig (to bak) og metaldører på skap ol i Gally mm.(noe jeg forøvrig ikke har sett på en 737 før)

Noen grunn til at det er så stor forskjell innad i -600 flåten. Ble ikke disse bestillt alle under ett, slik at det ville vært naturlig med samme innredning? Er vel også 120 vs 123 seter

Har prøvd å søke litt, men ikke funnet noe her på forumet..
DHC8-103 is offline   Reply With Quote
Old 11-04-2013, 20:09   #2
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 6,086
Default Re: SK 737-600 konfigurasjon i Norsk vs Svensk produksjon

Quote:
Originally Posted by DHC8-103 View Post
Var så heldig her om dagen å få en tur med LN-RRD, en -600 som fly i Svensk produksjon.
Denne maskinen, og da regner jeg med dette også gjelder flere eller alle av-600 som ikke flyr Norsk produksjon til vanlig, var konfigurert mer likt de orginale SK -700'ene (RNN,RRN,RNO osv)

Samme setetype (de med bevegelig hodestøtte), samme toalett konfig (to bak) og metaldører på skap ol i Gally mm.(noe jeg forøvrig ikke har sett på en 737 før)

Noen grunn til at det er så stor forskjell innad i -600 flåten. Ble ikke disse bestillt alle under ett, slik at det ville vært naturlig med samme innredning? Er vel også 120 vs 123 seter

Har prøvd å søke litt, men ikke funnet noe her på forumet..
Dette er nok innenlandskonfig. Det kom to versjoner i sin tid. Europakonfig hadde toalett foran og deilige tosetere på fire første radene på venstre side. Dypt savnet, snufs.
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 12-04-2013, 10:58   #3
DHC8-103
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jan 2010
Posts: 142
Default Re: SK 737-600 konfigurasjon i Norsk vs Svensk produksjon

Hm, så svaret ligger kanskje i de gode gamel "Euro" tradisjonene.
Fikk europa maskinene nye seter i hele kabinen da 2-seteren forsvant. (type disse vonde recarostolene i norske -600 )

Noen som vet hvorfor man har valgt skap med metalldører?
DHC8-103 is offline   Reply With Quote
Old 12-04-2013, 11:05   #4
Eriksan
ScanFlyer Gold
 
Eriksan's Avatar
 
Join Date: Oct 2006
Location: Oslo
Posts: 1,135
Default Re: SK 737-600 konfigurasjon i Norsk vs Svensk produksjon

Quote:
Originally Posted by DHC8-103 View Post
Hm, så svaret ligger kanskje i de gode gamel "Euro" tradisjonene.
Fikk europa maskinene nye seter i hele kabinen da 2-seteren forsvant. (type disse vonde recarostolene i norske -600 )

Noen som vet hvorfor man har valgt skap med metalldører?
De opprinnelig leverte -600 euro-config med 112 seter og 2+3 seating på de første radene, ble helt rekonfiguert til 120 seter og de forhatte Sicma Aero stolene (ikke Recaro!).

Som nevnt over er de svenske 123 seterne fortsatt konfiguert som de ble levert med domestic-config og gode stoler med bevegelige hodeklaffer som det er på opprinnelig ex-SK -700 med 140 seter og to toaletter bak.
Eriksan is offline   Reply With Quote
Old 12-04-2013, 11:39   #5
DHC8-103
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jan 2010
Posts: 142
Default Re: SK 737-600 konfigurasjon i Norsk vs Svensk produksjon

Interessant.
Gikk domestic-configen kun i Sverige i sin tid, og at det er derfor de fortsatt flyr svensk produskjon?
Vet noen sånn ca når europa configen forsvant i -600?
DHC8-103 is offline   Reply With Quote
Old 12-04-2013, 12:07   #6
Eriksan
ScanFlyer Gold
 
Eriksan's Avatar
 
Join Date: Oct 2006
Location: Oslo
Posts: 1,135
Default Re: SK 737-600 konfigurasjon i Norsk vs Svensk produksjon

Quote:
Originally Posted by DHC8-103 View Post
Interessant.
Gikk domestic-configen kun i Sverige i sin tid, og at det er derfor de fortsatt flyr svensk produskjon?
Vet noen sånn ca når europa configen forsvant i -600?
Ved nærmere ettertanke lurer jeg på om domestic-config opprinnelig hadde 116 seter, det var et par individer på norsk produksjon også. Mener det var i 2008 alle -600 og -700 ble bygget om.

Etter et nærmere søk her på forumet bekreftes ovenstående:
http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=26382

-500 ble forøvrig aldri bygget om til 125 seter.
Eriksan is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Svenske -600er i Norsk produksjon LN-KRF Småprat 78 13-03-2015 19:58
LNRGF i norsk produksjon LN-KRF Register- og ATC-Forum 1 07-08-2013 16:15
LN-RRB til Svensk produksjon? AndreasN Småprat 26 10-02-2013 12:44
Utveksling av fly mellom svensk og norsk produksjon FlightDeck Småprat 0 22-10-2011 10:14
En svensk-norsk DY på Sola ikveld Lennart Bilder & foto 7 31-05-2009 10:38


All times are GMT +2. The time now is 19:41.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.