![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
I går kveld snøva det slik i Munchen, at flyet til New Delhi vart forseinka med 2,5 timer. Det medførte at eg ikkje rakk flyet til Hyderabad med JetAirways. (Eg har gjennomgåande bilett)
Etter 4 timer venting ved Lufthansa sin servicedesk, så enda det med at eg måtte kjøpe meg bilett med SpiceJet for å kome fram i dag. Det beste *A kunne komme opp med var seint i morgon kveld. No set vi seks stykker og venter på at det skal kome nokon å hente oss til eit hotell, så vi får kvile litt. Men, det har gått ein time sidan den meødinga. Og, vi må også legge ut hotellet sjølv. Så, kanskje får vi det refundert ved å kontakte Lufthansa etterpå. Dette er kjempekontrast til det som vi venta når vi fekk opplyst på flyet følgjande: "Ingen uro for fly vidare. Gå til transfer, og der vil nokon stå med nye boardingkort til oss. Vi er eit nettverksselskap, så,vi fiksar alt" Det er vel ikkje akkurat slik vi ser det vi som set jer og ventar.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Det var veldig forskjellig fra behandlingen jeg nettopp fikk av Swiss da jeg pga. forsinkelse måtte overnatte i Zürich. I servicedesken fylte de etter ombooking ut et fast skjema for voucher på hotell. De hadde visst en ordning med flere hoteller like i nærheten. Det var bare å gå og ta den gratis shuttlebussen til hotellet og for skjemaet fikk jeg en voucher for frokost og en for middag. Om jeg husker riktig var middagsvoucheren på 20 chf som det var mulig å få mat og drikke for, men jeg la på litt lommerusk og hadde et godt måltid. Wlan var selvsagt inkludert i rommet.
Alt gikk på skinner og jeg trengte ikke tenke på dokumentering eller søknader, og trengte heller ikke belaste kortet mitt.
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]()
Kan være at alt rett og slett var fullt, og da er det ikke så lett. Hørt om en hendelse fea FRA i sommer der fire 747 ikke fikk lette fordi flyplassen stengte. Hotellrom for 1500 mennesker kan være vrient å fikse på en time.
Generelt ef det ogdå viktig å ta sksjon umiddelbart selv når slikt skjer. Har dårlig erfaring med løsningene de finner for deg, selv på F-billett. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Når det er sagt har jeg ganske elendig erfaring med LH i slike tilfeller. LH er eneste flyselskap hvor jeg faktisk måtte vifte med gullkortet for å få rutinemessig hjelp, noe som sitter veldig langt inne for meg. Samtidig er FRA så stor at hvis "shit hits the fan" blir køene milevis lange. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Uansett har jeg opplevd LH som ganske rigide når det oppstår problemer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Hadde der stått nokon klar og geleida oss gjennom, så kunne vi faktisk ha rekt flyet også. I alle tilfelle dersom det venta 15 min. No er eg så heldig at eg er ganske tolmidig av meg, og eg reiser økonomi, men ho frå Sveits med M&M gullkort og dyr business bilett var på grensa til å få hjarteinnfarkt..... Men, no ligg eg endeleg i senga mi i Hyderabad 12 timer etter skjema, og ser lyst på livet :-) Last edited by Randulfb; 28-10-2012 at 21:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Jeg har aldri hatt noe som helst problemer med Lufthansa service, ombooking med videre.
Vet ikke hvordan det er i Delhi, men jeg tipper at det slett ikke bare er aa "geleide folk igjennom". Har du ikke status og det er daarlig vaer som forsinker alle flightene, maa du paaregne deg ganske saa lang ventetid for aa bli ombooket. At det tok deg 3 timer aa bli ombooket aa faa hotell, synes jeg overhodet ikke er haareisende. Reiser du i business, first eller har status, gaar det selvsagt mye enklere siden du kan faa loungebetjening til aa ombooke deg. Hadde du reist med LCC, hadde du ikke faatt hotell eller ombooking til en annen carrier. Du kan ikke forvente at LH eller noen andre ombooker deg med annet selskap videre, ofte maa du gjoere slikt selv. Grunnen til hvorfor kapasiteten er daarlig sier du selv: flightene er fulle og man kan ikke trylle frem seter paa fly. Og naar aarsaken er vaer, er det utrolig viktig aa vaere taalmodig |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Men,når nettverkselskapa (i dette tilfellet LH) over PA opplyser før landing, at dei er nettverkselskap og at vi derfor ikkje treng å uroe oss for den vidare reisa, så har vi rett til å forvente at noko skjer. Det er slik at opplevd service er forskjellen mellom forventning og faktisk service. I dette tilfellet vart forventninga skrudd opp, og dermed oppsto det eit ekstra gap mot det som vart levert. Hadde eg reist LCC så hadde eg ikkje forventa noko, og då hadde eg faktisk vore positivt overraska om det i heile teke var nokon som ville hjelpe meg litt. Moralen i denne tråden er: lev opp til det du lover gjennom marknadsføring, og du får fornøgde kundar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Air Canada med LCC - mk. 2 | LN-MOW | Flyforum | 1 | 12-04-2011 23:36 |
THY med egen LCC | CK | Flyforum | 2 | 23-02-2008 07:08 |
Ny linje: VXO-VBY med Flysmaland i sommar | Henrik | Flyforum | 0 | 21-12-2007 17:48 |
"Vi starter vårt eget LCC for å konkurrere med de nye LCC'ene" | CK | Flyforum | 6 | 02-11-2006 18:18 |