![]() |
|
![]() |
#1 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,387
|
![]()
... ser ut til å være historie. Vi får se hvor de ender ...
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2008
Posts: 498
|
![]()
Var så heldig å få en tur med en av disse i 2010. Fantastisk flotte maskiner med topp komfort!
Disse har vel kun verdi som delemaskiner nå vel? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Ute på tur
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen, Norway
Posts: 10,012
|
![]()
Har vært med disse på både OSL-BKK-OSL og BKK-SIN-BKK, og begge var imponerende turer.
Takeoff run for BKK-SIN må være den "lateste" takeoff jeg har noen sinne vært med på i en flymaskin. -A |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
Join Date: May 2011
Location: Oslo
Posts: 321
|
![]()
I mars sto de fleste av dem parkert sammen med Orient Thai sine gamle 747 som bare flyr sporadisk tilsynelatende ikke i bruk.
Synd! Aldri fløyet et mer komfortabelt fly! |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Feb 2009
Location: Oslo
Posts: 3,536
|
![]()
Fikk heldigvis en tur med A345'en foran gardina på en av de siste ordinære flightene fra Oslo med disse. Flotte fly, synd hvis de må på skroten allerede...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Livsnyter
![]() Join Date: Aug 2008
Posts: 3,050
|
![]() Quote:
Hadde også fornøyelsen av å fly denne fra Oslo til Bangkok i biz en gang, og Bangkok-Los Angeles i Y nå i april. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Apr 2011
Location: SVG
Posts: 1,833
|
![]()
Var det BKK-LAX som ble kuttet tidligere i år? Hvis ikke er det vel få andre fly i Thai sin flåte som klarer den ruta non-stop med rimelig last.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Livsnyter
![]() Join Date: Aug 2008
Posts: 3,050
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jan 2011
Location: Lommedalen i Bærum
Posts: 1,514
|
![]()
Helt utrolig, Thai fikk sin første i 2006 og nå i 2012 så er det bedre å sette dem på bakken og heller betale renter og avdrag med fortjenesten med andre fly, en å fly dem. Merkelig at det ikke finnes en rute der de i det minste gir possitivt dekkningsbidrag. Bruker disse dobbelt så mye drivstof som en 777 siden de er så uøkonomiske og er motorvedlikeholds kostnadene så store at dette ikke går rundt? og hvordan i allverden klarer SAS å tjene penger på sine A343??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Oct 2004
Location: ENBR/BGO
Posts: 1,882
|
![]()
Tja når en A340-500 er 40 tonn tyngre tomt og 95 tonn tyngre fullt lastet enn en A340-300, så ja, en bruker en god del mer drivstoff.
Drivstofforbruket er jo stort sett forbundet med å bære vekten av den økte lasten av drivstoff for flyene er stort sett like store.
__________________
Upcoming Flights: |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
Posts: 6,073
|
![]()
Er det nå bare ek og sq som bruker flytypen? Hvor mange fly er produsert totalt?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2008
Posts: 686
|
![]() Quote:
SAS kan fly med full load til absolutt alle aktuelle (og de fleste uaktuelle) destinasjoner med -300, så dette er et ekstrem range fly som tydeligvis ikke har sin berettigelse i markedet... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Tomleskolt
![]() Join Date: Sep 2011
Location: Stavanger
Posts: 1,953
|
![]()
Det er bygget tett oppunder 380 A 340' av disse er der noen og 30+ 340 500 versjoner, så det er denne versjonen der er bygget ferrest av. har selv flydd med Thai sin 340 500 OSL-BKK i business, og det var en strålende opplevelse.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Oct 2010
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 2,313
|
![]()
Det skulle inte alls förvåna mig om dessa 4 Airbus A340-500 kommer byggas om till VIP flygplan och bli regeringsflygplan/VIP jets i Mellanöstern.
Det finns flera VIP Boeing 747SP i Mellanöstern som är 30-36 år gamla, A450-500 är en fin ersättare till 747SP som VIP flygplan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,914
|
![]() Quote:
Emirates 10 Singapore Airlines 5 Etihad 4 Thai 4 (lagret) TAM 2 (lagret) Qatar Amiri Flight 1 Airbus 4 (lagret.....tror noen av disse var planlangt til Kingfisher) Son Air (tror ikke denne er i drift) Government of Algeria 1 Arik Air 2 Government of Tunisia 1 (lagret/ikke levert?) State of Kuwait (ikke levert?) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Blue
Join Date: May 2012
Location: On top of ESSA
Posts: 80
|
![]()
Två av dem är Kingsfisher, F-WWTG och F-WWTH. F-WWTG är målad i full Kingsfisher cs medan F-WWTH inte är målad men har röda motorer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: Langt ut på landet
Posts: 1,434
|
![]()
Noe for Jens og Jonas?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Powder hound
![]() Join Date: Dec 2011
Location: Litt overalt
Posts: 1,988
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
evig optimist
Join Date: Aug 2006
Location: Kolby gård
Posts: 1,551
|
![]()
Synd det der. Et fly med stort bedre plass bak gardina er det vel langt imellom...
__________________
When children cry and crows fly, you know its going to be a really good lowpass |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Livsnyter
![]() Join Date: Aug 2008
Posts: 3,050
|
![]() Quote:
(nå er det vel bare å spare seg opp til SQ´s Biz A340-500 SIN-EWR ![]() En av flere TR´s fra tiden den fløy på OSL : http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=52869 Last edited by Eirik; 20-06-2012 at 19:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Thai A340-500 | Fysikeren | Småprat | 22 | 10-01-2012 21:44 |
Thai A340-500 OSL 6 april 2010 | JanSev | Bilder & foto | 10 | 06-04-2010 23:25 |
A340-300 og a340-500 | svgspotter | Flyteknisk forum | 3 | 14-11-2009 09:58 |
Thai A340-500 inside at OSL 22.06.09. | LN-DYA | Bilder & foto | 24 | 02-07-2009 03:44 |
Endelig! Velkommen Thai A340-500 | putzmeister | Bilder & foto | 7 | 15-06-2009 17:43 |