![]() |
|
![]() |
#61 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Hyatt Regency Lake Washington i renton er kanskje et hotell man bør vurdere .... grei utsikt hvis man er heldig med rommet.
https://thepointsoflife.boardingarea...edium=facebook ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Bumper denne tråden. Skal en tur til Seattle i juni, men her er det sannelig stive priser. Ingenting i sentrum til under 3000kr om man vil bo på et ok hotell. Er det noen tips og triks jeg bør kjenne til her? Eventuelt noen fine områder i nærheten som bør vurderes? Formålet er å se byen, besøke Boeing og ha noen late dager.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Hoteller i USA er som oftest dyrt og gir dårlig verdi for pengene. Når man får en bungalow på Bora Bora til under halvparten av hva et rom på et utslitt og usentralt økonomihotell i Seattle koster så er noe galt.
Jeg endte opp på Homewood Suites for ikke å bli helt ranet. Aner ikke om det er litt bedre priser der på datoene dine.
![]() |
#65 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Ser det er 2 stk Homewood Suits i sentrum, men dessverre til 2870kr og 3500kr pr natt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Jeg bruker hotel Hilton Garden Inn Everett eller omkring i området på mine årlige turer til Seattle for spotting og div, det får du for ca 2000,- kr natta i juni. Med leiebil som er billig, kjører man lett omkring i byen. Mye trafikk dog...
![]() Ja det er ikke sentralt sånn sett, men billigere i hvert fall. |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Finn Erik Edvardsen
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#68 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Planen er ikke ha leiebil, heller benytte seg av Uber eller annen transport. Tar gjerne noen tips og triks.
Om jeg ikke ender opp i sentrum, er det da nord av byen som er finest område? Fant et par hoteller der til 4000kr for 3 netter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Nesten alle gangene jeg har vært i Seattle har jeg bodd på hotell i Tukwila nær South Center Mall. Det er ikke noe fint område, men det er mange restauranter og butikker der. Og billigere enn i sentrum.
Hvordan er prisene i Bellevue? Derfra til Seattle er jo en grei avstand utenom rushtidene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Finn Erik Edvardsen
|
![]() Quote:
Lynnwood er i likhet med Tukwila kjedelig, en del kjede Resturanter men mye mye shopping malls etc. Nord er jo greit for tur til Boeing Everett, likeledes er Tukwila greit for Renton - faktisk er de Hyatt hotellet LN-MOW viser til ovenfor et svært godt alternativ om prisen fungerer, Boeing har solgt mye eiendom (der hvor 757 ble bygget) og dette er området har blitt til mye Resturanter og butikker. Om du ønsker relativt grei adgang til sentrum, er vår lille øy et alternativ, det et et Quality Inn som er OK i USD 150.00 + prisklassen, du kan spasere til fergen som går omtrent hver time, og det er en god Pub (Flyprat stampub) og andre gode spise steder (så lenge du ikke heter Robert ![]()
![]() |
![]() |
#71 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]()
Det har skjedd noe med hotellprisene i byen siden sist jeg 2011 da jeg postet sist her. 188 ++ for Fairmont har blitt til 580++... Tipper det kanskje blir Staybridge suites downtown om ingen har andre forslag? Regner med at de som ligger i tråden fra før er utdatert.
Det blir helt sikkert boeing, også må vi vel på flymuseet på andre siden av byen, stå i trengselen på første Starbucks, men er det andre ting to tenåringsjenter bør få med seg? Hvordan er omlandet med tanke på bilturer? Slik jeg hsuker det holder det med 1-2 dager i byen? Skal være i fem netter. Vancouver kunne vært stas, men tneker det er best å ikke krysse grensen mer enn nødvendig. Det finnes for øvrig flere muligheter til USA i høstferien om en tar en kikk i test-forumet så fort som mulig. Asia er verre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hvis du drar til Vancouver med tog, så foregår grensekontrollen både til og fra USA på endestasjonen i Vancouver, hvis jeg har forstått det riktig. Antar det er en ganske strømlinjeformet prosess.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Finn Erik Edvardsen
|
![]() Quote:
Men fortiden er togtilbudet noe redusert, det ble oppdaget sprekker i de Talgo vognene som Amtrak Cascades bruker og det er satt inn Amtrak “Surfliner” vogner som er greie, men disse er ikke krengevogner som Talgo og dermed er hastigheten lavere.
![]() |
![]() |
#74 | |
Finn Erik Edvardsen
|
![]() Quote:
Dette er jo Amazon Campus - så det er hovedsakelig kontorbygg i området + Forskning (kreft - min gamle arbeidsplass Fred Hutchinson Cancer Research Center) Brain Paul Allen’s Allens Institute, The Gates Foundation (også en av mine tidligere arbeidsgivere ![]() ![]() Det er kort vei opp til Downtown med Trikken: (litt stiligere enn Ruters #31) [IMG] ![]() Fra hotellet er det 3-4 minutter å gå til trikkeholdeplassen og dere er oppe ved Westlake Center 10 minutters tid etterpå. Du er er vel også fyr som løper (frivillig med store smil ![]() Det er del bra restauranter i området - de har nok stor vekt på lunsj (Amazon Arbeiderene) men er åpne utover kvelden også. Det er også en av Seattles flyplasser der, min favoritt!! [IMG] ![]() Akkurat som sjøflyhavna på Fornebu ![]() Museum of Flight (Boeing Field) er absolutt verdt et besøk , fortiden er det ganske mye test aktivitet med 777-9, så det bør være mulig å se denne på meget nært hold. Hva som er helt nytt er Waterfront, der det var Motorvei i 2 etasjer i 2011, er det nå et et flott anlegg med splitter nytt Akvarium (er normalt ikke den første i køen for slikt, men dette var imponerende!) Når dere er ferdig fortrengte i den originale Starbucks’en gå rett over veien, i gjennom Pikes Place Market og trapper ned til Akvariumet (at det er utsikt til verden beste lille øy er jo en gratis bonus ![]() Er været flott (stor sjanse i høstferien for at det er det) er fergeturen ut til oss å anbefale, Winslow (byen vår) ligger 5-10 minutters spasertur fra fergen og har godt Bakeri (Blackbird), en bra Pizza Joint https://www.pizzeriabruciato.com/ Er enig i at 1-2 dager er nok i Seattle, har mye forslag til utflukter med bil (vi er begge glad i natur og med 2 store hunder er mye av våre utflukter basert på tur i natur ![]() Er planene ennå å kjøre ned til SFO ? Kommer tilbake med Dagsturer og forslag til en overnattings tur (kan være dagstur med Kenmore Air )
![]() |
![]() |
#75 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]()
Det blir bare t/r Seattle pga pris. Var faktisk ledig bookingklasse A (billigste prem) fra SFO siste lørdag i høstferien, men å komme hjem 16.30 døgnvill på søndag og rett på skole mandag føles ikke som en god ide mandag 07.00. Fikset bookingklasse a begge veier til SEA, til 74000 poeng t/r og da før en 18000 poeng tilbake når en flyr. Virker som de har åpnet opp ekstra med a-klasse og J-klasse denne uken på flere ruter for å gjøre F&F tilbudet ekstra hyggelig for ansatte. F&F kan ikke betales med poeng.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Seattle - Vancouver - Seattle med leiebil | akira | Reiseforum | 5 | 24-06-2014 21:57 |
Seattle | Boeing | Reiseforum | 6 | 29-03-2008 16:37 |
Seattle 11/06 | Fredrik Propell | Flyforum | 1 | 06-07-2007 17:38 |
Seattle here I come... | EB | Flyforum | 21 | 30-09-2004 06:31 |