![]() |
|
![]() |
#61 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Sier ikke at om jeg hadde sittet i en lignende situasjon, hadde jeg jeg nok blitt irritert, men jeg hadde hatt en viss forståelse. Student er det flere som er, og SAS dumper ikke priser på allerede nesten fulle fly. Men vi får nå vente å se hva det faktiske utfallet blir, før man maler fanden på veggen.
![]() |
#62 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#63 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Nei, såklart, får man tilbud om alternativ lufttransport tar man det. BK vil uansett merke streiken godt, selv om du sitter i Jettime fly eller Norwegian fly.
![]() |
#64 | |
Newcomer
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Det kjipeste er vel at jeg fikk høre om det på veldig kort varsel, noe som gjør det dyrt og tungvint med ombooking til SK osv. Hvis det blir streik, som forresten ingen vet og flyet jeg skal ta ikke går ender det opp med at jeg ikke drar likevel.
For all del skal folk ha rett til å streike, men når det hele tiden skal være så usikkert i Norge pga av streik blir man litt lei til slutt. Først Avinorproblemene og så dette.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
En streik er ment å ramme arbeidsgiver, ikke tredjeperson, som kunder. Som kunde er man jo ikke part i streiken, og det har ingenting å gjøre om man er for eller mot streikerett eller ikke!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Enig. Syns begrepet streikebryttere har blitt trukket alt for langt. Om en arbeidsgiver må leie inn andre til å utføre jobben så svir det. Altså mål med streiken oppnåd. Men det er nå min mening :-)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jepp, innleide fly vil ikke kunne dekke hele behovet uansett, så svir gjør det nok uansett. Er sikkert stress å få tak i fly+mannskap på så kort varsel, og ikke minst dyrt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Newcomer
|
![]()
På papiret ja, men har du eksempler på streiker som kun har rammet arbeidsgiver og ikke tredjeperson?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
ScanFlyer Gold
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Newcomer
|
![]()
Jettime flyver ikke lovlig stejkeramt arbejde. Kun forud aftalt program. Jettimes kabine er også medlem af hovedforbund, og vil dermed være afskåret fra dette.
Pjokken, synes du at JT's ansatte er uetiske og hensynsløse? Det må du gerne uddybe! |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Streik går dessverre ut over tredjeperson selv om det i utgangspunktet er en sak mellom de to stridende partene. Jeg regner med at du ikke hadde blitt sittende hjemme i sympati med de streikende hvis du hadde skullet ut og reise i en slik situasjon. Hvis jeg blir tatt ut i streik hadde jeg selvfølgelig gjort det, men jeg ville hatt full forståelse for at de som min aksjon gikk utover ikke hadde vært overfornøyd!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Blir det streik drikker jeg kaffen min i Stavanger i stedet for i Tromsø, så jeg stresser ikke..
![]()
![]() |
#74 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Är det verkligen sant med bara norsk crew från Norge?Jag har flugit DY flera gånger inrikes Norge och vid 4-5 tillfällen har utropen i kabinen gjorts på svenska och engelska bara, inte norska.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Front section flyer
|
![]()
Nope, er ikke sant. Snakka med ei vennine som hadde vært i Tyrkia med DY flere ganger i år og hun kunne fortelle om mange spanske på de flya.
![]() |
#76 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Det er en del blant annet svensker ansatt i Norge også tro det eller ei.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
![]() Men nu nærmer vi os midnat, så mon ikke snart der kommer melding fra forhandlingerne.
![]() |
![]() |
#78 |
ScanFlyer Gold
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Fare for streik i Norwegian (statustråd) | MountainDew | Flyforum | 48 | 28-02-2015 14:29 |
KABINSTREIK AVVERGET I SVERGIE - Avtale inngått | BU595 | Flyforum | 12 | 08-03-2012 10:48 |
Fare for kabinstreik i Widerøe | ln-pep | Flyforum | 12 | 15-09-2011 07:20 |
Kabinstreik i TUI | BU595 | Flyforum | 35 | 09-06-2008 20:10 |
(Nok en)Kabinstreik er varlset | sail4fun | Flyforum | 5 | 25-09-2006 19:09 |