![]() |
|
![]() |
#41 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Meklingsmannen sier at om det blir en løsning, så kommer sannsynligvis ikke den før tett opptil fristen går ut, 23:59. (Han sier også at partene står LANGT fra hverandre, så dette kan jo bli 'spennende')
![]() |
#42 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Får krysse fingrene for at de kommer til enighet, blir spennende å se utover kvelden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
|
![]() Quote:
Jeg håper for alle parters vedkommende at de kommer til enighet. Ingen er tjent med en streik. Selv ikke konkurrentene synes det er greit. Nå når det går stort sett fulle fly vil det for mange av oss som reiser mye kunne oppstå liten fleksibilitet dersom vi kun har et selskap å bruke i en eventuell streikeperiode. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
En viss realitet må det jo være i streikefaren, de har kun flexbilletter til salgs for morgendagen såvidt jeg kan se.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
|
![]()
Jeg har ikke sett intervjuet, men du glemte "ingenting er klart før alt er klart" og at han er "optimist".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Er det norske crew som flyr rutene til Polen ( Krakow ) ? .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Om du flyr fra Norge, så er det norsk crew ja.
![]() |
#49 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Vidar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Det er Dag Nafstad som megler, og om jeg husker rett var det han som "reddet" en flygelederstreik tidl. i sommer?
![]() |
#51 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Kan Norwegian komme til å leie inn andre selskap for å fly sine ruter som er i streik?
http://e24.no/naeringsliv/dette-flye...rkaos/20284464 Vidar |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | ||
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
Quote:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Haha. Pæn stor flåde Jettime har anskaffet sig iløbet af dagen, hvis de kan overtage DY produktionen fra imorgen
![]()
![]() |
#54 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
JT flyr allerede en del av maskinene til DY i CPH. Kjosern dry leaser dem ut til JT, og wet leaser dem tilbake. Sånn sett kan de øke flåten "sin" ganske greit ganske så kjapt. Etisk - nope?
Jeg vet om flere selskaper som ikke går inn og fly slik som JT gjør når det er en legitim streik. Kjosen er hensynsløs, men det JT bedriver er i mine øyne verre. Hvis det er JT piloter her: shame on you!:-) hva gjør dere den gangen dere er i konflikt med deres egen arbeidsgiver. Den tiden kommer- belive me! |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Flyr gjerne med jettime om det skulle være en mulighet. Så vant med -300 i nord så skal gå helt fint
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
|
![]()
Vanskelig å si, men det vil i så fall være ganske klart streikebryteri og muligens ulovlig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#58 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Jeg skal ihvertfall ikke sitte på baken og furte dersom jeg ikke kommer meg hjem fra Værnes med Norwegian til helga. Det er uaktuelt for meg å la en slik konflikt ødelegge for mye. I verste fall tar jeg toget eller går til Bodø. Det er uaktuelt å betale latterlige summer for å kjøpe "nødbillett" med SAS også. Det er begrenset hva man har råd til som student... (Og da er det implisitt at jeg hopper på et hvilket som helst fly som står ved gaten der jeg skulle tatt flighten min fra...)
F-ENBO3, F-ENBO4, F-ENRS1, F-ENSH2, F-ENVR1 Last edited by Belarnion; 09-10-2012 at 21:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
Jeg har billett med DY i morgen og dersom det blir streik og det dukker opp et fly fra Jettime eller andre, setter jeg meg gledelig ombord. Jeg er for streikeretten, men må si at jeg er ikke for at min reise forkludres på grunn av det! Dette er en sak mellom arbeidsgiver og arbeidstaker som jeg ikke har noe med. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Fare for streik i Norwegian (statustråd) | MountainDew | Flyforum | 48 | 28-02-2015 14:29 |
KABINSTREIK AVVERGET I SVERGIE - Avtale inngått | BU595 | Flyforum | 12 | 08-03-2012 10:48 |
Fare for kabinstreik i Widerøe | ln-pep | Flyforum | 12 | 15-09-2011 07:20 |
Kabinstreik i TUI | BU595 | Flyforum | 35 | 09-06-2008 20:10 |
(Nok en)Kabinstreik er varlset | sail4fun | Flyforum | 5 | 25-09-2006 19:09 |