![]() |
|
![]() |
#21 |
ScanFlyer Rusty
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Og der har jeg fått gate på BA766 også. Gate A11 setter jeg kursen mot straks. Sist jeg sjekket var denne flighten veldig full (1 ledig sete i Club Europe) og fullt bakover også.
Håper på en rolig og grei tur hjem til OSL. En oppsummering av helgen kommer muligens i løpet av kvelden ![]()
![]() |
#22 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]() Quote:
Så du stolte ikke på meg, nei ![]() God tur hjem!
![]() |
![]() |
#23 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Jeg fatter ikke hvordan en ny terminal kan bli så j..... når det kommer til logistikk av pax gjennom security. Og såkalt "Fast Track" er noe av det mest selvmotsigende jeg har vært borti
![]() Vel vel... nå har man lært så neste gang (OSL-LHR-JFK) så blir det å unngå connection center hvis man ser at det er mye folk ![]() Discus: Jeg ville bare teste for å se dette selv, siden det gikk helt fint sist jeg gikk gjennom der ![]() ![]()
![]() |
#24 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]()
Hvordan var egentlig den vekkerklokka??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Er faktisk overaskende ofte passasjerer som reiser OSL-LHR-AMS med BA, if the price is right så er det faktisk en del som kan reise ganske gode omveier
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#27 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Da er turen med G-EUUS over og flytoget er også snart i sentrum. Målet er nådd og det er godt å være tilbake på norsk jord
![]()
![]() |
#28 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Turen hjem fra LHR til OSL gikk med G-EUUS, en A320 levert til BA i desember 2007. Den var fin og fresh innvendig.
Pushback et par minutter før oppsatt tid, men pga litt kø på takeoff kom vi oss først i luften 15 minutter etter pushback. Måtte bl.a. vente på en 747 fra Thai som skulle ta av først. Tankene gikk til Thai sin OSL-rute som er like rundt hjørnet ![]() Ganske fullt på BA766, tipper det var 90-95% belegg både foran og bak gardinen. Foran gardinen kunne man i dag velge mellom "Grilled chicken with Mediterranian vegetables" eller "Prawn salad". Jeg valgte den første. Før vi fikk servert mat fikk vi tilbud om noe å drikke på. Og siden denne flygningen markerte siste strekning på veien til sølvkortet så ble det selvfølgelig Champis ![]() ![]() "Chicken with Mediterranean vegetables", samt litt ost, kjeks og sjokolade til ![]() ![]() Landet omtrent på tidsskjema på OSL og var raskt gjennom passkontroll og taxfree. Og vips så var man i mål ![]() Diverse konklusjoner: British Airways leverer en service som ligger på et jevnt og godt nivå, uansett om turen er på 40 minutter eller 1 time og 40 minutter. Besetningen leverer servicen med et glimt i øyet iblandet litt britisk humor, noe jeg liker godt ![]() ![]() Nå får vi se når status blir oppdatert online hos BA. Har i alle fall gjort mitt for å hanke inn 400 tier points som gir sølvkort ![]() Når det gjelder LHR, så er BA sine lounger der fantastiske etter min mening. Fasilitene er topp og det er som regel alltid god plass. Når det gjelder security så vet dere hva jeg mener... ![]() Takk for titten og kommentarer underveis ![]()
Upcoming flights: None Last edited by jcnorway; 07-06-2009 at 18:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Den virket ikke for det var ingen elefant som kom inn i rommet.
![]() ![]() I alle fall så gikk alle lysene på kl 07:00 og TV'en skrudde seg på og ga fra seg lyder som kunne minne om jungel og safari. Mulig det var det elefanten skulle symbolisere ![]() ![]()
![]() |
#30 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
Ikke bli fortvilt om det tar litt tid før statusen oppdateres hos BA, eller du får kortet. Tror det tok en 4 uker før jeg fikk kortet mitt. Husker ikke hvor lang tid det tok med statusen online.
Men skal du veldig snart ut å reise i EuroTraveller eller WT uten lounge access i billetten bør du få deg ett eller annet bevis på at du er sølv. Noen luringer her på forumet kan sikkert hjelpe. Jeg er jo BA-novise. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
I følge Discus (som jeg definerer som luring...) så pleier det å gå relativt kjapt med tanke på oppdatering av status. Får se hva som skjer til uka
![]()
![]() |
#32 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Gratulerer med status! Hva skal du bruke den til?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Første ting på planen når status er oppdatert er vel å plukke setene vi har lyst på når vi reiser til NYC i august (Euro Traveller og Club World)
![]() Neste år blir det helt sikkert en større rundtur og da kommer man nok til å foretrekke OW-partnere i planleggingen. Og med sølvkort i lomma så gir det tilgang til lounge inkl. 1 gjest uansett klasse så lenge det er innen OW. Kan med andre ord få en helt ok tur på Economy med dette (og selvfølgelig bedre muligheter for upgrades...). I tillegg kan man også benytte seg av såkalt "Fast Track" og biz-innsjekk. Så er spørsmålet: Hva får man med EB sølv? ![]()
Upcoming flights: None Last edited by jcnorway; 07-06-2009 at 20:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
...og så blir det flere miles på hver flytur også. Og ikke minst mye bedre posisjonert ifht. OpUps.
Og luringen sier at miles kommer kjapt, og så endres statusen seg noen dager etter det (hvis luringen husker rett). Men luringen lurer på hvor lang tid det tar før kortet faktisk kommer - tror det var 2-3 uker, men du kan jo evt. be-/avkrefte dette.
![]() |
#35 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
jcnorway.. Takk for flott rapport.. Og dagens for meg , laughing all the way to my bed ( legger meg tidlig i dag ) :
![]() ![]() Takk for den... Ler høyt fortsatt... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#37 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#38 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Hva kostet det deg å leke Sølvpilen? Spørsmålet som boende i Norge er nok heller hva Miles & More Sølv ville gitt deg??? (...ville nok fått Reidar til å våkne fra sin dypeste søvn!)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Å leke sølvpil kostet meg i underkant av 12k
![]() Hva M&M sølv ville gitt meg må noen andre opplyse meg om ![]()
![]() |
#40 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
For 12.000,- bør du få mye glede...tørr ikke tenke på hva gleden kunne gitt deg i form av innkjøp på Vinmonopolet!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
BA Club Europe | Powell | Småprat | 18 | 02-09-2012 14:40 |
6 rader Club Europe? | OEH | Småprat | 6 | 12-04-2011 23:42 |
Club Europe med BA | barca | Reiseforum | 5 | 28-09-2010 13:30 |