Flyprat

Go Back   Flyprat > TripReports
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 07-06-2009, 13:09   #21
jcnorway
ScanFlyer Rusty

Galley Slave
Global Moderator

jcnorway's Avatar

Default Re: The Final Countdown - Europe (Club Europe...)

Og der har jeg fått gate på BA766 også. Gate A11 setter jeg kursen mot straks. Sist jeg sjekket var denne flighten veldig full (1 ledig sete i Club Europe) og fullt bakover også.

Håper på en rolig og grei tur hjem til OSL. En oppsummering av helgen kommer muligens i løpet av kvelden

jcnorway is offline   Reply With Quote
Old 07-06-2009, 13:14   #22
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator

Discus's Avatar

Quote:
Originally Posted by jcnorway View Post
Har tidligere fått tips fra andre vante LHR-reisende (bl.a. Discus) om at connection på LHR er knotete spesielt når det kommer mange fly inn samtidig. Jeg tok likevel sjansen på å stelle meg i køen for "flight connection", men angret bittert på det. Toget inn på Fast Track-køen og der begynte køen utenfor sperrebåndene. I enden satt det en fra BA som scannet boardingpass for å sjekke at man rakk flyet videre. Problemet var etter at man hadde passert BP-scanningen. Det er et stort område hvor alle transfer-passasjerer må gjennom, deretter opp en rulletrapp og opp i security north. Av en eller annen grunn ble passasjerene holdt igjen i området nedenfor rulletrappen, noe som medførte fullstendig kaos og kork i connection center.

Så du stolte ikke på meg, nei Grunnen til at de holder igjen folk nederst i rulletrappen er fordi det er fullt på toppen (Security North), så da kan tenke deg hvordan det ville vært...helt idiotisk opplegg.

God tur hjem!

Old 07-06-2009, 13:18   #23
jcnorway
ScanFlyer Rusty

Galley Slave
Global Moderator

jcnorway's Avatar

Jeg fatter ikke hvordan en ny terminal kan bli så j..... når det kommer til logistikk av pax gjennom security. Og såkalt "Fast Track" er noe av det mest selvmotsigende jeg har vært borti

Vel vel... nå har man lært så neste gang (OSL-LHR-JFK) så blir det å unngå connection center hvis man ser at det er mye folk

Discus: Jeg ville bare teste for å se dette selv, siden det gikk helt fint sist jeg gikk gjennom der Men aldri igjen

Old 07-06-2009, 13:32   #24
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

Hvordan var egentlig den vekkerklokka??
Martin is offline   Reply With Quote
Old 07-06-2009, 14:17   #25
matsbg
ScanFlyer Blue

matsbg's Avatar

Er faktisk overaskende ofte passasjerer som reiser OSL-LHR-AMS med BA, if the price is right så er det faktisk en del som kan reise ganske gode omveier
matsbg is offline   Reply With Quote
Old 07-06-2009, 14:19   #26
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator

Discus's Avatar

Quote:
Originally Posted by matsbg View Post
Er faktisk overaskende ofte passasjerer som reiser OSL-LHR-AMS med BA, if the price is right så er det faktisk en del som kan reise ganske gode omveier
En av grunnene er vel fordi KLM har "saturday night stay" og BA god connection (mange avganger LON-AMS). Er det samme trenden mot andre Europeiske land?

Old 07-06-2009, 16:31   #27
jcnorway
ScanFlyer Rusty

Galley Slave
Global Moderator

jcnorway's Avatar

Da er turen med G-EUUS over og flytoget er også snart i sentrum. Målet er nådd og det er godt å være tilbake på norsk jord Mer om siste strekning og en oppsummering kommer senere ikveld.

Old 07-06-2009, 18:44   #28
jcnorway
ScanFlyer Rusty

Galley Slave
Global Moderator

jcnorway's Avatar

Turen hjem fra LHR til OSL gikk med G-EUUS, en A320 levert til BA i desember 2007. Den var fin og fresh innvendig.

Pushback et par minutter før oppsatt tid, men pga litt kø på takeoff kom vi oss først i luften 15 minutter etter pushback. Måtte bl.a. vente på en 747 fra Thai som skulle ta av først. Tankene gikk til Thai sin OSL-rute som er like rundt hjørnet

Ganske fullt på BA766, tipper det var 90-95% belegg både foran og bak gardinen. Foran gardinen kunne man i dag velge mellom "Grilled chicken with Mediterranian vegetables" eller "Prawn salad". Jeg valgte den første. Før vi fikk servert mat fikk vi tilbud om noe å drikke på. Og siden denne flygningen markerte siste strekning på veien til sølvkortet så ble det selvfølgelig Champis

"Chicken with Mediterranean vegetables", samt litt ost, kjeks og sjokolade til

Landet omtrent på tidsskjema på OSL og var raskt gjennom passkontroll og taxfree. Og vips så var man i mål

Diverse konklusjoner:

British Airways leverer en service som ligger på et jevnt og godt nivå, uansett om turen er på 40 minutter eller 1 time og 40 minutter. Besetningen leverer servicen med et glimt i øyet iblandet litt britisk humor, noe jeg liker godt Leverer alltid på en gjennomført måte. Et enkelt eksempel er at de alltid trekker for/fra gardinen som er satt opp som skille mellom Euro Traveller og Club Europe. På turen til ARN med SAS jeg hadde tidligere denne uken så ble ikke gardinen trukket for/fra hverken til eller fra ARN (ukjent av hvilken årsak). Har også inntrykk av at besetningen på SAS ofte bare gjør det de MÅ gjøre ombord (av det jeg har sett), dvs leverer/selger mat og drikke, rydder og "gjemmer seg" bak gardinen sin (som de er flinke til å trekke for...). Hos BA er besetningen mer tilgjengelig og mer imøtekommende etter min smak. Mulig dette er et feil inntrykk av SAS, men det er mitt inntrykk. Andre kan selvfølgelig ha andre erfaringer

Nå får vi se når status blir oppdatert online hos BA. Har i alle fall gjort mitt for å hanke inn 400 tier points som gir sølvkort

Når det gjelder LHR, så er BA sine lounger der fantastiske etter min mening. Fasilitene er topp og det er som regel alltid god plass. Når det gjelder security så vet dere hva jeg mener... BAA (må ikke forveksles med BA...) har langt igjen før dette fungerer optimalt, både for de som starter reisen på LHR T5, men også for de som har connection her. Det er MYE å bli bedre på. Så får vi håpe at dette kan bli bedre...

Takk for titten og kommentarer underveis

Last edited by jcnorway; 07-06-2009 at 18:59.
Old 07-06-2009, 19:22   #29
jcnorway
ScanFlyer Rusty

Galley Slave
Global Moderator

jcnorway's Avatar

Quote:
Originally Posted by Martin View Post
Hvordan var egentlig den vekkerklokka??
Den virket ikke for det var ingen elefant som kom inn i rommet. Hadde hengt opp et "Do not disturb"-skilt så det kan hende det var årsaken

I alle fall så gikk alle lysene på kl 07:00 og TV'en skrudde seg på og ga fra seg lyder som kunne minne om jungel og safari. Mulig det var det elefanten skulle symbolisere Testet også "Sau", "Hode som prater" og "Ping pong racket". "Sau" var litt artig... lyset ble gradvis sterkere, mens en stemme på TV'en talte ned fra 100. "Hode som prater" fungerte på samme måte lysmessig, men i stedet for nedtelling var det bare random skravling. "Ping pong racket" sier seg vel selv... lyden av ping pong ball som spilles fram og tilbake mens lyset blir sterkere. Artig

Old 07-06-2009, 19:30   #30
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

Ikke bli fortvilt om det tar litt tid før statusen oppdateres hos BA, eller du får kortet. Tror det tok en 4 uker før jeg fikk kortet mitt. Husker ikke hvor lang tid det tok med statusen online.
Men skal du veldig snart ut å reise i EuroTraveller eller WT uten lounge access i billetten bør du få deg ett eller annet bevis på at du er sølv. Noen luringer her på forumet kan sikkert hjelpe. Jeg er jo BA-novise.
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 07-06-2009, 19:32   #31
jcnorway
ScanFlyer Rusty

Galley Slave
Global Moderator

jcnorway's Avatar

I følge Discus (som jeg definerer som luring...) så pleier det å gå relativt kjapt med tanke på oppdatering av status. Får se hva som skjer til uka

Old 07-06-2009, 20:36   #32
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club

FlightDeck's Avatar

Gratulerer med status! Hva skal du bruke den til?
Old 07-06-2009, 20:48   #33
jcnorway
ScanFlyer Rusty

Galley Slave
Global Moderator

jcnorway's Avatar

Første ting på planen når status er oppdatert er vel å plukke setene vi har lyst på når vi reiser til NYC i august (Euro Traveller og Club World) I tillegg har vi en tur til London i oktober som vi også kan reservere seter på når status er oppdatert.

Neste år blir det helt sikkert en større rundtur og da kommer man nok til å foretrekke OW-partnere i planleggingen. Og med sølvkort i lomma så gir det tilgang til lounge inkl. 1 gjest uansett klasse så lenge det er innen OW. Kan med andre ord få en helt ok tur på Economy med dette (og selvfølgelig bedre muligheter for upgrades...). I tillegg kan man også benytte seg av såkalt "Fast Track" og biz-innsjekk.

Så er spørsmålet: Hva får man med EB sølv?

Last edited by jcnorway; 07-06-2009 at 20:53.
Old 07-06-2009, 20:54   #34
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator

Discus's Avatar

...og så blir det flere miles på hver flytur også. Og ikke minst mye bedre posisjonert ifht. OpUps.

Quote:
Originally Posted by jcnorway View Post
I følge Discus (som jeg definerer som luring...) så pleier det å gå relativt kjapt med tanke på oppdatering av status. Får se hva som skjer til uka
Og luringen sier at miles kommer kjapt, og så endres statusen seg noen dager etter det (hvis luringen husker rett). Men luringen lurer på hvor lang tid det tar før kortet faktisk kommer - tror det var 2-3 uker, men du kan jo evt. be-/avkrefte dette.

Old 07-06-2009, 21:20   #35
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club

SQ 777's Avatar

jcnorway.. Takk for flott rapport.. Og dagens for meg , laughing all the way to my bed ( legger meg tidlig i dag ) : Hva får man for EB sølv !!

Takk for den... Ler høyt fortsatt...
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 07-06-2009, 21:43   #36
jcnorway
ScanFlyer Rusty

Galley Slave
Global Moderator

jcnorway's Avatar

Quote:
Originally Posted by Discus View Post
...og så blir det flere miles på hver flytur også. Og ikke minst mye bedre posisjonert ifht. OpUps.

Og luringen sier at miles kommer kjapt, og så endres statusen seg noen dager etter det (hvis luringen husker rett). Men luringen lurer på hvor lang tid det tar før kortet faktisk kommer - tror det var 2-3 uker, men du kan jo evt. be-/avkrefte dette.
Jeg skal ta på meg jobben å bekrefte diverse. Første leg (OSL-LHR) dukket opp på "konto" nettopp, tipper LGW-AMS dukker opp i løpet av natten. Og går det som det skal så tipper jeg AMS-LHR-OSL er på "konto" i løpet av i morgen kveld. Så får vi se hvor lang tid det tar før status er oppdatert og etterhvert hvor lang tid det tar før kort og slikt kommer i postkassen

Quote:
Originally Posted by SQ 777 View Post
jcnorway.. Takk for flott rapport.. Og dagens for meg , laughing all the way to my bed ( legger meg tidlig i dag ) : Hva får man for EB sølv !!

Takk for den... Ler høyt fortsatt...
En god latter forlenger livet

Old 08-06-2009, 07:02   #37
jcnorway
ScanFlyer Rusty

Galley Slave
Global Moderator

jcnorway's Avatar

Quote:
Originally Posted by Discus View Post
Alle miles og tier points er faktisk inne på konto allerede. Ikke verst med tanke på at jeg landet på OSL i går kl 16. Men status er ennå ikke oppdatert, så vi får se hvor lang tid det tar

Old 08-06-2009, 07:14   #38
EB
ScanFlyer Inventory

EB's Avatar

Hva kostet det deg å leke Sølvpilen? Spørsmålet som boende i Norge er nok heller hva Miles & More Sølv ville gitt deg??? (...ville nok fått Reidar til å våkne fra sin dypeste søvn!)
EB is offline   Reply With Quote
Old 08-06-2009, 07:19   #39
jcnorway
ScanFlyer Rusty

Galley Slave
Global Moderator

jcnorway's Avatar

Å leke sølvpil kostet meg i underkant av 12k Dette ga meg 11 legs i Club Europe, ga meg i overkant av 10200 BA Miles og nøyaktig 400 tier points.

Hva M&M sølv ville gitt meg må noen andre opplyse meg om Jeg vet at jeg kommer til å få bruk for BA sølv i tiden som kommer.

Old 08-06-2009, 07:56   #40
EB
ScanFlyer Inventory

EB's Avatar

For 12.000,- bør du få mye glede...tørr ikke tenke på hva gleden kunne gitt deg i form av innkjøp på Vinmonopolet!!!
EB is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules