Flyprat

Go Back   Flyprat > Småprat
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 30-06-2014, 21:44   #21
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Default Re: Window Shades - hva er gjeldende norm?

Quote:
Originally Posted by Bobby View Post
Hadde gleden av å ha ha solen rett i øynene fra siden i 3-4timer på en tur fra BKK til OSL, satt i midtrekken og var den eneste som ble truffet direkte. Hun som satt med vinduet var den eneste på hele flyet som hadde shaden oppe... Det er lov å vise litt folkeskikk...
Du kunne:
a) Ta med deg øyebind
b) ringe på betjeningen i løpet av 3-4 timer for å be om å få rullegardinen lukket etter at det hadde blitt gitt beskjed om at alle rullerardinene skulle ned.

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 30-06-2014, 21:54   #22
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Quote:
Originally Posted by Stabæk_fan View Post
Er det slik at Dreamlineren har et konsept hvor du gjør vinduet mørkere og mørkere, istedenfor disse shadene?

Selv må jeg se ut av vinduet når jeg flyr.
Vinduet bare litt grått, og ikke mørkt. Man får fortsatt solen rett inn. Det er dårligere enn de dårligste kjipeste billigsolbrillene man noengang har kjøp. Og selv når den elektroniske gardinen skal være skrudd av er vinduet ikke helt klart. Det ødelegger altså også for vinduet når dimmingen ikke brukes.

Et konsept som høres fantastisk og futuristisk ut, men det fungerer enda ikke i praksis.

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 30-06-2014, 22:29   #23
United1K
Up in the air ✈

United1K's Avatar

Innenriks og rundt i europa lukker jeg aldri igjen....ok ja kanskje halvparten, men ellers så driter jeg i hva andre mener. Helt ærlig, det har aldri hendt at noen har spurt meg å lukke de igjen.
Langdistanse...ja da lukker jeg igjen slik at jeg og alle andre kan få se film uten at solen/lyset skinner rett på skjermene.
Men når jeg flyr over grønland....ja da skal jeg alltid se ut og ta noen bilder
Ved innflygning og landing så har jeg de også oppe. Det er fordi jeg ønsker at de som sitter i midten av flyet skal få sjans til se ut. Litt grei er jeg også

United1K is offline   Reply With Quote
Old 30-06-2014, 22:49   #24
Bobby
Newcomer

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
Du kunne:
a) Ta med deg øyebind
b) ringe på betjeningen i løpet av 3-4 timer for å be om å få rullegardinen lukket etter at det hadde blitt gitt beskjed om at alle rullerardinene skulle ned.
Øyebind hadde vært nyttig ja. Dette var Hifly, de kommer ikke uansett hvem som ringer
Men det er klart, man må jo få bruke sollys som leselampe.
Bobby is offline   Reply With Quote
Old 30-06-2014, 23:56   #25
Norge Rundt På 14 Dager
ScanFlyer Gold

Quote:
Vinduet bare litt grått, og ikke mørkt. Man får fortsatt solen rett inn. Det er dårligere enn de dårligste kjipeste billigsolbrillene man noengang har kjøp. Og selv når den elektroniske gardinen skal være skrudd av er vinduet ikke helt klart. Det ødelegger altså også for vinduet når dimmingen ikke brukes.

Et konsept som høres fantastisk og futuristisk ut, men det fungerer enda ikke i praksis.
Okei takk skal du ha
Norge Rundt På 14 Dager is offline   Reply With Quote
Old 01-07-2014, 11:01   #26
petter380
Powder hound

petter380's Avatar

Quote:
Folk burde være voksne nok til å ta vare på seg selv. Ønsker noen mørke på en flight er det bare å ta med øyebind. Klarer de ikke ta vare på seg selv har de kun seg selv å takke.

Enig. På vei fra YVR-HKG i mars fikk vi utrolig flott natur "med på kjøpet" over Alaska og Russland. Det er en 13-14 timerstur og jeg hadde vindushades opp ca. 50% av tiden uten at det forstyrret noen nevneverdig da CX hadde øyebind til dem som ikke hadde. Win-win
Old 01-07-2014, 11:51   #27
WF-380
ScanFlyer Gold

WF-380's Avatar

Quote:

Nå har jeg bare to flighter med 787, men jeg synes faktisk denne vindusdimmingen fungerte bra. Ble ikke plaget av sol inn og la heller ikke merke til noe uklart i vinduet når dimmingen var helt av. I tillegg kan visstnok alle vinduene kontrolleres av kabinpersonalet.
WF-380 is offline   Reply With Quote
Old 01-07-2014, 15:24   #28
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Det er litt mer glød i selve vinduet, men man merker ikke store forskjellen i kabinen.

Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 01-07-2014, 16:22   #29
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Det er litt mer glød i selve vinduet, men man merker ikke store forskjellen i kabinen.

Og den lille gløden som er kureres fort med denne:

Synes ikke vinduene på 787 er noe problem. Det er skarpt dagslys jeg synes er skikkelig irriterende på langflighter.

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 02-07-2014, 15:00   #30
krage
Newcomer

Jeg flyr ikke så mye interkontinentalt... men har stort sett alltid vindussetet når jeg er ute å flyr.

Dette er ganske enkelt, man viser hensyn til folk man flyr sammen med. Dersom hun/han på siden av meg fikk sola i øynene eller av andre grunner spurte om jeg kunne ta ned "gardina" ville jeg naturligvis gjort dette.

Men dette har jg aldri opplevd og jeg må si at dette kan ikke være noe "stort problem". Jeg plages mye mer av skrikete unger og fulle folk :P
krage is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules