BraathensSafe1985
ScanFlyer Silver
Kan noen fortelle meg rutene som Busy Bee brukte 737'en på ? Ble den brukt i ordinær passasjer trafikk eller bare charter ? Og hvorfor hadde den et såkalt gravelkit innstallert ?
Hei
Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.
Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025
Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150krBetalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:
https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025
(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)
De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret
Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat
Ja, det var Gulliver jeg hadde i tankene. I sommersesongen hang NPB stort sett i lufta hele tiden fra fredag ettermiddag til mandag morgen.Både Lilleputt og Gulliver benyttet denne maskinen ut fra GEN i helgene mener jeg. Primært til Hellas.
Det var ikke akkurat noe særsyn, nei...Det var vel knapt en weekend uten at SAS og/eller BU hadde ferryflights til GEN.
Det kan utmerket godt stemme. Flere av de faste rutene gikk fra FBU via BGO til Nord-Norge og tilsvarende på retur, i hvert fall de som ble operert av BU og BS.Jeg innbiller meg at minst en av flygningene jeg var på gikk via BGO på vei enten sørover eller nordover. Kan det stemme?
What? En-manns crew på 737? Det vil jeg forholde meg retten til å tvile på.....Husker også at BB noen ganger hadde " dispensasjon" til ferge 737 med kun en person ombord, nemlig kapteinen.ld
Du må gjerne tvile men det skjedde , og jeg har navnet på piloten.Kanskje noen ex BB her som kan bekrefte.?What? En-manns crew på 737? Det vil jeg forholde meg retten til å tvile på.....
Både BU og SK wetleaset maskinen med jevne mellomrom, og jeg husker det alltid var litt spesielt å komme ombord med loadsheet etter boarding da 1ABC var rett i døråpningen der man er vant til at det er en skillevegg.
Joda, den har jeg åpnet og lukket mange ganger. Den ble jo også brukt som frakter noen ganger.Jeg har aldri sett kombidøren åpen, men antar den var operativ .. ?
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.