• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Norwegian mest præcis blandt de store flyselskaber

Re: Norwegian mest præcis blandt de store flyselskaber

DY7xxx er operating flightnumber. TKxxxx på SAS metall er ikke.
 
Re: Norwegian mest præcis blandt de store flyselskaber

Det er ikke helt likt, Jettime, Braathens Regional osv flyr på vanlige SK-flightnumre (wet lease), DU/DY bruker codeshare.

Men det er jo DY7XXX-codeshare. Betyr det at f.eks. rapporteringen for TK-punklighet inkluderer SK-flighter, ettersom SK/TK nå har codeshare-samarbeid?

DY er ikke code-share så vidt jeg vet, den selges ikke som "DU", på lik linje med at DY operated by JetTime ikke er codeshare.


Nice try. Naa opererer ikke SAS med straaselskaper og monkeybusiness. SK er SK, ikke DY og DU

Nei, SK er bare KF innimellom ;)
 
Last edited:
Re: Norwegian mest præcis blandt de store flyselskaber

DY er ikke code-share så vidt jeg vet, den selges ikke som "DU", på lik linje med at DY operated by JetTime ikke er codeshare.
Ok. Jeg fikk inntrykk av det gjennom bestillingsdialogen, både fordi 7000-9000-serier typisk er codeshare, ferry o.l, og fordi det kommer opp "Rute DY7001 - LowFare, Betjent av Norwegian Long Haul" på norwegian.no.
 
Re: Norwegian mest præcis blandt de store flyselskaber

7000 er longhaul, 8000 er ferry/pos og 9000 charter hos dy.
 
Re: Norwegian mest præcis blandt de store flyselskaber

Og da kom august-tallene til FlightStats. Norwegian endte på en 5. plass med en ankomstpunktlighet på 93,32%. De fire som lå foran DY var 1. Malmö Aviation, 2. Binter Canarias, 3. KLM cityhopper og 4. NAYSA. Malmö hadde en punklighet på 96,94%. Forøvrig så endte SAS på 11. plass med en punktlighet på 91,76% og Finnair landet på plassen bak Norwegian med 93,18%.

Kilde: http://cms.flightstats.com/wp-content/uploads/2013/09/FlightStats-On-time-Report-August-2013.pdf

Hvordan kan KLC regnes som selskap? De flyr vel kun på KL nummer
 
Re: Norwegian mest præcis blandt de store flyselskaber

krølle;882538 said:
Hvordan kan KLC regnes som selskap? De flyr vel kun på KL nummer

Flightstats registrerer operating carrier.
 
Back
Top