Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Closed Thread

Thread Tools Display Modes
Old 10-07-2013, 09:37   #341
mcleif
ScanFlyer Blue

Default Re: Erfaringer med Club Carlson

Quote:
Originally Posted by Thai C-klasse View Post
Hvis VIA booker betaler du VIA eller hotellet direkte?
Har vel betalt hotellet ved utsjekk ja. VIA har bare fikset bestillingen.
mcleif is offline  
Old 10-07-2013, 11:02   #342
C-klasse
ScanFlyer Blue

Så lenge du betaler selv får du poengene selv også.
Mener det er kun forhåndsbetalt fra 3rd party som ikke gir poeng.
C-klasse is offline  
Old 11-07-2013, 23:10   #343
bardf
ScanFlyer Blue

bardf's Avatar

Hadde en dårlig opplevelse på Royal Viking i Stockholm i dag. Hadde booket Family and Friends, og hadde selvfølgelig et navn på en vennine liggende. De ba om det på innsjekk, og jeg ga både navn og arbeidssted. Resepsjonisten gikk da inn for å snakke med noen, tydeligvis sin servicemanager. Han kom ut og sa at de hadde gjort om sine rutiner, og sa at jeg ikke kunne booke denne prisen, det var noe venninen min måtte gjøre. Jeg sa at jeg hadde booket den og at den lå åpent ute på radisson.com. Men han gjorde seg ekstremt vanskelig, og nektet å gi meg denne prisen...han sa jeg måtte gå via intranettet, og så mange som hadde misbrukt det osv

Bodde senest på FogF i Brussel for noen uker siden, og Stockholm og København i vår.

Undres på om dette er noe nytt i hele systemet, eller om det er spesielt for dette hotellet og en litt grinete Service Manager?

Det er jo så klart mulig å få vennene sine til å booke den prisen, men mye mer tungvindt selvfølgelig...og det ødelegger jo for sjansen til å "låne" venner fra andre...
bardf is offline  
Old 11-07-2013, 23:15   #344
jcnorway
ScanFlyer Rusty

Galley Slave
Global Moderator

jcnorway's Avatar

Hva ble utfallet av diskusjonen med hotellet i dette tilfellet?

jcnorway is offline  
Old 11-07-2013, 23:24   #345
bardf
ScanFlyer Blue

bardf's Avatar

Default Re: Re: Erfaringer med Club Carlson

Quote:
Originally Posted by jcnorway View Post
Hva ble utfallet av diskusjonen med hotellet i dette tilfellet?
Skulle jeg bodd der måtte jeg ha betalt full pris, så det gidda jeg ikke. Ble et nabohotell til en helt grei pris.

Hvis jeg hadde ringt henne eller bedt henne sende en mail med en gang kunne det jo sikkert ha gått, men for å være ærlig så har jeg brukt den prisen så mange ganger at jeg nå ikke spør henne først en gang...så ville blitt litt rart. Har _aldri_ opplevd en slik reaksjon på den prisen før, så ble litt perpleks og overraska. Og hotellet hadde jo mye ledig, så synes det var litt rart han tok krangelen på den måten...

Last edited by bardf; 11-07-2013 at 23:29.
bardf is offline  
Old 11-07-2013, 23:27   #346
view
ScanFlyer Gold

Høres ut som de blander sammen F&F med en employee rate, det er ingenting i vilkårene på F&F som sier noe om hvem av og hvor det bookes. Bare navn som skal oppgis.
view is offline  
Old 12-07-2013, 01:59   #347
miura
ScanFlyer Blue

miura's Avatar

Hadde også en diskusjon ved utsjekk med en kar i resepsjonen ved et Country Inn & Suites i South Carolina for et par uker siden. Han mente jeg måtte ha et skjema for å bruke F&F-rate og hentet fram et eksempel fra bakrommet. Så at det var employee-rate skjema han dro frem og poengterte at det ikke fantes et lignende skjema for F&F-rate. Han ga seg til slutt og det holdt å oppgi navn og arbeidsplass for han jeg kjenner.

Ble ikke en gang spurt om noe som helst vedrørende F&F-rate når jeg brukte den på andre Country Inn og Radisson langs hele østkysten.
miura is offline  
Old 12-07-2013, 08:52   #348
Chriscross
ScanFlyer Rusty

Default Erfaringer med Club Carlson

Litt OT, men "min" kontakt i Radisson har desverre for meg beveget seg videre i arbeidslivet. Er det noen her inne som jobber i Carlson/Rezidor?
Chriscross is offline  
Old 22-07-2013, 21:54   #349
thoves
ScanFlyer Blue

Ser det blir lengre og lengre mellom "anmeldelsene" her nå, så legger ut 2 stk fra denne sommeren:

Hvor: Vilnius / Radisson Hotel Lietuva

Lengde: 4 netter.

Status: Gold

Oppgradering: Ja, oppgradert til Business Room.

Fordeler mottatt: Større rom i høyere etasje, med espressomaskin, badekåpe, en flaske vann hver dag, free roomservice, "turndownservice", pillow menu og dagens "avis" utenfor døra.

Hva var bra/dårlig?: Bra rom, stort og fint med god lydisolering. Hyggelig og hjelpsom betjening. God frokost. Egentlig lite å klage på her.

Valuta for pengene?: Ja. Særlig med tanke på at deler av oppholdet var 2 for 1 natt.

Vil jeg bo der igjen?: Ja.

Hvor: Berlin / Park Inn by Radisson Alexanderplatz

Lengde: 4 netter

Status: Gold

Oppgradert: Ja, til rom med utsikt mot byen i høyere etasje.

Fordeler mottatt: Rom i høyere etasje, med utsikt mot tv-tårnet, fruktfat, en flaske vin, en sjokoladebit, en flaske mineralvann, badekåpe og en "amenity kit" for men.

Hva var bra/dårlig?: Bra og sentralt hotell med hyggelig betjening. Litt lite rom, med en snodig inndeling med dusj rett imot senga, vask på utsiden og toalett på separat rom. Alle med halvgjennomsiktige glassdører. Ikke problem for oss, men kan tenke meg at det kan være det for noen.. Fin utsikt, mot torvet hvor det yrer av liv om dagen/kvelde. Ingen frokost med i oppgraderinga. Var wifi-internet, men kom rett innpå en betalingsside når man prøver. Gikk ned å snakket med resepsjon siden alle Club Carlson-medlemmer skal ha gratis tilgang til nett, og ble da fortalt at det var bare å bestille "dagspass" på nett som ville bli slettet fra regninga mi ved utsjekk. Dette ble gjort, så de skal ha kudos for det, men tipper allikevel mange ikke vet om dette!

Valuta for pengene: Ja, særlig siden dette var et 4-2 tilbud til ca 1600 kr.

Vil jeg bo der igjen? : Ja.
thoves is offline  
Old 23-07-2013, 07:10   #350
C-klasse
ScanFlyer Blue

Har 2 opphold i det siste.

Er CC Gold Elite.

Park Inn, Sukhumvit Soi 18 BKK.

3 netter oppgradert til executive corner rom og fersk frukt hver dag som gave, plusnprivar velkomstbrev fra manager.

Radisson Blu Sydney.

3 netter, oppgradet til studio spa suite. Velkomstgave var en liten sjokoladeboks.
C-klasse is offline  
Old 23-07-2013, 10:18   #351
nime
ScanFlyer Silver

Radisson Blu Nydalen
Ikke oppgradert, begrunnet med at alle TV'ene på business-rommene ble "reparert"..
Fikk et greit rom høyt opp med utsikt, men frokosten var temmelig laber, synes jeg.
nime is offline  
Old 24-07-2013, 19:21   #352
jcnorway
ScanFlyer Rusty

Galley Slave
Global Moderator

jcnorway's Avatar

Radisson Edwardian Berkshire London.

6 netter i one bedroom suite. Registrerte meg på 2 nights 10 000 points kampanjen.

Resultatet av 6 netter ble 115 285 Goldpoints

Fordelt på denne måten:

Room Points 67447
Food and Beverage Points 1409
Promotion Points - Two Nights 10,000 Points 2013 10000
Promotion Points - Online Booking Bonus Points 2000
Room Points - Gold 50% Bonus 33724
Food and Beverage Points - Gold 50% Bonus 705

jcnorway is offline  
Old 24-07-2013, 19:29   #353
Glean EBG
ScanFlyer Gold

Jeg er EB guld kan jeg benytte meg av status mach til cc gold hvert år eller bare 1 gang.
Benyttet det for et par år siden men har dumpet ned til sølv.
Glean EBG is offline  
Old 24-07-2013, 22:59   #354
view
ScanFlyer Gold

Quote:
Originally Posted by jcnorway View Post
Radisson Edwardian Berkshire London.

6 netter i one bedroom suite. Registrerte meg på 2 nights 10 000 points kampanjen.

Resultatet av 6 netter ble 115 285 Goldpoints

Fordelt på denne måten:

Room Points 67447
Food and Beverage Points 1409
Promotion Points - Two Nights 10,000 Points 2013 10000
Promotion Points - Online Booking Bonus Points 2000
Room Points - Gold 50% Bonus 33724
Food and Beverage Points - Gold 50% Bonus 705
Mer interessert i hva dette kostet for noe! Fra mengden poeng var det ikke direkte billig
view is offline  
Old 25-07-2013, 14:20   #355
apeks
ScanFlyer Silver

Park Inn Gardermoen
Er CC Gold elite.

Kjøpte overnatting med poeng. Kjøpte bare vanlig std rom.
Oppgradert til stort fint rom i toppetasjen.
Frukt på bordet og velkommen brev.
apeks is offline  
Old 25-07-2013, 18:34   #356
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Quote:
Originally Posted by view View Post
Mer interessert i hva dette kostet for noe! Fra mengden poeng var det ikke direkte billig
Vel, med 20 poeng per dollar brukt, svidde han av 3372 daler, eller 562 daler per natt før skatt. For den prisen, hadde jeg nok valgt noe annet.
Tommy777 is offline  
Old 25-07-2013, 18:41   #357
TOS
ScanFlyer Mile High Club

TOS's Avatar

Quote:
Originally Posted by Tommy777 View Post
Vel, med 20 poeng per dollar brukt, svidde han av 3372 daler, eller 562 daler per natt før skatt. For den prisen, hadde jeg nok valgt noe annet.
Ja, det er jeg enig i, men nå er også mitt inntrykk at hotellprisene i London har gått betydelig opp det siste året. Mulig at det er snakk om tilfeldigheter, men jeg finner sjeldnere og sjeldnere virkelig gode dealer på de gode hotellene. Siste tur til London måtte jeg ut med rundt 2500NOK/natt på London Hilton (da for et enkeltrom - og dette er laveste prisen jeg har sett på lenge på akkurat det hotellet), og jeg antar at siden jcnorway hadde en 1 roms suite så var han kanskje ikke alene?
TOS is offline  
Old 25-07-2013, 19:16   #358
jcnorway
ScanFlyer Rusty

Galley Slave
Global Moderator

jcnorway's Avatar

Default Erfaringer med Club Carlson

Som TOS skrev så var/er hotellprisene i London ganske høye. Fulgte med hele tiden på to håndfulle hoteller, men fant ingen bedre dealer enn det jeg endte opp med hos Radisson Blu Edwardian Berkshire. Kravet var at det skulle være separat soverom og oppholdsrom, samt sentral beliggenhet i forhold til bl.a. shopping. Du forstår sikkert disse kravene til rom og beliggenhet når du selv får småunger, Tommy

Uansett... Pris pr natt for en såkalt "one bedroom suite" kom på rundt 3300 kr pr natt, inkl frokost, en afternoon tea m/musserende, samt Oyster Card med prepaid 10 GBP til hver voksen på rommet. Fant ingen andre hoteller som kunne tilby noe bedre deal tatt i betraktning pris, krav til rom og beliggenhet.

jcnorway is offline  
Old 26-07-2013, 13:02   #359
view
ScanFlyer Gold

Høres fornuftig ut. Har selv booket gamle Radisson Lexington NYC for å få en liten suite med dør mellom rommene pga baby på tur. Det var heller ikke billig (3500 pr natt), men ingen andre kunne matche dette for vår del. Hotellet forøvrig, vel, det har aldri vært noen høydare.
view is offline  
Old 26-07-2013, 23:04   #360
thoves
ScanFlyer Blue

Med de siste postene i bakhodet, så må vel London være en av de beste byene å bruke opp poengene sine i?

Tenker da altså på betaling av overnattinger med poeng.
thoves is offline  
Closed Thread

Posting Rules