![]() |
|
![]() |
#121 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
|
![]()
Det er vel ikke noe som tyder på at dette er, eller bør være, jobben deres?
|
![]() |
![]() |
#122 | |
Traveler
![]() Join Date: Aug 2006
|
![]() Quote:
Jan |
|
![]() |
![]() |
#123 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
#124 | |
Legal Eagle
|
![]() Quote:
Mye av den registreringen du nevner er anonym, frivillig, ikke søkbar og underlagt et strengt regime for innsyn, bruk, oppbevaring og sletting. Da blir det mindre betenkelig enn om myndigheter med potensielt stor makt registrerer og lagrer personidentifiserbare opplysninger i et søkbart register uten samtykke fra den som registreres. |
|
![]() |
![]() |
#125 |
Traveler
|
![]()
Jeg synes at det er smålig av enkelte å diskutere dette at man blir registrert når man passer Bomstasjonen, tviler på at de sender dette til Forsvarets Sikkerhetsavd for å se om du har gjort noen galt den siste halvtimen. Tviler på om du bruker bankkortet i butikken, tviler på om butikken sender disse opplysninger om din betaling enn til NETS, tvilsom om andre trenger de opplysningene. (Bankenes Betalingssentral). Tviler på om Statens Vegvesen sender til Politiet eller andre instanser at du med kjennemerke +++++ har passert bomringen på Alnabru.
Dette er blir for dumt og smålig når noen mener noe om dette ![]() Jeg forvemter ikke at noen støtter meg i denne saken, men noen synes dette er ubeghagelig hendelser og at 135 Luftving fortsetter fortsatt enda i svar til meg sier i "god tro" - skal bli spennede å se "virkeligheten" og få en avklaring fra andre innenfor myndighetene som har som fag - Norges Lover - Jeg vil selvsagt bruke sanddyna på 19R og andre steder rundt på Gardermoen og annet alternativt er jo Spotterplattformen til NSFF på SAS Museet ![]() Jan Støkkebo |
![]() |
![]() |
#126 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Nå defineres nok "sikkerhet" litt ulikt på den og andre siden av vestre rullebane. La oss nå for all del respektere de som har en ordre om å registrere disse bilnumrene, de blir ikke sendt noe annet sted.
NSFF kommer til å komme med en egen uttalelse om dette etter henvendelse fra 135.Luftving, og oppfordrer alle til å innrett seg og være vennlige og samarbeidsvillige. Det handler nok mest om Forsvarets behov for å ha en viss kontroll av hvem som oppsøker deres umiddelbare nærområder. De er overhodet ikke interessert i å ødelegge spottermuligheten våre. Og de vet nok å skille mellom hvilke kjøretøyer som er ofte å se, og andre som evt kommer i andre hensikter. ta ikke dette personlig, ATC-Flyradar
#127 | |
Traveler
|
![]() Quote:
Mange synes dette er ubehagelig at slike militære kjøretøy og sivile kjøretøy sitter å registrerer kjennemerke på alle biler på vollen på 19 R og andre steder. Men Fellowship - som medlem av NSFF ( jeg også) og du er vel sekretær i NSFF og så vidt jeg husker at du har tatt kontalt med 135 Luftving i 2010 og da sitter du med et svar på din henvendelse som du kan vise oss her på forumet !! ( eller fikk du ikke noe svar på di henvendelse ?) Ønsker du kopi av det svaret jeg har fått - så kan du sende meg en PM - så skal du få det - gjerne hele korespondansen om du ønsker. Det må være av stor interesse for NSFF å få slutt på en slik trakasering av deres medlemmer og ikke minst andre spottere som kanskje er mulige medlemmer i fremtiden ! jeg avventer et svar fra deg og eventuel kopi av det svar du har fått skriftlig som dokumentasjon på det du skriver ![]() Jan Last edited by ATC-flyradar; 06-07-2011 at 23:34. Reason: me |
|
![]() |
![]() |
#128 | ||
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Quote:
Leser man hva Fellowship skriver så ser det ut som om NSFF kommer med en uttalelse. Puste rolige. Trakasering er vel å dra det 'litt' langt ? |
||
![]() |
![]() |
#129 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Litt flåsete sagt, men det er en smule ironisk at noen som står å registrerer og fotograferer fly hisser seg såpass opp når noen registrerer dem selv
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Det blir som å sammenligne epler og pærer. Ja, man registrerer/fotograferer flyene, men det er på ingen måte en unik registrering. Flyenes bevegelse blir registrert og loggført i såpass mange systemer, både åpne og lukkede, at det blir helt irrelevant. |
|
![]() |
![]() |
#131 | |
Traveler
|
![]() Quote:
Se her hva Oberts og sjef for 135 Luftving skriver til meg: " " Formålet og nødvendighet av slik innsamling av informasjon er å vidererapportere og undersøke hvorvidt det har skjedd en sikkerhetstruende hendelse. Opplysninger som viderapporteres til Forvarets Sikkerhtsavdeling slettes av luftving umiddelbart. Brevet avsluttes med følgende: 135 Luftving bekrefter at du ikke er registrert. ** Dette kan vel ikke misforståes eller ?? Så jeg er spent å se hva NSFF har fått fra 135 Luftving og da regner jeg med at dette har kommet en henvendelse fra NSFF. Nei folkens la dette ligge i tiden fremover - skal Norske myndigheter få uttale seg om dette er lovlig eller ei og da trenger vi ikke mere synsing fra den ene eller den andre. Beklager alt oppstyret omkring denne saken - så la dette roe seg ned litt, inntil offentligheten får mulighet for å svare på mine spørsmål. jeg henstiller til alle at denne tråden blir liggende brakk inntil videre - men til deg, Fellowship så anmoder jeg at du legger ut eller sender kopi av brevet du har mottatt fra 135 Luftving i saken anledning, slik alt roer seg ![]() |
|
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Flightradar24 er litt skremmende | hurvert | Småprat | 35 | 02-05-2011 17:02 |
Skremmende på JFK for en stund siden | SAS-Steward | Flyforum | 0 | 01-10-2010 10:35 |
Verdens 10 mest skremmende flyplasser. | Airbus 330 | Flyforum | 1 | 02-09-2008 10:35 |
Skremmende klipp fra Argentina.. | Thomas | Flyforum | 9 | 13-11-2007 09:00 |
Skremmende rapport om flygeledernes helse | TG923 | Flyforum | 0 | 01-09-2005 17:01 |